IDE kabels haaks omvouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08
Als eerst wat bedoel ik hier precies mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1605290308

Deze persoon heeft dus zijn ide kabel haaks gevouwen, hierdoor kan ook ik me kabels super netjes wegwerken. Is dit nu slecht voor performance, snelheid of betrouwbaarheid? Ik heb wel is gelezen over cross-overs enzo, ik heb hier alleen geen verstand van... :)
Zou een eventueel negatief effect ook voorkomen bij het haaks kruisen van twee IDE kabels?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

bij mijn wete maakt dit helemaal niks uit. de kabels zitten namelijk nog staat beschermden anders zou het rounden ook niet zo super wezen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik vouw mijn kabels ook altijd, nooit problemen mee gehad, alleen ik zou ata66+ kabels niet te vaak vouwen en weer terug vouwen, dan zouden de aders wel eens kunnen breken.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:05

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

zijn zat computers waar ze af-fabriek (Dell bijv.) op deze manier omgevouwd zijn, kan dus zonder problemen :)

En nee, data hoeft niet voor de scherpe bocht af te remmen :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:21
Kan zonder probs.

Compaq doet dit bijvoorbeeld bij al zijn desktops.....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Het maakt totaal niet uit in welke vorm je kabels liggen in je pc betreft de snelheid.. Het is natuurlijk netter om ze netjes op te bergen in je kast.. Let hierbij wel op dat je kabels niet onbeperkt kunt vouwen.. er kunnen breuken in de kabel onstaan met alle gevolgen van dien..

Kortom: vouw ze een keer goed.. daarna afblijven

KAAS ON AIR}:O

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:17
Kan gewoon geen probleem maar vouw niet met je handen egt de kab el in die hoek is niet egt best voor zo'n kabel nameijk

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit kan best. Alleen niet -te- haaks vouwen, sommige brakke kabels kunnen dan een aderbreuk krijgen. En dan doettie et niet meer...

Forget your fears...
...and want to know more...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo zaten de kabels uit mijn Compaq ook. Geen probleem dus.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

zo zitte ze bij mij 5x gevouwd.... 1x naar zijkant mb.. dan onder mb dan naar boven (nog steeds onder mb) en dan weer onder mb vandaan, en dan weer omhoog naar de hdd

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 19:20 schreef marrekau117 het volgende:
Kan gewoon geen probleem maar vouw niet met je handen egt de kab el in die hoek is niet egt best voor zo'n kabel nameijk
nu in het nederland's graag :+

Verwijderd

Maakt niks uit ik vouw ze altijd enne nog nooit problemen gehad. Ziet er veel verzorgder uit. ;)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:21
kan prima, genoeg systemem gebouwd met 'gebogen' ata100 kabels

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 09:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een beteje overdbodig: Ja het kan, ik heb ze ook al jaren zo.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 19:42 schreef yoop het volgende:
Maakt niks uit ik vouw ze altijd enne nog nooit problemen gehad. Ziet er veel verzorgder uit. ;)
en betere airflow als je ze niet wilt rounden :)

heb het ook zo zitten, alleen is het bij m'n mobo niet echt fijn...k7s5a, zitten de sloten zeg maar haaks op de zijkant van het mobo :(

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

bij mijn weten kun je ide kabels best vouwen zolang de aders maar niet kapot gaan
Als de contacten verbroken zijn kun je wel es raar reagerende hd's hebben

Meneer 1000 has spoken......

Pagina: 1