Wat is een Northwood bij Dell?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik moet binnenkort iemand adviseren bij de aanschaf van een stuk of tien Dell Dimensions. Helaas is Dell niet heel erg duidelijk in het aangeven welke processor er in bepaalde types zit. Soms staat er 512Kb cache en kun je dus afleiden dat het een Northwood moet zijn maar vaak staat er helemaal niets.

Nou weet ik dat alle 2.2 en 2.4 Ghz varianten Northwood's moeten zijn (toch?) maar hoe zit het met 2.0 Ghz? Is dat ook altijd Northwood?

Ik heb verder begrepen dat zelfs sommige 1,6Ghz al wel eens Northwood zijn omdat ze goedkoper te maken zijn voor Intel maar ik denk dat Intel de grote OEM's juist gebruikt om van haar 'oude' voorraden af te komen.

Heeft er iemand de laatste tijd een Dell Dimension gekocht en welke P4-core zat daar dan in?
Zijn er tips om zeker te weten dat er een Northwood geleverd wordt?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zou ze even een meeltje sturen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:47
Op woensdag 08 mei 2002 16:36 schreef Tyrian het volgende:
Ik zou ze even een meeltje sturen.
Of even bellen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 16:38 schreef nigelator het volgende:

[..]

Of even bellen.
Thanks, zal ik zeker even doen maar ik ben bang dat het mischien een iets te technische vraag is voor zo'n sales-georienteerd call-center.

Ik hoopte op ervaringen van iemand die pas geleden een P4 2.0Ghz Northwood had gekregen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het een Northwood!
waarom: hij is goedkoper!
produceerd minder hitte!
En die twee regels lijken me toch behoorlijk belangrijk voor een onderneming als Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 16:46 schreef gotties het volgende:
produceerd minder hitte!
En die twee regels lijken me toch behoorlijk belangrijk voor een onderneming als Dell :)
Als je bij andere modellen gaat kijken zie je dat ze ook de oudere core nog wel eens verkopen. Soms staat het er wel bij namelijk.

Verder denk ik dat Intel Dell gebruikt om van oude voorraden af te komen. Dat hebben ze ook met de oude socket gedaan namelijk. De meeste bedrijfsinkopers kijken namelijk niet naar een upgrade path en volgens mij dus ook niet naar een cpu-core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:13
Op woensdag 08 mei 2002 16:46 schreef gotties het volgende:
produceerd minder hitte!
Vergeet niet dat een bedrijf als Dell, alles per 1000 keer koopt. En dan willen ze eerst de ouwe cpu's er uit voor dat er nieuwe gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
OK, ik heb net gebeld. Het bleek inderdaad een wat lastige vraag maar ze hebben het voor me uitgezocht en me net teruggebeld. :)

Voor de Dell Dimension 4400 (degene die ik op het oog had) geldt dat 2.0 en hoger een Northwood is. Alles tot en met 1.9 is nog de oude core.
Waar deze grens precies ligt verschilt per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er zijn 3 verschillende pentium 4 2.0 ghz:
1) socket 423 0.18 micron L2 Cache Size 256K
2) socket 478 0.18 micron L2 Cache Size 256K
3) socket 478 0.13 micron L2 Cache Size 512K
De laatste is het beste. Van de 2e variant weten veel mensen niet af.

Zie http://processorfinder.intel.com/scripts/list.asp?ProcFam=483&CorSpd=ALL&SysBusSpd=ALL&PkgType=ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 18:32 schreef wwillem het volgende:

De laatste is het beste. Van de 2e variant weten veel mensen niet af.
Dat is precies de valkuil waar ik bang voor was. In de Dell Dimension 4400 zit dus alleen de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oom die er ook pas een heeft en die heeft een P4 1800 met ... pins in ieder geval de eerste versie 423 pins is dat geloof ik.. Maar geen Northwood !!!!
Pagina: 1