Toon posts:

kazaa Blokkeren achter winroute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met een aantal pc's op een netwerk,
nu is het niet de bedoeling dat over dit netwerk
programma's zoals kazaa, edonkey, enz worden gedraaid vanaf alle pc's. Alles gaat over 1 pc.

Nu wil ik dus alles blokkeren wat met deze programma's te maken heeft. Bij alles is dit gelukt, maar hoe doe ik dit met kazaa & co...

Ik moet dus bepaalde poorten blokkeren naar de pc's die het niet mogen gebruiken, maar welke ?

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:16
Kazaa maakt gebruik van poort 1214 voor zover ik weet... Als je die dus blokkeert stopt kazaa..

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

whehe binnenkort komen z'n werknemers hier posten met de vraag hoe ze dit kunnen omzeilen :D.

Wat dacht je van kazaa/edonkey/whatever opstarten en in een command prompt 'netstat' in te typen?..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 15:56 schreef Frank83 het volgende:
whehe binnenkort komen z'n werknemers hier posten met de vraag hoe ze dit kunnen omzeilen :D.

Wat dacht je van kazaa/edonkey/whatever opstarten en in een command prompt 'netstat' in te typen?..
hehehehhehehhehehe, ff checken straks :D
dan doen we gelijk de rest op die pc :D

---
edit: voorlopig ff bij anti-spoofing gemeld dat alle inkomende pakketjes op 1214 naar 192.168.0.4 tegengehouden worden...

dan ga ik zo ff testen of dit voldoende ie om te voorkomen dat kazaa zijn werk doet... anders hardere maatregelen treffen :Y)