Viper2 + DVD

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Hey, ik heb mijn VIper2 gewisseld meteen ATI :P En de Viper2 zit nu in een bak waar DVD moet worden gekeken. Ik gebruik PowerDVD 4.0 Deluxe, maar als ik Diagnostic draai, dan word er helemaal niets gedaan, over krijg ik als resultaat bij FPS "N/A" :? :'( Ik kan dus ook geen DVD's afspelen. Wie kan me helpen? Heeft die Viper2 Nou wel of geen DVD ondersteuning? wel toch? :7

Specs :
AMD K6-2 500mhz
ASUS P5A-B
100Mhz 128MB
Viper2 (duh ;))
Windows 98SE
Viper2 drivers van CD :7

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Viper 2 heeft juist goede DVD support (was ook een zwaar kritiekpunt op de TNT2 destijds, die bakte NIKS van DVD). Probeer eens een andere DVD player.

Hmmmz, ik geloof dat een K6-2 500 het in principe wel aan zou moeten kunnen...

En oh ja gebruik de nieuwste drivers voor de viper...

edit:
typo

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ND863

ND863

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 15:25 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Viper 2 heeft juist goede DVD support (was ook een zwaar kritiekpunt op de TNT2 destijds, die bakte NIKS van DVD). Probeer eens een andere DVD player.

Hmmmz, ik geloof dat een K6-2 500 het in princiepe wel aan zou moeten kunnen...

En oh ja gebruik de nieuwste drivers voor de viper...
Net de JGC3.20 geinstalleerd, maar nog steeds geen resultaat...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 16:05 schreef ND het volgende:

[..]

Net de JGC3.20 geinstalleerd, maar nog steeds geen resultaat...
Ander DVD proggie?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:03
Ander DVD programma, of laatste S3 reference drivers proberen. Evt kan je ook 3.30 Beta4 van mn drivers proberen.

• ND863

ND863

Topicstarter
aaah probleem opgelost :P weer een domme fout van moi, ik had toen die ATI er nog in zat, hardware versnelling helemaal uitgezet = 3D kaart uit omdat DF1 niet wilde, jah duh, als je die Viper2 erin pleurt, blijft hardwareversnelling dus echt wel uit staan heh |:( :) Dus hij doet et al, en ik moet zeggen, "DIE VIPER2 IS RETE SNELLER IN DVD ALS DIE ATI!! 8-)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 18:34 schreef ND het volgende:
aaah probleem opgelost :P weer een domme fout van moi, ik had toen die ATI er nog in zat, hardware versnelling helemaal uitgezet = 3D kaart uit omdat DF1 niet wilde, jah duh, als je die Viper2 erin pleurt, blijft hardwareversnelling dus echt wel uit staan heh |:( :) Dus hij doet et al, en ik moet zeggen, "DIE VIPER2 IS RETE SNELLER IN DVD ALS DIE ATI!! 8-)
As I said, de Viper 2 is wel goed in DVD 8-)

Misschien moet ik ook maar eens een DVD spelertje kopen :X. Die VHS over de tv-kaart is eigenlijk ook maar niks |:(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn zusje heeft mijn oude Viper 2 in haar PC hangen, zelfs mijn videokaart kan niet aan de 2D van de Viper tippen. DVD's liepen ook altijd als een trein, alleen 3D games was wat minder.

Ik heb die kaart dus met gemengde gevoelens weg gedaan..

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 09 mei 2002 01:04 schreef MST_Morpheus het volgende:
Mijn zusje heeft mijn oude Viper 2 in haar PC hangen, zelfs mijn videokaart kan niet aan de 2D van de Viper tippen. DVD's liepen ook altijd als een trein, alleen 3D games was wat minder.

Nog betere 2D dan een R8500? Woei :D! Moet je eens Supreme Snowboarding op die Viper 2 draaien, gaat echt mooi :). Q3 loopt ook als een trein... Ik vind de 3D eigenlijk best wel ok...

• _JGC_
Op donderdag 09 mei 2002 01:04 schreef MST_Morpheus het volgende:

Woei, tegenwoordig kan alleen Matrox nog goede kaarten maken dus...
Ik heb laatst een Matrox G400 MAX en een Matrox G550 gezien, beide zeer goed beeld, de G550 iets beter. Natuurlijk die G550 ook nog ff vervangen door een Daytona :r i740 kaartje, kon je direct zien waarom je een Matrox hebt :)

Tot nu toe zijn de enige kaarten die beter zijn dan de Viper2 in 2D kwaliteit de Matrox G400 en later en de voodoo banshee, die laatste steekt je echt de ogen uit qua scherpte :) maar matrox blijft het mooiste

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 09 mei 2002 14:13 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Woei, tegenwoordig kan alleen Matrox nog goede kaarten maken dus...
Ik heb laatst een Matrox G400 MAX en een Matrox G550 gezien, beide zeer goed beeld, de G550 iets beter. Natuurlijk die G550 ook nog ff vervangen door een Daytona :r i740 kaartje, kon je direct zien waarom je een Matrox hebt :)
Daytona? Oh damn, heb ik een SiS6326 kaartje van gehad.. Nu heb ik die niet meer, rara :D.
Tot nu toe zijn de enige kaarten die beter zijn dan de Viper2 in 2D kwaliteit de Matrox G400 en later en de voodoo banshee, die laatste steekt je echt de ogen uit qua scherpte :) maar matrox blijft het mooiste
Matrox is wel duur... Ik wist trouwens niet dat de voodoo banshee ook zulke goede 2D had. En Matrox... Matrox, da's geen merk, da's een begrip :Y)

• _JGC_
Op donderdag 09 mei 2002 16:17 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Daytona? Oh damn, heb ik een SiS6326 kaartje van gehad.. Nu heb ik die niet meer, rara :D.
[..]

Matrox is wel duur... Ik wist trouwens niet dat de voodoo banshee ook zulke goede 2D had. En Matrox... Matrox, da's geen merk, da's een begrip :Y)
Prijs van een Matrox G550 valt nog wel mee, zo'n 160 euro heb je het wel gehad. Als je per se een groot scherm wilt en veel zit te internetten en wat office gebruikt, kan je er gewoon niet omheen en heb je toch niets aan een Geforce3/4 van rond die prijs. Matrox G550 presteert ongeveer net zo goed in 3D als de Viper2, dus dat zit wel goed. Pluspunt is dat de drivers nog wel ondersteund worden, itt de viper2.

Wat betreft filters van de Viper2: veel mensen slopen de filters van hun geforce af om beter beeld te krijgen. Iemand met een brakke monitor dacht dat zijn Viper2 het probleem was en sloopte die filters ook van z'n viper2 af: beeld werd er niets beter op, eerder slechter :o

Over die voodoo banshee: dat was een el-cheapo kutkaart van Target, kan je nagaan hoe het eruit ziet als het een Diamond kaart zou zijn, ragscherp dus :)
Pagina: 1