[CM] Verlengen/onderbreken IDE-kabels?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Mijn nieuwe zelfbouwbakje wilde ik zo klein mogelijk houden (zelf kastje maken, micro-ATX mobo met VGA/sound/LAN onboard) vanwege ruimtegebrek. Ik heb een 17" monitor waar oorspronkelijk een PC ingebouwd heeft gezeten (Mitsubishi/Apricot) en deze heeft dus gewoon een ruimte waar mijn CD-RW en een 2e HDD in kan. Voeding levert de AT voeding van de monitor zelf.

Nu was mijn plan dus CD-rom en master HDD in zelfbouw micro kastje en CD-RW + 2e HDD in de monitor. Nu zit ik dus nog met 1 probleem; zijn er losse IDE contacten te koop die je op de achterkant van PC en monitor kan bevestigen? Of bestaan er IDE kabels met aan 1 of beide kanten connectors met pinnetjes ('mannetjes' dus) waarmee je IDE kabels kan doorkoppelen? Is zoiets zelf te maken?

Verwijderd

Er is een maximale lengte voor IDE kabels. Die ligt rond de 45 cm.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik was ook niet van plan ze erg ver uit elkaar te zetten. Kastje zou naast/op/onder de monitor komen. Dus 45 cm zou moeten kunnen. Dit brengt mij dus niet van mijn plannen af.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe wil je dan gaan doen?

met een stapel kroonsteentjes?

suc6 in ieder geval

Wel een leuk ID

Verwijderd

Volgens mij bestaan er IDE kabels tot 1.2m dus dan moet da wle lukken eh

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 09:35
Op woensdag 08 mei 2002 14:05 schreef AMD_er het volgende:
met een stapel kroonsteentjes?
ROFLOL :D

maarre, je kan natuurlijk ook gewoon kabels kopen van 45cm, langer kan (kennelijk) toch niet :)

raad je wel aan rounded te nemen, lijkt me wat makkelijker in omgang dan die logge platte dingen

suc6! Enne, whe want pics ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Mijn probleem is dus vooral het 'doorlussen'. Ik zal toch niet de eerste zijn die zich dit heeft afgevraagd? Iemand trouwens wel eens een oude kapotte cd-rom speler opengemaakt en uitgevonden wat er met de pinnetjes aan de binnenkant gebeurt? Als die pinnetjes aan de binnenkant op 1 voor 1 op een printplaatje zijn gesoldeerd, kan ik misschien daar de connector vanaf slopen en deze op de achterplaat van het PC kastje zetten.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
Op woensdag 08 mei 2002 13:51 schreef _LOSS_ het volgende:
Er zijn ook gewoon IDE kabel (100ata) te koop van 90 centimeter, die heb ik zelf ook in me kast zitten, werkt perfect. Max lengte is dus in elk geval 90 cm of meer...

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

>:) He !!! 8-)
Een gebruiker van de M.Apricot !!!
Heb jij toevallig ook de handleiding van dat ding om er
iets in te bouwen... Ik wil hetzelfde gaan doen, een
systeem inbouwen in de monitor (de ruimte is er toch al)

Hoor het graag van je, of van iemand anders !!!

Verwijderd

ik zou je uit de droom helpen
er zijn bijna geen kabels te verkrijgen van zolang
Ik heb er ook nodig gehad en heb het gehele land gehad
Ik heb erzelf 1 gemaakt
Uit een oud moederbord haal je de IDE aansluiting en soldeerd deze op de kant waar je 1 stekker vanaf hebt geknipt.
Het is steeds om en om
Effe doormeten :-)

Verwijderd

of gewoon losse stekkers (male / female) kopen. Ik geloof dat ze ze bij Display electrinics hebben.Daar hebben ze in elk geval de 40 polige kabel.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 13:32 schreef neanderthaler het volgende:
Mijn nieuwe zelfbouwbakje wilde ik zo klein mogelijk houden (zelf kastje maken, micro-ATX mobo met VGA/sound/LAN onboard) vanwege ruimtegebrek. Ik heb een 17" monitor waar oorspronkelijk een PC ingebouwd heeft gezeten (Mitsubishi/Apricot) en deze heeft dus gewoon een ruimte waar mijn CD-RW en een 2e HDD in kan. Voeding levert de AT voeding van de monitor zelf.

