• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
hoi
ik ben de trotse eigenaar van een Canon Powershot A40.
gave camera etc etc. alleen wat ik me afvroeg is of je de LCD display kan repareren als er krassen op komen.
ik weet dat je van dat spul hebt om je gsm-display weer toonbaar te maken, werkt dat ook met zo'n lcd?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Heeft die A40 een anti-reflectielaag zoals bij de ixus? zoja, dan zal ik het zeker niet doen.

Als het gewoon van glas was, dan zal het mogelijk zijn, hoewel het heel moeilijk gaat met zo'n klein displaytje om die dingen goed weg te poetsen zonder het lak van de camera te beschadigen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik heb inmiddels een (kleine) kras :( op de display van mijn Powershot A40. Heeft iemand ervaring met polijst middelen of andere oplossingen?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

je kunt hier geloof ik ook display sheets kopen om het te beschermen... repareren gaat waarschijnlijk lastig

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

gewoon zuinig mee zijn

ik heb wel eens van die plastic zooi gezien (soort van plakband) dat je op je display kon plakken en dat dan krassen enzo kon voorkomen

weghalen van krassen is op die plastic displays volgens mij niet mogelijk ;( ik denk dat je het alleen maar erger maakt als je er met speciale rommel overheen gaat

heb je trouwens snel voor elkaar die krassen! geen tasje ofzo?

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Pak de dremel en slijp er een paagje af... Maar dat moet je kunnen, en ik kan iig nie :)

Verder: gewoon voorzichtig mee zijn, en ach één krasje is toch nie zo erg...

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:08

MI5

Ik hoorde dat je met lenzenvloeistof de kleine oppervlaktekrasjes weg kon krijgen...

Heb 't zelf geprobeerd, maar zag niet veel verschil, maar toch proberen waard...

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:57 schreef MI5 het volgende:
Ik hoorde dat je met lenzenvloeistof de kleine oppervlaktekrasjes weg kon krijgen...

Heb 't zelf geprobeerd, maar zag niet veel verschil, maar toch proberen waard...
hmm... dan kan je net zo goed water proberen :P
alles wat vloeibaar is, blijft toch niet in die krasjes zitten :?

maar net wat je zegt: proberen! niet geschoten is altijd mis

Verwijderd

Ik hoorde van een collega dat je met een fijn polijst middel zoals brasso de krassen weg kunt krijgen.

Op www.powershot.inxtec.net en dpreview las ik in de fora dat het ook mogelijk is om met speciale autowas (zonder polijst middel) de krassen te verwijderen.

Nog ergens anders las ik dat er speciale middeltjes zijn voor krassen op de achterruiten van cabrio-kappen die van hetzelfde materiaal zijn gemaakt.

Iemand ervaring met 1 van deze middeltjes?

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:26
Net als bij mijn PDA opgelost: gewoon naar de Marskramer gaan en daar transparant tafellaken kopen, op maat knippen en klaar is Kees. Het materiaal "kleeft" aan de display en beschermt het :)

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:08

MI5

Net als bij mijn PDA opgelost: gewoon naar de Marskramer gaan en daar transparant tafellaken kopen, op maat knippen en klaar is Kees. Het materiaal "kleeft" aan de display en beschermt het.
Maar wanneer je dit er weer afhaalt, zitten er dan niet nog lijmresten op het display zelf?

Ik heb wel gehoord van speciale velletjes voor PDAs, maar heb ze nog nergens gezien....

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:26
Op woensdag 05 juni 2002 20:59 schreef MI5 het volgende:

[..]

Maar wanneer je dit er weer afhaalt, zitten er dan niet nog lijmresten op het display zelf?

Ik heb wel gehoord van speciale velletjes voor PDAs, maar heb ze nog nergens gezien....
Nee, want er komt geen lijm aan te pas :P Het materiaal hecht vanzelf aan het scherm en laat ook gewoon weer los als je dat wilt, maar niet zo makkelijk dat het eraf valt ofzo. Dit is in mijn ogen de goedkoopste, goed werkende remedie tegen krassen en het is ong. hetzelfde materiaal als je voor een PDA kan kopen (ter vergelijking: een setje voor je PDA kost je al gauw 30 euro, ik heb een vierkante meter tafellaken gekocht voor 5 gulden!!)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:03 schreef Muyz het volgende:

[..]

Nee, want er komt geen lijm aan te pas :P Het materiaal hecht vanzelf aan het scherm en laat ook gewoon weer los als je dat wilt, maar niet zo makkelijk dat het eraf valt ofzo. Dit is in mijn ogen de goedkoopste, goed werkende remedie tegen krassen en het is ong. hetzelfde materiaal als je voor een PDA kan kopen (ter vergelijking: een setje voor je PDA kost je al gauw 30 euro, ik heb een vierkante meter tafellaken gekocht voor 5 gulden!!)
Okee een goede oplossing ter bescherming en nog goedkoop ook :) Maar hoe krijg ik nou eerst die krasjes eraf?
Pagina: 1