Ok, ik heb een dynamisch formulier gemaakt waarbij je zelf een groot aantal dingen in kan stellen (als bezoeker) voor je het invult, maar al die gegevens moeten ook worden meegemaild op de pagina erna.
Het gaat hier om een 'testprojectje' voor een boekwinkel.
De bedoeling is dat de persoon die wilt bestellen eerst zelf het aantal boeken op kan geven dat hij wil bestellen zodat er geen 'loze' text input bij hoeft...
Nu heb ik zelf een beetje zitten improviseren en tot nu toe ging dat redelijk, maar nu begint het wat vervelender te worden omdat PHP mijn varabel namen niet pakt.
Om de juiste hoeveelheid invulvelden aan te maken gebruik ik deze routine :
$aantalboeken is het resultaat op de input die de klant heeft gedaan bij de keuze hoeveel boeken die wilt bestellen.
Nu wil ik de volgende routine gebruiken om het op de volgende page af te handelen (ik stuur $aantalboeken ook weer mee als hidden)
Deze routine weigert gewoon te werken...
Dit komt door de $..._$naam variabelen, maar ik weet geen andere manier om dit goed op te vangen.
Als ik bijv probeer :
gaat dit gewoon wel goed...
Kan dit op een andere manier ?
Bij voorbaad dank
Het gaat hier om een 'testprojectje' voor een boekwinkel.
De bedoeling is dat de persoon die wilt bestellen eerst zelf het aantal boeken op kan geven dat hij wil bestellen zodat er geen 'loze' text input bij hoeft...
Nu heb ik zelf een beetje zitten improviseren en tot nu toe ging dat redelijk, maar nu begint het wat vervelender te worden omdat PHP mijn varabel namen niet pakt.
Om de juiste hoeveelheid invulvelden aan te maken gebruik ik deze routine :
PHP:
1
| <?$nummer=0;$naam=1; while ($aantalboeken > $nummer) { echo "<tr><td><hr width=30% align=left><b>";echo "Nummer boek $naam <input type=\"text\" name=\"nummerboek_$naam\" size=\"4\"><br>";echo "Titel boek $naam <input type=\"text\" name=\"titelboek_$naam\" size=\"15\"<br>";echo "Schrijver boek $naam <input type=\"text\" name=\"schrijverboek_$naam\" size=\"15\"<br>";$nummer++;$naam++;}?> |
$aantalboeken is het resultaat op de input die de klant heeft gedaan bij de keuze hoeveel boeken die wilt bestellen.
Nu wil ik de volgende routine gebruiken om het op de volgende page af te handelen (ik stuur $aantalboeken ook weer mee als hidden)
PHP:
1
| <?while ($aantalboeken > $nummer) { $bericht = $bericht . "Nummer boek $naam : $nummerboek_$naam\n"; $bericht = $bericht . "Titel boek $naam : $titelboek_$naam\n"; $bericht = $bericht . "Schrijver boek $naam : $schrijverboek_$naam"; $bericht = $bericht . "\n-------";$nummer++;$naam++;}?> |
Deze routine weigert gewoon te werken...
Dit komt door de $..._$naam variabelen, maar ik weet geen andere manier om dit goed op te vangen.
Als ik bijv probeer :
PHP:
1
| <?echo "nummer : $nummerboek_1";?> |
gaat dit gewoon wel goed...
Kan dit op een andere manier ?
Bij voorbaad dank