Nu was mijn plan dus CD-rom en master HDD in zelfbouw micro kastje en CD-RW + 2e HDD in de monitor. Nu zit ik dus nog met 1 probleem; zijn er losse IDE contacten te koop die je op de achterkant van PC en monitor kan bevestigen? Of bestaan er IDE kabels met aan 1 of beide kanten connectors met pinnetjes ('mannetjes' dus) waarmee je IDE kabels kan doorkoppelen? Is zoiets zelf te maken?
Ik heb ooit een project gezien waar ze dit ook deden. Die IDE kabels waren ook zelf gemaakt. Waar iets van 3 losse componenten in een soort 19" behuizingen.
Bovenste 2 cd rom spelers. Middelste moederbord. Onderste Volume, Display.
Zag er wel wreed uit. Weet alleen de link nie meer omdat m'n pc is gecrashed :'(

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:52
ge kunt ook een extra ide controller kopen, dan ziiten je ide aansluitingen al dichter bij de achterkant van je pc, en moet je niet zo ver gaan met je kabel.

meestal zijn die kaarten met een seriele, parallelle en een ide-controller uitgerust.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 14:37 schreef -_xXx_- het volgende:
>:) He !!! 8-)
Een gebruiker van de M.Apricot !!!
Heb jij toevallig ook de handleiding van dat ding om er
iets in te bouwen... Ik wil hetzelfde gaan doen, een
systeem inbouwen in de monitor (de ruimte is er toch al)

Hoor het graag van je, of van iemand anders !!!
-_xXx_- (hoe spreek je dat uit?), ik heb helaas geen handleiding voor je. Ik heb die Mitsubishi Apricot zelf gekocht met een lege bodemplaat, alles was er al vanaf. Was 2 jaar geleden bij Hajo op de Voorstraat in Utrecht (noemen zichzelf budgetshop maar verkopen vooral ouwe zooi voor veel te veel geld) voor maar 50 piek! Echt een buitenkansje; wel een risico want garantie tot de voordeur..
Maar tot nu toe perfecte monitor. Je kan eens proberen op Marktplaats, iemand biedt ook deze als monitor aan zonder binnenwerk, misschien heeft die het moederboard/handleiding ed. nog? Bij Google kan je ook nog aardig wat vinden trouwens.

Voor anderen die willen weten over wat voor monitor ik het heb; plaatje staat bij advertentie op Marktplaats onder monitoren, zoekwoord 'apricot'.

Tweakmaster, ik zie dat Display Electronics vlakbij zit waar ik woon in Utrecht! Ik zal ze eens bellen volgende week.

Verwijderd

Dank voor je reaCTIE n.

>> -_xXx_- (hoe spreek je dat uit?)

>:) Triple X (Een nieuwe film die uit gaat komen, zie SONY) >:)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 13:51 schreef _LOSS_ het volgende:
Gek, in mijn PC zit er 1 van bijna een meter.

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
[b].

Of bestaan er IDE kabels met aan 1 of beide kanten connectors met pinnetjes ('mannetjes' dus) waarmee je IDE kabels kan doorkoppelen? Is zoiets zelf te maken?
Heb je wel eens een harddiskrack opengemaakt.
Als je zo'n connectoir hebt moet het lukken

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

45? LOL ik heb kabels van 90 en 120 cm gezien. Kan wel langer hoor IDE ik heb zelf ook 90 voor in mijn bigtower.

HMMMMM volgens mij ben ik in de war maare het is laat :z

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Pagina: 1