[OC] Goed overclock mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 09:25
Ik wil binnekort misschien een nieuw mobo + proc (Athlon XP) halen zodat me zusje die van mij kan krijgen (ECS K7VZA + T-bird 1200). Ik wil graag een mobo die je wél goed kan overklokken, want m'n huidige ECS is voor geen meter over te klokken. Multiplier veranderen en zo kan niet.
Maarja, welk mobo is thus goed over te klokken?
Ik heb begrepen dat Epox 8KHA+ goed is, net als Abit KR7A ([topic=381024/1/25]). Maar dat was een oud topic, met thus oude mobo's. Welke zijn nu goed?

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k heb zelf een MSI KT3 Ultra...
'k heb nog niet veel oc ervaring maar de multiplier is eenvoudig op het board zelf te veranderen en de FSB in de bios 8-)

New pc under construction...

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik heb zelf een Epox 8KHA-L en die is best redelijk over te klokken. De uitgebreide versie echter (8KHA+) schijnt heel goed te klokken te zijn.

Verwijderd

de msi k7t266a pro2 is heel makkelijk..alles via de bios.
Multiplier , fsb , Vcore etc.

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

De meeste "bekende merk" moederborden kun je goed overklokken! Dus Abit, MSI en Asus zijn zeer stabiel en hebben vaak veel opties voor het overklokken. Dus ook voltage instellingen :)

Wat is je budget??

• Ruuddie
In hoe verre zijn die in te stellen dan?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De beste op dit moment zijn :

Epox 8k3a / KT 333(serie)
Abit KR7A / KT 266a(koploper op OC gebied :) )
Asus a7v 333 / KT 333
Abit Kx7-333 / KT 333 (nog niet in NL verkrijgbaar :( )

De snelste op dit moment is de KR7A op prestatie en OC gebied.
Maar als de KX7-333 hier te koop is is dat waarschijnlijk de snelste.

Suc6 met je keuze :)

Turn it off and on again.

• Ruuddie
Op woensdag 08 mei 2002 16:20 schreef mjhzenden het volgende:
[...]
Wat is je budget??
Al het door gaat moet ik eerst nog vanalles regelen met me ouders (voorschot). Maar ik wil niet meer dan 150 euro uitgeven voor het mobo. Het liefst minder, zodat het iets van 120 euro of zo wordt...

• -Mous-
  • Laatst online: 02-02 09:40
Op mijn mobo (8KHA-L) kan ik het voltage in stappen van 0.05V hoger zetten tot 1.85V.

Ik kan de multiplier veranderen dmv dip-switches (jammer genoeg niet via het BIOS).

De FSB is met de jumper op 100mhz te verhogen tot 124mhz in stappen van 1mhz en met de jumper op 133mhz te verhogen tot 240mhz in stappen van 1mhz. Dit allemaal via het BIOS (behalve die jumper dus ;))

-edit-

Dit mobo is extreem goedkoop: 100 euro ofzo (in de pricewatch istie 119 tov 121 voor de 8KHA+, maar ik had hem echt voor 100 euro).

• Ruuddie
Aha, bedankt voor de tips guys!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Kijk ook is naar de soltek bordjes zou ik zeggen..

• Ruuddie
Op woensdag 08 mei 2002 16:30 schreef Speedy_J het volgende:
Kijk ook is naar de soltek bordjes zou ik zeggen..
Soltek was niet zo goed zeiden ze in dat topic. De meningen zijn er zeer verschillend over, en ik had er van te voren ook nog nauwelijks van gehoord...

edit:
M'n zusje heeft momenteel een PII 350 op een of ander Chaintech mobo liggen (typenummer weet ik niet uit me kop, de computer komt iig van de Aldi af). Wat kan ik hier ongeveer nog voor terug krijgen?

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 16:32 schreef RuuddieBoy het volgende:

[..]

edit:
M'n zusje heeft momenteel een PII 350 op een of ander Chaintech mobo liggen (typenummer weet ik niet uit me kop, de computer komt iig van de Aldi af). Wat kan ik hier ongeveer nog voor terug krijgen?
mmm misschien router?
of fileserver
ik zou em niet verkopen :D is zonde :P
want dalijk heb je weer zoiets nodig

Verwijderd

ik heb dan wel een oud moederbord maar bij mij hoef je alleen maar de jumpers te verzette op het moederbord
Ik kan alleen niet omhoog klokken
raar he??

