Toon posts:

Afgebrokkelde core van Athlon TB 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc crashte de laatste tijd nogal veel, ik gooide dan maar heel m'n pc open, de volgende dingen van m'n oorspronkelijke pc zaten er nog in (de rest had ik ff vervangen door andere onderdelen om te testen):
- Abit KT7
- TB 900
- 256 RAM

Helaas crashte hij weer, zowel onder windows xp, windows 2000 als bij het opstarten van 'n diskette.

Dan heb ik maar m'n mobo en proc er uit gehaald, en als ik goed keek zag ik 'n beetje afgebrokkelde core, vanboven is er 'n half millimetertje af op de meeste plaatsen (links vanboven is het grootste stukje).
Nu is m'n vraag of het hierdoor komt dat ie altijd crasht en of er iets aan te verhelpen valt (bijv als het L2 cache beschadigd is, L2 cache in BIOS uitschakelen ofzo, ik zeg maar iets)...
Of wordt het gewoon 'n nieuwe proc? :?

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48
het kan wel. Maar hoeft niet. Ik heb een Duron 600 met een hoekje van 2 mm afgebrokkeld en die werkt nog goed en een Athlon 1000 met een halve mm en die werkt ook gewoon goed. Test hem eens op een andere PC.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

Rival24

I'll Be Back

Probeer s een andere proc..., als die ook crasht dan ligt het waarschijnlijk ergens anders aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet direct iemand uit de buurt waar ik ff m'n proc in kan steken, anders had ik het al gedaan...

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Probleem met zo'n afbrokkeling kan zijn, dat hij zijn warmte niet meer gelijkmatig kan verdelen en dan ....

Negeren is vooruitzien

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48
wat is de temp van je processor?

Verwijderd

Topicstarter
Temp is normaal: 48° maximum wordt ie met 'n Volcano II

Verwijderd

Topicstarter
Aan de randen van de core hangt ook nog wat thermal paste (weet niet welke het juist is, wit spul).
Kan ik dat verwijderen met nagellakverwijderaar of moet het echt pure aceton of wasbenzine zijn?

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Wasbenzine, daarna nog effe met alcohol.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1