Toon posts:

Smoothwall ipforwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu SmoothWall 0.9.9 (met alle updates) even geprobeerd als firewall, probleem is mail komt niet meer binnen. Zal even de situatie uitleggen. In het netwerk 2 servers een fungeert als file server (win2000) en de ander als exchange 2000 server . Voorheen gingen deze naar buiten via een freesco-routertje. Ging perfect. Ipforwarding ingesteld voor vpn en mail. Draaide goed. Kon met telnet verbinding maken op deze poorten.

Maar daarna wou ik smoothwall proberen. Netjes geconfigureerd, ipforwaring overgenomen uit freesco-router.
Probleem is nu dat de mail niet meer binnenkomt. verkeer van binnen naar buiten is geen probleem, alleen omgekeerd wil niet. Heb geprobeerd met telnet verbinding te maken, lukte niet op die poorten behalve op de vpn poort. Deze is de enige die op de fileserver draait, hier kom ik dus wel bij. Maar bij de poorten 25 en 110 op de exchangeserver niet. Iemand een idee?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Als ik het me goed kan herinneren moet je naar deze poorten kunnen telnetten en moet je een soort login schermpje dan krjigen. Probeer het eens. Mocht het niet lukken gaat er ws. iets mis met de port forwarding

Verwijderd

Topicstarter
Heb al geprobeerd te telnetten, bij freesco geen probleem, maar zo gauw ik de freesco weghaal en de smoothwall er weer tussen zet dan kan ik niet meer telnetten op die poorten. Ik heb bij poort forwarding de bronpoort ingevuld stel: 25 dan het ipadres van de exchangeserver (lokaal adres) en dan weer poort 25. Hier is volgens mij toch niets fout aan?

Verwijderd

Topicstarter
up

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Kun je zien of de poorten open/dicht staan?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoeveel netwerkkaarten heb je in je smootwall zitten? Je hebt namelijk drie netwerken nodig.

Red: Je netwerk naar het internet
Orange: Het public netwerk. Hier komen dus je servers in te hangen die van buiten benaderbaar moeten zijn.
Green: Je eigen private netwerk. Hier komen dus je workstations in te hangen.

IP-forwarding kan je dus alleen doen vanaf het Red netwerk naar het public(orange) netwerk.

Ik heb dus het probleem dat ik geen drie netwerkkaarten goed aan de slinger krijg onder smoothwall.

suc6

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Op maandag 13 mei 2002 11:37 schreef Fox-Web het volgende:
Hoeveel netwerkkaarten heb je in je smootwall zitten? Je hebt namelijk drie netwerken nodig.
Nee, dat is niet waar. Je moet bij je SW 2 maal wat opgeven. 1 maal welke mapping je wilt maken en 1 maal dat die poorten van buiten af bereikbaar zijn. Dat zijn 2 verschillende schermpjes, ik weet alleen niet meer hoe ze heten.

<edit>
1 maal bij "port forwarding"
1 maal bij "external service access"

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Fox-Web
Als je de manual goed doorleest onder het gedeelte IP-forwarding dan zal je tegen komen dat dit alleen kan tussen Red en Orange. Zo kwam ik er ook achter waarom het bij mij niet werkte.

• ProZa|IA
Raar dat het bij mij wel werkte met een ftp servertje op de groene kant.
Safe is wat anders, maar werken doet het wel hoor.

• Fox-Web
Da's wel erg vreemd jah. Ik kreeg naar groen niks geforward, alleen naar oranje. De wondere wereld he! Hahaha!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet ook bij external service aangeven welke poorten benaderbaar zijn? Ga gelijk even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij toch aannemelijk dat je het ook met 2 nics moet kunnen? green + red .Maar ga nu eerst even aan de slag met external services

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog niet. Maar ik kan wel connecten op de vpn poort op de server (dus niet op de andere poort van de server waar exchange op draait.)

• ProZa|IA
Bij port forwarding
poort 25 - ip nummer van de server waar die service draait - poort 25

Bij external service access
eerste vak leeg - poort 25

Zo zet je alles open van buitenaf op poort 25 en wordt dat doorgestuurd naar poort 25 van de server

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, kon toen poort 25 telnetten. Alleen mail kwam nog niet binnen. Zou dat een kwestie van tijd kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Was een kwestie van tijd, hij werkt, bedankt!
Pagina: 1