• PASware
  • Laatst online: 22-02 15:40
Als je een goed overclock moederbord wil:
Epox 8k3a
Met goed geheugen haal je de 200mhz FSB wel :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Casejunkie
  • Laatst online: 03-02 21:28
koop een asus a7v 266ex dit zijn goede moederborden die goed zijn over te klokken met dipswtiches os software matig in de bios je kan de vcore voltage instellen en de fsb per Mhz. En als je er ipanel bijkoopt kan je zie hoe warm het in je computer is en hoe snel je ventilatoren draaien plus dat je nog twee usb poortejn een een aantal programeerbare knopppen op zitten.
Een echte aanrader.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• PASware
  • Laatst online: 22-02 15:40
Op woensdag 08 mei 2002 17:06 schreef tijgermobiel het volgende:
koop een asus a7v 266ex dit zijn goede moederborden die goed zijn over te klokken met dipswtiches os software matig in de bios je kan de vcore voltage instellen en de fsb per Mhz.
jaja, allemaal heel luxe, maar dat kan een Epox 8k3a ook, en beter!!
Met de asus haal je geen hogere snelheden dan 160mhz FSB (=40mhz pci) en met de epox haal je de 200mhz FSB wel (=40mhz pci). De epox heeft een 1/5 divider en de asus niet (daarom bij de epox: 40mhz pci bij een FSB van 200mhz).
Enigste voordeel van de asus: de ex versie heeft een beveiliging zodat je XPtje niet doorbrandt, maar als je een koeler goed vastzet op je mobo, brandt die niet door.
En als je er ipanel bijkoopt kan je zie hoe warm het in je computer is en hoe snel je ventilatoren draaien plus dat je nog twee usb poortejn een een aantal programeerbare knopppen op zitten.
Een echte aanrader.
Een Ipanel kost ook weer geld!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
De ecs k7s6a heeft ook oc mogelijkheden, multiplier moet je helaas met jumpers veranderen, de fsb kun je in de bios instellen.
Zelf wil ik dit mobo binnenkort gaan bestellen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Ruuddie
Op woensdag 08 mei 2002 20:29 schreef bobo1on1 het volgende:
De ecs k7s6a heeft ook oc mogelijkheden, multiplier moet je helaas met jumpers veranderen, de fsb kun je in de bios instellen.
Zelf wil ik dit mobo binnenkort gaan bestellen.
Nee dank je, geen ECS mobo's meer voor mij.
Dit weekend de koeler eraf gehaald, maar dat mobo zit zo dicht op elkaar dat je um er nauwelijks af kreeg (er zaten elco's in de weg). Ik had eerst me hele mobo eruit moeten halen voordat ik de koeler van me CPU af kon halen! Dan is thus ook je vertrouwen in ECS weggezakt...

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:26

Snow_King

Konijn is stoer!

EpoX 8HKA+ heb hem hier ook en alles kan via je bios! heerlijk!

Verwijderd

ik heb nu zelf een chaintech 7aja en ik vind het een goed bord om over te clocken tot nu toe AMD DURON 1000@1258Mhz tot nu toe maar ik kan nog hoger,ik ga in het weekend ff me vcore verhogen en dan gaan met die AMD DURON banaan >:)

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

msi kt266t pro2 kan je de fsb met stappen van1 omhoog gooien
en de multipl. en vcore zijn ook makkelijk in te stellen.
mijn mobo bevalt best.. al op de snelheid van 2100 gehad. met een 1800.. fsb ook al op 143, maar ik moet weer ff wachten.. of ie stabiel blijft. dan ga ik weer 2 mhz hoger. tot ie stopt :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

2 merken:

Epox
Abit

Maakt niet uit welk bordje je kunt ze allemaal goed tweaken.

Ik heb nu een Epox 8k3a+ hier voor had ik een Soltek SL-DRV4 en die kon ik niet boven de 148fsb stabiel krijgen.
Pagina: 1