ik heb een mySQL server draaien (MySQL 3.23.32)
daar heb ik de database "databasename" op draaien (test)
nu heb ik het volgende:
id name password link0 link1
1 stefan adamboe 1 0 Edit Delete
2 coen ict 0 1 Edit Delete
(dit zijn de records die ik erin heb staan)
link0 en link1 zijn 2 links (laten we zeggen: link0 is www.tweakers.net en link1 is www.webmensen.nl)
nu het volgende
er moet een inlogscherm gemaakt worden (niet zo moeilijk toch?) en vervolgens komen ze op de pagina waar link0 en link1 staan
zoals je ziet mag user stefan wel link0 gebruiken maar user coen niet, met link1 andersom
php moet dus in de database kijken of er 1 of 0 staat en vervolgens de link blokkeren of vrijgeven
dit moet op zo een manier gebeuren dat er geen 404 fouten of wat dan ook komen, gebruiksvriendelijkheid voorop
nu mijn vraag, wie o wie helpt mij dit stukje php te maken
daar heb ik de database "databasename" op draaien (test)
nu heb ik het volgende:
id name password link0 link1
1 stefan adamboe 1 0 Edit Delete
2 coen ict 0 1 Edit Delete
(dit zijn de records die ik erin heb staan)
link0 en link1 zijn 2 links (laten we zeggen: link0 is www.tweakers.net en link1 is www.webmensen.nl)
nu het volgende
er moet een inlogscherm gemaakt worden (niet zo moeilijk toch?) en vervolgens komen ze op de pagina waar link0 en link1 staan
zoals je ziet mag user stefan wel link0 gebruiken maar user coen niet, met link1 andersom
php moet dus in de database kijken of er 1 of 0 staat en vervolgens de link blokkeren of vrijgeven
dit moet op zo een manier gebeuren dat er geen 404 fouten of wat dan ook komen, gebruiksvriendelijkheid voorop
nu mijn vraag, wie o wie helpt mij dit stukje php te maken