Ik heb een klein vraagje, waar ik zelf ff niet uit kom. Ik heb een tijdje geleden nieuwe pc gekocht met XP Home op een 40 gig partitie (van de totaal 80) geinstalleerd. Deze heb ik geupgrade naar Pro. Nu had ik in mijn oude computer een Maxtor schijf zitten, 7200 rpm, waar al een werkende XP Prof op stond. Deze heb ik in de nieuwe PC erbij gezet, de eerste keer pakte hij toen de (toen nog niet geupgrade) XP Home install, die op een 5400 rpm schijf staat 
Ik zit nu dus met een werkende XP Prof op die 5400 en een wel werkende, maar niet bootbare (zeg maar) XP Prof op die 7200 rpm schijf. Is het mogelijk om deze te activeren en dus tijdelijk 2x XP Prof naast elkaar te draaien? VOlgens mij is het namelijk een kwestie van in het volgende stukkie ergens iets aanpassen:
=========================================
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
==========================================
De 7200 RPM schijf is secondary master en het is een NTFS partitie en het is de eerste partitie van die schijf.
Ik hoop dat het gewoon een kwestie van een regeltje is, en dat denk ik ook, maar ik weet niet wat ik erin moet zetten, voordat ik me bootding verkl**t
Thnx in advance
Ik zit nu dus met een werkende XP Prof op die 5400 en een wel werkende, maar niet bootbare (zeg maar) XP Prof op die 7200 rpm schijf. Is het mogelijk om deze te activeren en dus tijdelijk 2x XP Prof naast elkaar te draaien? VOlgens mij is het namelijk een kwestie van in het volgende stukkie ergens iets aanpassen:
=========================================
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
==========================================
De 7200 RPM schijf is secondary master en het is een NTFS partitie en het is de eerste partitie van die schijf.
Ik hoop dat het gewoon een kwestie van een regeltje is, en dat denk ik ook, maar ik weet niet wat ik erin moet zetten, voordat ik me bootding verkl**t
Thnx in advance