Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een klein vraagje, waar ik zelf ff niet uit kom. Ik heb een tijdje geleden nieuwe pc gekocht met XP Home op een 40 gig partitie (van de totaal 80) geinstalleerd. Deze heb ik geupgrade naar Pro. Nu had ik in mijn oude computer een Maxtor schijf zitten, 7200 rpm, waar al een werkende XP Prof op stond. Deze heb ik in de nieuwe PC erbij gezet, de eerste keer pakte hij toen de (toen nog niet geupgrade) XP Home install, die op een 5400 rpm schijf staat ;(

Ik zit nu dus met een werkende XP Prof op die 5400 en een wel werkende, maar niet bootbare (zeg maar) XP Prof op die 7200 rpm schijf. Is het mogelijk om deze te activeren en dus tijdelijk 2x XP Prof naast elkaar te draaien? VOlgens mij is het namelijk een kwestie van in het volgende stukkie ergens iets aanpassen:

=========================================

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

==========================================

De 7200 RPM schijf is secondary master en het is een NTFS partitie en het is de eerste partitie van die schijf.
Ik hoop dat het gewoon een kwestie van een regeltje is, en dat denk ik ook, maar ik weet niet wat ik erin moet zetten, voordat ik me bootding verkl**t :)
Thnx in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

je moet je bootloader ff bijwereken
met zoiets.

[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (5400 rpm)" /fastdetect
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (7200rpm) "

disclaimer: ik sta niet in voor de gevolgens als het niet werkt :P

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 13:31 schreef Diaboluzzz het volgende:
je moet je bootloader ff bijwereken
met zoiets.

[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (5400 rpm)" /fastdetect
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (7200rpm) " /fastdetect

disclaimer: ik sta niet in voor de gevolgens als het niet werkt :P
Er moet toch maar bij eentje /fastdetect staan? Want hij moet er een als voorkeursinstall zien en als je ze alletwee doet gaat het nie goed denk :)

Edit: kan het niet met een repair functie ofzo? Kweenie hoe die werkt, iemand die weet of het daarmee kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ja wask ff vergeten, ctrl x en ctrl v gaan zo snel ;)

idd die tweede fastdetect moet weg
ja met repair kun je ook boot menu's herstellen mara hoe dat zit met meerdere schijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 14:07 schreef Diaboluzzz het volgende:
ja wask ff vergeten, ctrl x en ctrl v gaan zo snel ;)

idd die tweede fastdetect moet weg
ja met repair kun je ook boot menu's herstellen mara hoe dat zit met meerdere schijven :?
* J0YR1D3R gaat het proberen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Lots
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 18:26
Die fastdetect kan gewoon overal bij staan.. is voor NT4 compatibility (daar bouwde ntloader ook een heel stuk van de device tree e.d. op; dit is voor XP niet nodig, dus kan je weer wat tijd, en boottime memory fragmentation besparen / voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

hehe zal wel niet gelukt zijn anders had hij hier allang gepost.

werk aan de winkel dus! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 18:21 schreef Diaboluzzz het volgende:
hehe zal wel niet gelukt zijn anders had hij hier allang gepost.

werk aan de winkel dus! :Y)
[enthousiast modus]
Ik leef nog, ik leef nog, lekker puh :P
[/enthousiast modus]

Ej, ja, sorry dat ik zo laat antwoord, ik moest eerst ff langs de winkel, toen me ma helpen met eten en toen eten zelf :( Duz, maar ik heb me pc net aan, ik heb dus die boot.ini aangepast (en gebackupt :7)en ik krijg nu zo'n mooi bootmenuutje, ik kies de onderste en dan is het van prrt, ratel, reboot :? Mja, staat er iets fout ofzo?

=======================================
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
=======================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Is er niemand met eenzelfde-achtige situatie met bijv een dualboot van XP en 98 met 2 verschillende disks? En zou die misschien ze boot.ini kunnen zetten hier? Of is gewoon die ene XP install niet meer aan de praat te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Op woensdag 08 mei 2002 21:39 schreef J0YR1D3R het volgende:
Is er niemand met eenzelfde-achtige situatie met bijv een dualboot van XP en 98 met 2 verschillende disks? En zou die misschien ze boot.ini kunnen zetten hier? Of is gewoon die ene XP install niet meer aan de praat te krijgen :?
Misschien dattie de verkeerde drivers bij het booten laadt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 22:14 schreef WiNlUx het volgende:

[..]

Misschien dattie de verkeerde drivers bij het booten laadt :?
Nee, dat is het niet denk, hij gaat zoeken naar die partitie waar die oude XP install op staat en vindt hem dan niet. Daarna reboot ie dan gewoon. Heeft niets met drivers te maken lijkt mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb het vanmorgen nog keertje geprobeerd en kreeg nu iets dat de install niet gevonden kon worden. Ik heb niets met die install gedaan, en het lijkt mij, dat als je een install overzet en in de boot.ini weer activeert dat hij het dan weer gewoon moet gaan doen :? Anders moet ik die install opnieuw erop zetten als dat eigenlijk niet nodig is. Moet ik anders iets veranderen met die partities? Die staan toch al goed :? Thnx voor de hulp alvast :)
Pagina: 1