Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
of heb je toevallig ten voor het verplaatsen van je server een kernel gecompiled?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
eigenlijk alleen powerdown, en weer aan
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Veel andere dingen zou ik ook niet weten, ik hoop dat je een backup hebt.> mount: error 22 mounting ext3
Seems you lost your root partition. Boot with a rescue disk or
with the CD of your distribution and check your partition table.
Try to manually mount your root partition and run fsck on it.
als ik van cd boot, kan ik dan mijn netwerk aansturen ?
en evt de files overpompen naar mijn windowsmachine ?
Anders boot je ff met een mini-distro als dat niet lukt. Maar veel rescue-cd's ondersteunen volgens mij wel netwerk.Op woensdag 08 mei 2002 16:10 schreef theezeefje het volgende:
help
als ik van cd boot, kan ik dan mijn netwerk aansturen ?
en evt de files overpompen naar mijn windowsmachine ?
krijg ik mount failed: Invalid argument.
en nu kan ik hem als een ext2 mounten ipv een ext3.
alleen booten wil die nog niet.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
met ifconfig up eth0 krijg ik hem wel in de lucht,
alleen hoe kan ik een ipadres enzo toekennen aan die kaart ?
'ifconfig eth0 192.168.0.1 up' dacht ik, lang niet meer gedaan!Op woensdag 08 mei 2002 17:00 schreef theezeefje het volgende:
command not found
met ifconfig up eth0 krijg ik hem wel in de lucht,
alleen hoe kan ik een ipadres enzo toekennen aan die kaart ?
Verwijderd
Heb je wel een local interface ?Op woensdag 08 mei 2002 17:38 schreef theezeefje het volgende:
en bij ping 127.0.0.1 krijg ik network is unreachable
lo0
Kijk dat eens na met ifconfig
maareh, ik heb ifconfig lo up gedaan, dus die zou dan ook in de lucht moeten zijn toch ?
Verwijderd
Zo te zien is de inode waarin je journal word opgeslagen weg. Probeer eens de volgende dingen:
1) Zet in /etc/fstab je fstype voor je root partitie op ext2 en probeer eens op te booten.
2) Zet met tune2fs -j /dev/mijnblockdevice weer een journal op je partitie en probeer op te booten (met fstype == ext3 in fstab)

GOED !!!
hij gaat weer een stuk verder nu !!!
Verwijderd
/me is het een tijd geleden overkomen met een productie machine hier, oorzaak hebben we toen ook niet kunnen achterhalen
mischien toch nog wat bugjes in de ext3 code
hij loopt iig alsof er niks is gebeurt
ben al gelijk redhat 7.3 aant downloaden, kijken of die een beetje loopt.
nogmaals bedankt jongens m/v !