[PC-kast] & [Voeding]

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben alle onderdelen voor me nieuwe pc aan het uitzoeken en zit nu bij de kast + voeding en zag bij Gistron & informatique deze staan:
---Big-Tower WTY-600, 300W voor €70,- ---
---Enermax silent 350Watt voeding €75,- ----
Totaal €145,- (Aopen big tower is €125,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1020342067.jpg

1) Nu heb je voor die prijs van de behuizing geen al te beste voeding (of valt dat wel mee?). Ik hoop er een pentium 4 2.2@2.93ghz in te kunnen planten, dus als de voeding over zijn nek gaat vind ik dat niet zo leuk. Ipv de standaard voeding denk ik eraan om er een 350 watt Enermax voeding bij te doen. Deze is een stuk stiller dan de voeding van een Aopen kast. Zou dit een goed plan zijn of niet :?

2) Is er iemand die ervaringen heeft met deze kast/behuizing?

Eigenschappen Enermax voeding: http://www.enermax.com.tw/products/eg-365p-ve.htm
Behuizing:http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=21621

• dr snuggles
  • Niet online
Niemand?
Misschien weten ze hier:
"Overclocking, Casemods & Elektronica" er meer over.

Als er nu eens een modje was die... :P.

Verwijderd

ik heb dezelfde kast met die voeding en ik heb nerges last van..ik heb 3 x hdd , cdrom cdrw 3 x 80mm fans 1 x 60mm 5 insteek kaarten en hij loopt nog steeds stabiel..als je de voeding teveel herrie vind maken ( ik vind em redelijk stil) kan je altijd de fan vervangen voor een stillere

• smvs
  • Niet online
voor 145 euro heb je volgens mij ook wel een antec 1030B met 300 watt antec stille kwaliteitsvoeding. die kast is imo wel ff mooier.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb het broertje van die kast en ik vind de voeding redelijk stil hoor.

• dr snuggles
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 16:55 schreef TweakMaster het volgende:
ik heb dezelfde kast met die voeding en ik heb nerges last van..ik heb 3 x hdd , cdrom cdrw 3 x 80mm fans 1 x 60mm 5 insteek kaarten en hij loopt nog steeds stabiel..als je de voeding teveel herrie vind maken ( ik vind em redelijk stil) kan je altijd de fan vervangen voor een stillere
Maar wat cpu & videokaart had jij erin hangen?
Een pentium 4 2.93ghz eet zo'n 90 watt aan stroom. Das vrij veel. Een athlon 2000+/pen4 2.0 verbruikt maar 60 watt, als maximaal verbruik.

Nu ken ik de verhalen van mensen die een minder geslaagde voeding hadden en waarbij het 5volt lijntje zo rond de 3.7 volt hing. Das ook niet echt alles. Misschien dat jij ff kan kijken hoe het met jouw voltages is gesteld (of ze ook daadwerkelijk even hoog zijn als ze moeten zijn).
Op woensdag 08 mei 2002 17:01 schreef smvs het volgende:
voor 145 euro heb je volgens mij ook wel een antec 1030B met 300 watt antec stille kwaliteitsvoeding. die kast is imo wel ff mooier.
Ik vind die antec eigelijk niet zo mooi. Tis ook geen big tower (zit tussen een big en een midi tower in). Bovendien is het een server kast, met maar een 300watt voeding. Er zitten wel veel 3.5" drive ruimtes in.
Ik zo'n vemoeden dat je bij antec meer voor de naam betaald.

Nog meer mensen ervaringen/info?

• dr snuggles
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 17:11 schreef Dutch3men het volgende:
Ik heb het broertje van die kast en ik vind de voeding redelijk stil hoor.
Maar is die voeding ook goed?

• dr snuggles
  • Niet online
Hmmz, ff topic omhoog trappen :z.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een iets andere case maar ook bij Gistron gehaald, hierin zat ook een 300WATT voeding en volgens zit daar dezelfde voeding in.

Erg super vind ik hem niet, er zitten bij mij best wel weinig molex stekkertjes standaard aan en ik heb het niet zo op no-name voedingen, dus ik had gewoon een extra Antec 300WATT voeding gehaald en deze d'r in gezet. Dit werkt gewoon prima, dus het plan om er een andere voeding in te zetten is wel een strak plan, vooral als je een Enermax voeding neemt, deze zijn heerlijk stil en van goede kwaliteit.

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 16:02 schreef Aikeleer het volgende:
Ik heb een iets andere case maar ook bij Gistron gehaald, hierin zat ook een 300WATT voeding en volgens zit daar dezelfde voeding in.

Erg super vind ik hem niet, er zitten bij mij best wel weinig molex stekkertjes standaard aan en ik heb het niet zo op no-name voedingen, dus ik had gewoon een extra Antec 300WATT voeding gehaald en deze d'r in gezet. Dit werkt gewoon prima, dus het plan om er een andere voeding in te zetten is wel een strak plan, vooral als je een Enermax voeding neemt, deze zijn heerlijk stil en van goede kwaliteit.
Haha, jij had al het zelfde gedaan als wat ik d8 :7
Bedankt in ieder geval, ik gaat het plan binnenkort dan maar uitvoeren :).

Verwijderd

Ik zou meer uitgeven voor een Antex/Chieftech/whatever name case (antec klonen) en een Enermax voeding... Echter een 350 Watter lijkt me wat te weinig,.. Ik gebruik zelf een Chieftech midi tower met 431 Watter van Enermax... ERRUUGG tevreden mee....

oh ja,.. processor is een TB 1Ghz @ 1,4

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 17:26 schreef roelandstoter het volgende:
Ik zou meer uitgeven voor een Antex/Chieftech/whatever name case (antec klonen) en een Enermax voeding... Echter een 350 Watter lijkt me wat te weinig,.. Ik gebruik zelf een Chieftech midi tower met 431 Watter van Enermax... ERRUUGG tevreden mee....

oh ja,.. processor is een TB 1Ghz @ 1,4
Beargumenteer dat eens. Waarom is deze kast minder goed dan een merk kast?
Bovendien is 431 watt voor een tb1.4ghz zware overkill :z.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

bij de chieftec kasten zitten al voedingen van 340 watt volgens mij dus ben je dan in 1 koop klaar

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Als je er een andere voeding in koopt, dan hoef de 300Watt niet te betalen.

Tenminste, dat is bij elke normale computerwinkel

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 20:06 schreef rambo-2001 het volgende:
bij de chieftec kasten zitten al voedingen van 340 watt volgens mij dus ben je dan in 1 koop klaar
Zijn best mooie & goede kasten:
Midi versie bij informatique (53 cm hoog)
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/351022.gif
Server versie bij informatique (67 cm hoog)
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01bd.jpg

1) Het grote voordeel van big-towers is dat de cpu minder warm wordt (warmte kan verder omhoog stijgen). En de chieftec midi is maar 53 cm hoog (big tower 59, midi tower 41.4). Ik weet niet of dit te verwaarlozen is bij zo'n chieftec: als er mensen zijn met een chieftec dragon, laat even weten hoe het zit met die hoogte & warmte.

2) Zijn chieftec voedingen een beetje goed qua kwaliteit (vergelijkbaar met Enermax?).
Pagina: 1