Die kun je er gewoon aanhangen.
Daar is het een USB brander voor.
Daar is het een USB brander voor.
dat is genoeg inderdaad...
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Volgens mij kan je die idd gewoon op een laptop aansluiten. Een nadeel: stroomvoorziening. De meeste hebben een adapter nodig, waardoor je ze niet overal kan gebruiken.Op woensdag 08 mei 2002 15:42 schreef Dracula78 het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen CD-(re)writers met IDE of SCSI aansluiting, maar ik zag pas in een prijslijst een CD-writer met USB ipv IDE...
Zou ik deze gewoon op de USB poort van mijn laptop kunnen aansluiten zodat ie al werkt? Of heb ik nog een andere data verbinding nodig? Heeft iemand hier ervaring mee?
Maar er is ook nog goed nieuws. Ik heb ergens gelezen over een USB CD-writer met een accu waarmee je onderweg CD's kan branden.
-edit-
typo's
Had je zelf kunnen bedenken he.. 
een USB brander sluit je niet aan op een IDE kanaal....
Ik zou er wel 1 kopen met burn-proof, just link of e.o.a. buffer underrun bescherming.. ik vertrouw USB zo ver nog niet (iemand ervaringen mee?)
een USB brander sluit je niet aan op een IDE kanaal....
Ik zou er wel 1 kopen met burn-proof, just link of e.o.a. buffer underrun bescherming.. ik vertrouw USB zo ver nog niet (iemand ervaringen mee?)
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Zou de writer geen stroom kunnen krijgen van de USB kabel? Zo werkt het bij kleinere apparaten wel.
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Nee, lijkt me niet. Ik ken ze ook alleen met apparte stroomvoorziening.
Ik heb er op mijn stage veel mee gestest en ze zijn zeer zeker betrouwbaar.
Ik heb er op mijn stage veel mee gestest en ze zijn zeer zeker betrouwbaar.
Zo'n CD-writer gebruikt (verbruikt?) wel een hoop stroom, maar misschien dat ze er ook al zijn met stroom via de USB poort. Maar dan heb je nog het probleem dat de accu van je notebook snel(ler) leeg is. Een accu in de CD-writer zelf lijkt me dus practischer.Op woensdag 08 mei 2002 15:46 schreef -_D_- het volgende:
Zou de writer geen stroom kunnen krijgen van de USB kabel? Zo werkt het bij kleinere apparaten wel.
Op www.2dehands.nl staat regelematig een advertentie van CD-writers voor in een notebook. (Als vervangen van de cd-rom).
Is dat niet wat voor je? Lijkt me handiger dan een losse USB-brander. De prijs was 50 eur.
Is dat niet wat voor je? Lijkt me handiger dan een losse USB-brander. De prijs was 50 eur.
True, true... volgens mij heb ik het wel eens gezien, dat een USB Writer geen stroom nodig had. Dat zal dan waarschijnlijk van je accu afgaan. Maar meestal heb je wel een stopcontact in de buurt.Op woensdag 08 mei 2002 15:49 schreef -Mous- het volgende:
[..]
Zo'n CD-writer gebruikt (verbruikt?) wel een hoop stroom, maar misschien dat ze er ook al zijn met stroom via de USB poort. Maar dan heb je nog het probleem dat de accu van je notebook snel(ler) leeg is. Een accu in de CD-writer zelf lijkt me dus practischer.
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Ja inderdaad! Daar had ik over gelezen.Op woensdag 08 mei 2002 16:31 schreef Dannyke het volgende:
Freecom heb van die travelersdie hebben accu
Ja das waar, vooral als je je notebook meeneemt naar je werk of naar school is er altijd wel een stopcontact te vinden.Op woensdag 08 mei 2002 16:33 schreef -_D_- het volgende:
[..]
True, true... volgens mij heb ik het wel eens gezien, dat een USB Writer geen stroom nodig had. Dat zal dan waarschijnlijk van je accu afgaan. Maar meestal heb je wel een stopcontact in de buurt.
Verwijderd
Bij de weg, ik heb hele slechte ervaringen met een parallele brander gehad (overigens ook van freecom). Dingetje eromheen ervanaf gesloopt, en gewoon zo in de pc gestompt en toen was het wel perfect.
Weet niet of usb ook minder goed is, dan normale brander.
Freecom vind ik hoe dan ook toch een goed merk!
My 2 eurocents
Weet niet of usb ook minder goed is, dan normale brander.
Freecom vind ik hoe dan ook toch een goed merk!
My 2 eurocents
Verwijderd
Ik heb een USB brander, met ingebouwde 220 voeding, en die brandt prima hoor, echt niet mindere kwaliteit. Alleen maximaal 4 speed, en dat is wel een beetje traag...
Freecom is goed en redelijk goedkoop. Plextor heeft een supper snelle USB 2.0 brander (burnproof en op 12 speed en extrene stroom adapter)
ik geloof dat er een test in het info.hardware.com blad staat ?!?!
ik geloof dat er een test in het info.hardware.com blad staat ?!?!
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
Had zelf een HP8210e (alweer een oudje
. Op mijn oude PCtje moest ik em op 2x beschrijven anders mislukte de CD gegarandeerd.. maar op mijn laptopje (cellt 750 256MB) draaide hij perfect. Ben zelf nog steeds de grootste fan van opslaan op de laptop en thuis branden met een goedkopere en snellere brander.. ligt een beetje wat en hoe je het gebruikt
Pagina: 1