Toon posts:

[Linux] Welke versie voor webhosting?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gistsren besloten me eens op het Linux vlak te gaan bewegen. Ik wil een server op gaan zetten, en misschien wat renderwerk.

Mijn probleem is dat er zoveel verschillende vomren zijn, Redhat, Suse etc etc

Welke versie is het beste voor mijn doeleinde?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ligt aan je bak. Het maakt niet zo super veel uit imho het is allemaal stabiel. Ik zou alleen met mandrake beginnen die dat alles voor je 8-)

.

Verwijderd

Topicstarter
ok , dan ga ik ff naar mandrake kijken, ik was all aan het browsen. Is er ook een Lijst die alle linux termen verklaart.

Dingen zoals KDE enzo

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik zou sowieso geen Mandrake op een server zetten. Kijk ook eens hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1 en in dit draadje: [topic=152316]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
[topic=152316/1/25]

Is denk ik een beter topic voor je ;)

Het maakt idd niet zoveel uit... als je wil kan je het zelf ombouwen naar een embedded systeempje :P

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
Leuk topic maar dat helpt me natuurlijk niet verder, er is daar meer een discussie over : "od febian nu wel of niet op een 486 met 8 mb goed loopt" dan een goede uitleg

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Voor een productiewebserver zou ikzelf Debian of RedHat nemen. Debian vanwege zijn eenvoudige onderhoud op afstand en goede beveiligingsupdates. En RedHat omdat het gewoon de grootste is. Het is _de_ standaardlinux. Beide zijn goed toegespitst op servergebruik.

Andere distro's zijn of afwijkend (SuSe met o.a. zijn /opt), of zijn bedoeld als desktopsysteempje (Mandrake en SuSe), of leunen te veel op zelf compileren (Gentoo e.d.).

Misschien is Slackware ook wat voor je, maar ik weet niet zeker hoe het daar zit met beveiligingsupdates.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk bedankt dat wilde ik weten

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op woensdag 08 mei 2002 12:59 schreef tweakhuis het volgende:
Kijk bedankt dat wilde ik weten
Op wat voorn bak wil je het draaien want red hat op een 486 wordt niet tot textbased

.

Verwijderd

Tweakhuis het "welke distro moet ik nemen?"-topic is bedoeld voor dit soort vragen. In [[topic=163843] kun je al het een en ander lezen over distro's. Als je er niet uitkomt dan is er de link naar het reeds genoemde topic. Daar kun je je vraag herhalen. Deze vraag komt hier dagelijks voorbij namelijk ;)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.