Toon posts:

[Winroute] winroute op win 98 voor netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello tweakerts. Ik weet het, de FAQ en de search bevatten enorm veel info over dit progje. Toch nog een klein vraagje. Ik heb net een P200 / 64 Mb in elkaar geknutseld en wil deze als router gebruiken. De setup is als volgt:

* P200/64MB Win98 pc met Winroute software verbindt met inet
* vanuit router crosscable naar hub
* vanuit hub 3 straightcables naar 3 andere (WinXP) pcs.

Wat mij betreft een prima oplossing. Mijn huisgenoot wil echter liever een router kopen omdat hij twijfelt aan de stabiliteit van win98 als router. Zijn argument: dat win98 draait nooit langer dan 3 uur stabiel. Mijn argument: die win98 pc hoeft helemaal niets te doen behalve routen, dat kan zelfs een rekenmachine. Daarnaast is het een verse install van win98 en dus draait er niets aan andere software en zal het systeem heel stabiel zijn.

Wat is jullie mening hierover?

edit:
typo

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Op woensdag 08 mei 2002 16:27 schreef rubenski het volgende:
Hello tweakerts. Ik weet het, de FAQ en de search bevatten enorm veel info over dit progje. Toch nog een klein vraagje. Ik heb net een P200 / 64 Mb in elkaar geknutseld en wil deze als router gebruiken. De setup is als volgt:

* P200/64MB Win98 pc met Winroute software verbindt net inet
* vanuit router crosscable naar hub
* vanuit hub 3 straightcables naar 3 andere (WinXP) pcs.

Wat mij betreft een prima oplossing. Mijn huisgenoot wil echter liever een router kopen omdat hij twijfelt aan de stabiliteit van win98 als router. Zijn argument: dat win98 draait nooit langer dan 3 uur stabiel. Mijn argument: die win98 pc hoeft helemaal niets te doen behalve routen, dat kan zelfs een rekenmachine. Daarnaast is het een verse install van win98 en dus draait er niets aan andere software en zal het systeem heel stabiel zijn.

Wat is jullie mening hierover?
Als dit systeem alleen als router draait moet het weken achter mekaar (zo niet langer) kunnen draaien.

Een router kopen is meestal veel duurder dan zo'n P200 neer zetten. In dit geval lijkt het me dus de beste oplossing om die P200 gewoon te laten routen.

• andrew
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09-2024
Kan makkelijk, het ding doet eigenlijk niks. Win 98 wil nog wel eens vastlopen als je er hevig op multitasked of games draait, dat is bekend. Maar als router kan het makkelijk.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Als jouw huisgenoot twijfelt aan win98 zet er dan winNT4.0 op.
Of zelf win2k.
Hij zal traag opstarten maar als ie eenmaal geboot is loopt ie best wel nog redelijk.

Een router verbruikt wel <10W en jouw P200 wel wat meer :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
als een p75 met win95 meer dan een maand uptime heeft (sygate weliswaar, maar het idee is het zelfde), dan moet dat met 98 ook te halen zijn. met een verse install is het zeker geen probleem.
als je huisgenoot blijft twijfelen kan je ook altijd nog NT4 of 2000 installeren, of natuurlijk je favoriete linux distro :P

Maak je eigen poll

Verwijderd

Allereerst moet ik zeggen dat ik geen fan van Windows ben, ik zou het met een linuxdoos oplossen. Maar dat was de vraag niet.

Het argument dat het niet stabiel zou zijn is kul, ik heb w98 uptimes van maanden zien halen, als je er maar niet mee gaat lopen kloten. FYI: Als je W98 een blauw scherm geeft en niet meer wil reageren, werkt WinRoute gewoon door :)

De truuk is in ieder geval om verder *niets* te installeren, dus ook geen videodrivers enzo. Gewoon standaard 640x480. Beheer van WinRoute doe je remote.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
© 1997-2001 Tiny Software. Web site http://www.winroute.com/
WinRoute Pro 4.1.29, licence XXXXXXXX, Unlimited version
System: Windows 98 , Winsock: 2.0, RAS: Yes, Memory: 32060 kB
WinRoute driver version: 3.2
Started at: Wed 10 Apr 2002 10:24:19, up time: 29 days 04:57:43

maar uptimes van 50 dagen of meer is geen uitzondering...

rebooten is meestal gevolg van stroomuitval, upgraden of problemen met chello, en dus niet een probleem met win98.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op donderdag 09 mei 2002 12:42 schreef Grasvezel het volgende:
De truuk is in ieder geval om verder *niets* te installeren, dus ook geen videodrivers enzo. Gewoon standaard 640x480. Beheer van WinRoute doe je remote.
vnc *D

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de replies. Ik heb hem inmiddels kunnen overtuigen.
Pagina: 1