Toon posts:

[partities] niet gedefineerd??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin onderhand helemaal te flippen van deze harde schijf, ik heb btw in de zoekmachine niks kunnen vinden.

Ik heb het volgende probleem, ik probeer een harde schijf helemaal leeg te maken en 1 grote partitie te maken.

Ik doe het volgende -> verwijderen primaire dos partitie, dit kan niet omdat er een uitgbreide DOS-partitie bestaat.

-> verwijderen uitgebreide DOS-partitie, dit doet ie ook niet, hij zegt dat ie het niet kan verwijderen omdat er logische station zijn.

-> verwijderen van logische stations, dit doet ie ook niet omdat er dan geen station gedefineerd zijn, op dit moment begon ik een beetje te flippen.

Weet iemand wat ik fout doe. Even wat gegevens, er heeft linux opgestaan, en daarna windows op een kleine partitie.

En hier zijn de rest van de gegevens.
Partitie Status Type Volumenaam Mbytes Systeem Gebruik
1............EXT DOS...........16065...........82%
c:2........A...PRI DOS...........11531..FAT 32...59%

Nah.... 82% en 59% is geloof ik meer dan 100%.. maar ik snap er toch de ballen niet meer van, kan iemand mij ff helpen, want het zal wel weer iets stoms zijn. BvD

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Heb je er toevallig een ander OS op gehad? of een ander bestands type? maar nu wil je weer terug?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 12:52

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

je kunt of met de dos floppen van partitionmagic die schijf leeg halen, of met het tooltje van linux (ben linuxnoob, dus de naam weet ik niet)

Fdisk kan het in ieder geval niet :) zoals je al gemerkt hebt.

Heb je de search al gebruikt?
Zoeken op non dos partitie verwijderen ofzo??

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
uhm.. ik wil er eigenlijk gewoon windows op zetten op 1 grote partitie, op dit moment staat er niks op, alleen een schijf van 59% die geformateerd is.

Dit moet toch opgelost kunnen worden met Fdisk of moet ik eerst een programma erop gaan zetten????

• Fireman

Fireman

Op woensdag 08 mei 2002 15:25 schreef Logic4u het volgende:
uhm.. ik wil er eigenlijk gewoon windows op zetten op 1 grote partitie, op dit moment staat er niks op, alleen een schijf van 59% die geformateerd is.

Dit moet toch opgelost kunnen worden met Fdisk of moet ik eerst een programma erop gaan zetten????
Zoals ik al eerder vroeg; heb je er een ander OS op gehad of een andere bestands indeling !!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja dus.

• Fireman

Fireman

Op woensdag 08 mei 2002 15:29 schreef Logic4u het volgende:
ja dus.
je bent redelijk kort van stof. Vertel eens wat je erop heb gehad en wat je allemaal van dat betreffende proggie gebruikt hebt om het te verwijderen.

Don't worry linux is gratis :)

Verwijderd

Topicstarter
okee... uhm..

Ik heb eerst Linux mandrake erop gehad. Die heb ik eraf gegooid. Toen heeft linux twee partities gemaakt eentje van 18% en van 82%. Ik heb toen die van 18% verwijderd. Die van 82% die er nu nog steeds staat was toen niet gelukt, toen d8 ik ff slim te zijn door gewoon een primaire DOS partitie aan te maken, en dat ie dan wel alles mee zou pakken (100% dus) Dat is niet gelukt, en heeft een partitie van 59% gemaakt, deze heb ik geformateerd en ik kan er nu windows opzetten, maar tja... ik kan niks met de rest doen. Ik krijg die andere partitie er niet af.

Is het idee een beetje duidelijk, ik heb dus gewoon lopen prutsen ;) maar krijg nu die patitie er niet af.

oh jah... en ik heb tot nu toe alleen Fdisk van het win98SE opstart schijfje geprobeerd, omdat er voor de rest nog niks opstaat.

• Fireman

Fireman

Nou he he :)

Wat je kan doen is; start de install cd van linux nogmaal en ga zo ver dat je de partitie moet selecteren waar je linux op wilt zetten. Wat je nu moet doen is selecteer de partities en zorg er voor dat ze naar bestandsindeling FAT 32 worden gezet. Als je al die partities zo hebt afgewerkt, en dat zie je dan boven in dat venster, dan sluit je af ga naar fdisk en ga je gang waar je al mee bezig was. Moet lukken. Wel even melden of dat het gelukt is.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
check ff je mail , topicstartter

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt voor jullie tips, ik laat wel ff weten of het gelukt is.

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

probeer partitionstar eens om al je partities te verwijderen..
werkt feiloos..
http://www.partitionstar.com geloof ik.
daar is een volledig werkende shareware versie te halen..

tis echt een perfect pakketje om exotische filesystems te verwijderen (ntfs is ook in 1 click pleite)

Er is een dos en een windows executable, en die zitten alletwee in hetzelfde zipje (dus niet zoeken speciaal op dos voor downloaden ofzo.. zit alletwee bij mekaar)

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd.

Ik heb eerst gdisk geprobeerd die ziet maar 19,1GB en geen andere partities, net als partitionMagic 7.0 en partitionStar. Deze programma's geven allemaal aan dat de schijf bestaat uit 19.1GB terwijl de schijf 20,1 GB is. Geen van deze programma's geeft aan dat er andere partities zijn.

