Slecht RAM

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een PC waarbij himem aangeeft dat er onbetrouwbaar geheugen is gevonden.
Is het mogelijk op de een of andere manier een deel van het geheugen uit te schakelen, zodat je toch die DIMM kunt gebruiken?

Verwijderd

helaas

niet mogelijk voor zover ik weet

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Onder dos kon dit met EMM386. Het is ook mogelijk om deze memorymanager bij booten van windows op te starten, maar of deze zich wat van de instellingen aantrekt is de vraag...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

je kan in de himem regel een toevoeging erbijzetten, waardoor hij de geheugentest uitschakeld, maar hymem.sys wel laad.
device=c:windowshimem.sys /testmem: off
Zo werd ie dacht ik.
Kan zijn dat je de spatie tussen : en o weg moet halen, moet je even proberen.(gaf hier een smiley)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat helpt waarschijnlijk niet echt. Ik had een HiMem.Sys uit 1993 (waarschijnlijk van Windows 95), die de geheugentest niet uitvoerde. Toen ik Windows 98 opnieuw installeerde deed hij de geheugentest ineens wel.
Maar het probleem is dat de PC continu vastloopt.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:51

Exterazzo

Qeasy

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik had een HiMem.Sys uit 1993 (waarschijnlijk van Windows 95)[/quote]Daar zit 2 jaar verschil tussen man, en volgens mij zit er geen himem.sys meer bij Windows. Dat is namelijk van de DOS tijd :)

Audentia

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Extarazzo,

Briljant hoor.

En wat dacht je wat er voor Windows 9X geladen wordt ?

Aannames zijn fataal.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
software matig kun je je geheugen niet gedeeltelijk uitschakelen. Echter, sommige motherboards kunnen het wel (automatisch) hardwarematig, bijv. mijn Epox MVP.
(van mijn 128MB geheugen DIMM werkt slechts 64MB, op de meeste comps loopt de DIMM vast omdat ie gewoon 128meg wil gebruiken. Op mijn comp pakt ie slechts de eerste 64 meg en draait ie perfect)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
het kan ook zijn dat je je RAM op CAS2 hebt staan terwijl het CAS3 is...
maar inderdaad himem.sys /testmem:off werkt ook maar dan wordt je systeem instabiel.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:46

4POX

Everybody is wired

Dat klopt als een bus.. Bij alle windowz versies wordt himem.sy ingeladen.. Alleen zie je het niet

AKA Rinkel weblog

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 16:59 schreef Exterazzo het volgende:
Daar zit 2 jaar verschil tussen man, en volgens mij zit er geen himem.sys meer bij Windows. Dat is namelijk van de DOS tijd :)[/quote]Ja, maar ik kon niet bedenken hoe er iets uit 1993 op kon komen. Volgens mij had ik zelfs helemaal geformatteerd. En waarom zou er bij Windows 95 geen bestand uit 1993 kunnen zitten?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 17:27 schreef 4POX het volgende:
Dat klopt als een bus.. Bij alle windowz versies wordt himem.sy ingeladen.. Alleen zie je het niet[/quote]Bij Windows NT ook? Daar heb ik het namelijk niet kunnen vinden.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Nee, niet bij NT. alleen win9x/me heeft dos nodig, en daardoor himem. en ja, ME heeft ook nog dos, je kunt het alleen niet 1-2-3 starten. het is dat de meeste spellen niet zo lekker draaien (qua snelheid dan) anders ging er bij mij wel win2k op, eindelijk echt van dos verlost. ;)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Tja, en bij linux kan je kapotte geheugentjes op de chip gewoon uitzetten,..

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 07:46 schreef Jeronimus het volgende:
Tja, en bij linux kan je kapotte geheugentjes op de chip gewoon uitzetten,..[/quote]Ok, ik heb nu Red Hat Linux 6 geinstalleerd, hoe disable ik de slechte stukken?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er niemand die dit even uit kan leggen?
Pagina: 1