Toon posts:

[fanadapter] plexiglas buigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor het maken van een fanadapter 60-->80mm wil ik plexiglas gebruiken, is dit op een huis-tuin-keuken manier te buigen op de hoeken? Of is de aparte delen verlijmen beter?

\edit
is maar 2 a 3mm dik
\edit

Verwijderd

hm ja op school buigen we het met een warmte spiraal..
das gewoon een dikke yzerdraad die goed warm is die warmt het op op 1 lijn en daar buigt die ook als die warm genoeg is :)
gaat makkelijk

Verwijderd

Ik zou het gewoon lekker zagen met een dremel of figuurzaag, en dan met seconde lijm aan elkaar plakken.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op woensdag 08 mei 2002 16:11 schreef Dannyke het volgende:
hm ja op school buigen we het met een warmte spiraal..
das gewoon een dikke yzerdraad die goed warm is die warmt het op op 1 lijn en daar buigt die ook als die warm genoeg is :)
gaat makkelijk
Op mijn werk doen ze dit ook zo...is de enige manier om een breed oppervlak netjes recht te buigen omdat ie maar op een klein punt warm is.

Verwijderd

Zo'n verfbrander.. en dan plexiglas over een koperbuis ofzo buigen....

Heb ik wel eens gehoort.

Verwijderd

Topicstarter
tja maar zo'n draad is niet in 15 minuten kosteloos te fiksen... Ik denk dat het maar zagen en lijmen word

Verwijderd

werkt vast ook wel jah zo lang het maar niet de hele plaat verwarmt alleen het gebied waar je wil buigen

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44
Wat ik heb gedaan is een dikke stroomdraad gepakt en die gestript.
Toen ff van 3 latjes een 'standaard' gemaakt. 1 latje plat en de andere twee in de lengte aan de zijkant schroeven. Toen die draad er in vastgezet en een booglasapparaat op aangesloten en langzaam het vermogen opgevoerd. Tot de draad roodgloeiend werd en toen het plexiglas erop houden.

even wachten...

en buigen maar. Gaat perfect! 8-)
Pagina: 1