Toon posts:

Doorlussen van geluid van de TV-kaart werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de trust 5.1 digital soundcard gekocht voor mijn nieuwe systeem (zie Home Entertainment PC). Het lukt mij echter niet om de audio-out van de Radeon/Tv card door te lussen naar de analoge linein van de geluidskaart en ook niet de SPDIF ingang. Althans het geluid word niet direct versterkt.

Het rare is echter dat zodra ik een tv-uitzending opneem en deze vervolgens afspeel, ik wel geluid heb.

Iemand anders ook de zelfde ervaring (eventueel met deze kaart)?

Overigens, het gaat om een ATI Radeon 7500 All in Wonder videokaart/TV kaart

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Meer iets voor AV, move [forum=6] naar [forum=9]

Verwijderd

doe ff checken of de ingang aan staat (dus niet op mute). Dblclick ff op je luidsprekertje in je taakbalk en zet alles aan.

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan, echter zonder resultaat.
Het rare is ook dat ik wel het geluid van de TVkaart kan opnemen en daarna afspelen. Alleen realtime afspelen lukt dus niet.

Dit probleem niet met mijn andere computer (Win TV PRO + SB Audigy Intern)

Heb ik weer |:(

Verwijderd

Ik denk dat het komt omdat je een kaart van TRUST hebt.
Trust krijg ik altijd de kriebels van. De naam werkt verwarring op. Hun producten zijn nu eenmaal niet te vertrouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij ook hoor (Ik heb niet voor niets een Audigy Intern in m'n andere pc).

Echter was dit de enige betaalbare kaart die aan de achterkant (dus op de bracket) optische en coaxiale SPDIF uit- en ingangen heeft.

De audigy Intern en Extern heeft ze ook, echter dan moet ik de snoeren aan de voorkant van m'n woonkamerpc bevestigen en dat is natuurlijk niet mooi. Daarnaast zijn deze kaarten een beetje overdone.

Weet iemand of er nog andere 'digitale' kaarten zijn met deze in- en uitgangen?

Verwijderd

Waarom moet je de aansluitingen dan aan de voorkant hebben?
Kun je ze niet aan de achterkant bouwen?

Verwijderd

Topicstarter
HUH?

Ik dacht toch duidelijk te hebben 'gezegd' de Thrust te hebben gekozen omdat het de enige kaart is met de aansluitingen aan de achterkant! Dus eigenlijk bij gebrek aan beter.

Verwijderd

Sorry, ik bedoel waarom heb je bij een Audigy de aansluitingen aan de voorkant? Omdat er zo'n bay meegeleverd wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de SB Audigy Internal wordt geleverd met 5 1/4 bay waarop een aantal aansluitingen zijn te vinden alsmede de IR ontvanger. De 'external' versie heeft deze functionaliteit in een los kastje. Daarnaast is er ook nog de value versie die enkel de standaard SB aansluitingen aan de achterkant heeft.

Maar goed. Deze is dus niet te gebruiken voor mijn Home Entertainment PC

Verwijderd

Kun je geen manier vinden om de Bay van een audigy aan de achterkant te monteren?

Ligt natuurlijk aan wat voor kast je gebruikt.

Mischien als je ruimte over hebt, kun je de bay in de kast bouwen en zelf doorlussen naar eigen gemaakte aansluitingen aan de achterkant?
Pagina: 1