Ik heb hier een IBM Deskstar harde schijf liggen die duidelijk defect is. Smart heeft wat later in het onderzoek ook oa aangegeven dat de "raw read error rate" vrij tot zeer hoog is. Bestanden raakte corrupt en Linux melde vele i/o-errors. Toen de hard disk door een ander nieuwer schijf is vervangen, is er nu geen vuiltje meer in de lucht. Ondertussen heb ik er diverse testtools op de hd losgegelaten met de test-pc: ontrack data advisor, ibm drive fitness test en pc stuff #1 die de schijf helemaal niet ziet. (ik heb nog de bios op de test-ps moeten bijwerken voor dit alles).Wat ik ook deed: neen, er was niets aan de hand!
Mij vraag is dan ook, na wat mislukte zoekpogingen, wie heeft voor mij een geschikte testtool die random data schrijft/lees/verplaast/controleert/copieërt. Destructive of niet maakt me niets uit. voor windows 2k of dos. Anders ben ik bang dat als ik hem rma stuurt; dat ze zeggen dat er niets aan de hand is en mij trakteren op de verzend- admin.kosten. Ik moet dus toch de vinger op de zere plek kunnen leggen? bvd.
Mij vraag is dan ook, na wat mislukte zoekpogingen, wie heeft voor mij een geschikte testtool die random data schrijft/lees/verplaast/controleert/copieërt. Destructive of niet maakt me niets uit. voor windows 2k of dos. Anders ben ik bang dat als ik hem rma stuurt; dat ze zeggen dat er niets aan de hand is en mij trakteren op de verzend- admin.kosten. Ik moet dus toch de vinger op de zere plek kunnen leggen? bvd.