Toon posts:

Dynlink USB LAN Adapter: kopieren traag + freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dynalink spl100u usb lan adapter. gebruik w2k.
Als ik een kopieer opdracht geef via het het netwerk en dan bedoel ik dus van 'pc myzelf' naar 'pc eenander' dan gaat de data overdracht heel traag en redelijk vaak gaat dit over in een 'vastloper'.

Als ik bijvoor een map wil kopieren van 1 gb en ik ga ervan uit dat ik een constante datasnelheid van 10 mbps heb dan zou ik er 16 minuten over moeten doen, maar dit duurt soms wel uren.

Wie weet wat er aan de hand is?

Ik heb hem al verwijderd uit apparaatbeheer en toen opnieuw opgestart en dus automatisch drivers opnieuw geinstalleerd, heb gezocht naar nieuwe drivers, de recenste die ik kon vinden waren van 21 november 2001.

Alvast bedankt, ik wordt inmiddels |:( :r op dat ding maar wil hem aan de praat krijgen

Verwijderd

Heb je een hub of een switch?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

USB kan toch geen 10 MBit aan :?
Dus het zal uberhaupt al langer duren.

titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 14:28 schreef Koffie het volgende:
Hoe lang zit je al in het vak? De adapter ondersteunt zowel 10 Mbps datadoorvoer en herkent automatisch de snelheid van het netwerk. USB ondersteunt een maximale datasnelheid van 12 Mbps.

Hij is gewoon aangesloten op achterkant pc. Die 2 usb aansluitingen onder je muis/toetsenbord.

Op andere pc's doet hij het wel goed. Dus dat maakt het probleem alleen maar ingewikkelder...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op woensdag 08 mei 2002 14:28 schreef Koffie het volgende:

titel edit
lol hoe ben jij dan mod geworden :D

nofi

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
:D

hee ik heb hetzelfde ding [gebruik hem voor mn laptop, al die pcmcia dingen breken af :+ , en hij is erg handig voor lans en dergelijke als iemand geen nic heeft.]

max doorvoersnelheid is bij mij iets van 600kb/s dat is in win98 en in XPdat mag trouwens in beide richtingen. dus ik kan up en down tegelijk 600kb zonder veel snelheidsverlies.

ik heb zelf nog nooit vastlopers gehad met dat ding. hij werkt bij mij gewoon lekker. is het een [oud] VIA moederbord waar hij op zit? dat kan het nog weleens zijn. die usb-ondersteuning is niet altijd even optimaal, dat zie je ook bij die mxstream alcatel usb modems.

oja. kijk ook ff bij power management. kan zijn dat ie hem gewoon uit zet :o

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem waar 'ie op draait is een :

dual PIII-500
Asus P2B-D mainboard
512mb mem
scsi plextor writer
scsi ultraplex cdrom
Eicon Diva ISDN kaart
Viper V550 AGP
Quantum Viking II 4,5WLS SCSI schijf
IBM-DTTA-351010
Iomega Zip 100MB intern

*** Dynalink SPL100U 10/100Mbps LAN Adapter ***

Ik zal sp 2 er eens overheen gooien en gelijk even (nog een keer) kijken naar power management, misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb.

Via de browser gaat alles wel goed. Nu vindt ik het helemaal vaag :?

Verwijderd

hmm, dit kan wel eens een maandagochtend model zijn, dat had ik ook laatst met zo 1, en met een andere geen problemen.
Denk dat ie dus geweoon stuk is
Pagina: 1