Als ik de harde schijf opstart krijg ik het "Welcome to Linux Mandrake" scherm. Hier vraagt ie om 3 opties. Linux, Failsafe en floppy. Nah... maakt niet uit welke ik neem behalve floppy dan.. want hij eindigt elke keer met een Kernel Panic: Unable to mount root FS on blablabla...

Dat is wel logisch ook want ik heb die andere linux partitie eraf gegooid, dus die kan tie niet meer terug vinden.

Iemand een idee, ik begin helemaal gek te worden hier.

• Fireman

Fireman

Probeer eens FDISK/MBR , dan heb je weer je normale c:\ prompt terug.

Heb je de opstart van mandrake niet geprobeert? want dat moet gewoon lukken.

cd erin, booten vanaf cd en door gaan totdat je de cd indeling krijgt. Zorgen dat je alles in FAT 32 zet. en fdisk weer opstarten. En dan weer opnieuw partitioneren.

Verwijderd

Je kunt een harddisk wissen met behulp van debug.

Wat je moet doen is :

Debug.com starten onder MSDOS en vervolgens :

- a {enter}
xxxx:0000 mov ax,301
xxxx:0003 mov bx,200
xxxx:0006 mov cx,1
xxxx:0009 mov dx,80 (80=Harddisk1 , 81=Harddisk2 , etc )
xxxx:000c int 13
xxxx:000e {enter}
-RCX
:e
-N preboot.com
-W
13 bytes written
-q

Als het goed is , is nu de harddisk leeg gemaakt en kun je hem met fdisk weer gewoon indelen.

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 10 mei 2002 10:43 schreef ospelgezicht het volgende:
Je kunt een harddisk wissen met behulp van debug.

Wat je moet doen is :

Debug.com starten onder MSDOS en vervolgens :

- a {enter}
xxxx:0000 mov ax,301
xxxx:0003 mov bx,200
xxxx:0006 mov cx,1
xxxx:0009 mov dx,80 (80=Harddisk1 , 81=Harddisk2 , etc )
xxxx:000c int 13
xxxx:000e {enter}
-RCX
:e
-N preboot.com
-W
13 bytes written
-q

Als het goed is , is nu de harddisk leeg gemaakt en kun je hem met fdisk weer gewoon indelen.
Veel te veel rom slomp, met die manier die vertelde moet het lukken want ik heb precies het zelfde gehad. Misschien is je HD wel brak geworden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer even met debug. Fireman: Ik heb de opstart cd van mandrake al een keer geprobeerd, en het vage is dat zelfs mandrake zegt dat de harde schijf 19.1GB is, tja.... en toen brak er iets in me *snik* ;)

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 10 mei 2002 10:48 schreef Logic4u het volgende:
Ik probeer even met debug. Fireman: Ik heb de opstart cd van mandrake al een keer geprobeerd, en het vage is dat zelfs mandrake zegt dat de harde schijf 19.1GB is, tja.... en toen brak er iets in me *snik* ;)
Even terug naar een nieuwe poging.

Heb je die schijf nieuw? Wat voor schijf is het exact? En wat zegt je bios, qua grootte?

Ik heb nl zelf ook een 20 GB HD en dan zou je zeggen 20.000 x 1024 = 20.480 GB wat dus zeg maar 20,5 GB moet zijn terwijl mijn systeem zegt dat mijn HD "slechts" 19,619 GB is. Er is een bepaalde berekening meen ik dat het niet helemaal opgaat wat ik zojuist heb verteld. Wat die berekening precies is weet ik niet, misschien weet iemand anders het.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een seagate ST320430a "http://www.seagate.com/support/disc/ata/st320430a.html" volgens de internet site is ie 20,52GB, en volgens die drie programmas geven alledrie hetzelfde aan en dat is 19,569.8MB aan. Dit klopt ongeveer wel, misschien iets minder dat weet ik niet precies, maar dat neemt niet weg dat ie de schijf opstart met linux, dus er moet ergens linux staan. Tja ... en waar??

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 10 mei 2002 11:27 schreef Logic4u het volgende:
maar dat neemt niet weg dat ie de schijf opstart met linux, dus er moet ergens linux staan. Tja ... en waar??
FDISK/MBR en alles is opgelost. Ga je nu accoord met he fijt dat je HD geen 20,5 GB is?

Verwijderd

Topicstarter
EINDELIJK.... bedankt voor de tip Fireman. Hij is eindelijk linux vrij. Maare... ik weet natuurlijk wel dat als een schijf bijvoorbeeld 40GB is dat ie eigenlijk maar 37.8GB is.. dat weet ik ook wel. Maar hij mistte geloof ik net 1%dus ik weet niet of die er nou bijzat of niet. Ach ja hij doet het weer. Muchas gracias amigo.

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

gtfr zeg dan ook dat dat het probleem is...
dan was het gewoon je bootrecord die effe gereset moest worden..
heeft niets met partities te maken..

• Fireman

Fireman

Op maandag 13 mei 2002 04:14 schreef possamai het volgende:
gtfr zeg dan ook dat dat het probleem is...
dan was het gewoon je bootrecord die effe gereset moest worden..
heeft niets met partities te maken..
Als 'ie het niet exact weet hoe moet hij dat dan aangeven? Hij heeft gedaan wat hij tegen is gekomen en alles zo verteld. Nú heeft 'ie wat geleerd. :7

We zijn er hier om elkaar te helpen en niet af te zeiken ;)

Pagina: 1