Toon posts:

[FreeSCO] Een LCD aansturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien een project waar een LCD parallel wordt aangestuurd in FreeSCO?
Heeft iemand er misschien ervaring mee?

Ik zou namelijk graag de uptime en network loads willen zien op een appart display.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 08 mei 2002 16:09 schreef Toverstaf het volgende:
Weet iemand misschien een project waar een LCD parallel wordt aangestuurd in FreeSCO?
Heeft iemand er misschien ervaring mee?
Ik heb nog geen ervaring ermee, ik heb er een paar dagen eentje uit een machine gesloopt, en ik moet hem nog aansluiten :)
Maar of dat ook in FreeSCO gaat, ik vrees van niet, ik denk dat je dan toch echt naar een full-size distro moet gaan kijken.
Ik zou namelijk graag de uptime en network loads willen zien op een appart display.
Da's inderdaad wel gaaf :)
Mocht je een andere distro kiezen (Ik raad Debian aan (Zoals altijd ;) )), dan kun je hier een aantal programma's vinden om LCD's aan te sturen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het hier mee werkt:

http://lcdproc.omnipotent.net/

Er staat dat het voor linux is, maar niet voor FreeSCO.
Misschien werkt het wel met dit project?

Verwijderd

Wat weerhoud je er van het even te downloden en proberen :?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 08 mei 2002 18:57 schreef Toverstaf het volgende:
Ik vroeg mij af of het hier mee werkt:

http://lcdproc.omnipotent.net/
Er staat dat het voor linux is, maar niet voor FreeSCO.
Misschien werkt het wel met dit project?
Mjah, met veel pijn en moeite vrees ik, FreeSCO gebruikt vrij oude libs e.d., dan moet je op zoek naar die libs, en een compiler die op FreeSCO nog te gebruiken zijn, oftewel : more trouble than it's worth ;) Je kunt beter, als je met linux wilt spelen,, een 'echte' distro installeren, dan kan het gegarandeerd :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 18:58 schreef Yarvieh het volgende:
Wat weerhoud je er van het even te downloden en proberen :?
M'n vader wil gaan inetten :)
Kan dus niet te veel gaan rommelen.

Het probleem bij ons is dat alles op 1 schakelaar zit. Daarmee zet je ook het licht uit.
Dus als je het licht aandoet start de router op. Het voordeel van FreeSCO is dat hij sneller opstart dan een win98 machiene, en je dus niet hoeft te w8en voordat je kan gaan internetten.

Ik weet niet of er andere "echte" distro's zijn die ook snel opstarten?

Verwijderd

nou voor het proggen van een lp0 poort heb je niet veel nodig hoor...

een compiler en glibc

Verwijderd

hier kun je er wel eentje vinden. Volgens mij is die package speciaal voor 1 soort lcd-scherm, maar daar is vast wel een mouw aan te passen.
Ik had ooit een lcd-scherm uit een kast gesloopt, maar die pastte niet in mijn freesco bak :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 19:24 schreef Tfone het volgende:
hier kun je er wel eentje vinden. Volgens mij is die package speciaal voor 1 soort lcd-scherm, maar daar is vast wel een mouw aan te passen.
Ik had ooit een lcd-scherm uit een kast gesloopt, maar die pastte niet in mijn freesco bak :(
Das de link die ik hierboven gepost heb :)
Iemand ervaring mee?
Pagina: 1