Hello tweakerts. Ik weet het, de FAQ en de search bevatten enorm veel info over dit progje. Toch nog een klein vraagje. Ik heb net een P200 / 64 Mb in elkaar geknutseld en wil deze als router gebruiken. De setup is als volgt:
* P200/64MB Win98 pc met Winroute software verbindt met inet
* vanuit router crosscable naar hub
* vanuit hub 3 straightcables naar 3 andere (WinXP) pcs.
Wat mij betreft een prima oplossing. Mijn huisgenoot wil echter liever een router kopen omdat hij twijfelt aan de stabiliteit van win98 als router. Zijn argument: dat win98 draait nooit langer dan 3 uur stabiel. Mijn argument: die win98 pc hoeft helemaal niets te doen behalve routen, dat kan zelfs een rekenmachine. Daarnaast is het een verse install van win98 en dus draait er niets aan andere software en zal het systeem heel stabiel zijn.
Wat is jullie mening hierover?
* P200/64MB Win98 pc met Winroute software verbindt met inet
* vanuit router crosscable naar hub
* vanuit hub 3 straightcables naar 3 andere (WinXP) pcs.
Wat mij betreft een prima oplossing. Mijn huisgenoot wil echter liever een router kopen omdat hij twijfelt aan de stabiliteit van win98 als router. Zijn argument: dat win98 draait nooit langer dan 3 uur stabiel. Mijn argument: die win98 pc hoeft helemaal niets te doen behalve routen, dat kan zelfs een rekenmachine. Daarnaast is het een verse install van win98 en dus draait er niets aan andere software en zal het systeem heel stabiel zijn.
Wat is jullie mening hierover?
edit:
typo
typo