Toon posts:

MSI MS-6378 AGP Aperture Size problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord MSI MS-6378 V3, onboard lan, sound en vga. Nu zou ik moeten kunnen instellen hoeveel geheugen ik wil geven aan de grafische kaart. Maar wanneer ik nu 128MB of een of andere waarde ingeef blijkt deze die toch niet te accepteren. Ik heb 256MB SD-RAM, steeds blijft hij 8MB reserveren voor vga. Ik stel dit in het bios in bij AGP Aperture Size (MB).
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Systeem: MS-6378, Duron 1GHZ, 256MB SD-RAM PC133, HD 40GB

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

met wat voor videokaart :?

|:( ik zie het al onboard :(
ik weet niet of dat lukt met onboard :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou normaal gezien moeten gaan.
In de handleiding staat het in ieder geval in.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

AGP Aperture Size is niet wat jij bedoelt. Dit moet echt een aparte optie zijn in de bios. Dit ben ik zelf alleen tegengekomen in laptops, nog nooit bij een normale pc.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
AGP Aperture Size (MB)
This setting controls just how much system RAM can be allocated to AGP for video purposes. The aperture is a portion of the PCI memory address range dedicated to graphics memory address space. Host cycles that hit the aperture range are forwarded to the AGP without any translation. The option allows the selection of an aperture size of 4MB, 8MB, 16MB, 32MB, 64MB, and 128MB.

Wanneer ik dus 128MB instel of 32MB blijft hij deze waarde wel tonen in het BIOS, ook na een reboot. Maar tijdens het rebooten geeft hij steeds hetvolgende weer onafhankelijk welke waarde dat ik instel:
Main processor: AMD Duron(tm) 1000MHz
Memory Testing: 253952K OK + 8192K Shared Memory
Ook in Windows XP geeft hij steeds 248MB RAM-geheugen.
Is dit normaal?

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien zo dat die onboard grafische kaart maar max. 8mb kan krijgen?
Maar wat is die AGP Aperture Size dan?

Verwijderd

AGP Aperture size is van toepassing op AGP kaarten en (voor zover ik weet) dus niet op onboard VGA. Het is waarschijnlijk een andere optie.
Zal ff kijken of ik iets kan vinden op de MSI site.

<edit>
Heb het al gevonden.
Het staat boven de AGP Aperture size en heet Frame buffer size. Helaas kan dit maximaal 8MB worden, dus hij staat al op z'n maximum.
</edit>

Verwijderd

Maak je maar niet druk, de onboard VGA heeft niks aan meer dan 8MB, daar is de chip gewoon veel te traag voor.
Wil je een beetje fatsoenlijk werken, gooi er dan een TNT2 M64 oid. in
Pagina: 1