Ik heb net een nieuwe chello aansluiting, en heb dus direct een broadband router aangeschaft (US Robotics met printer server). Ik heb een desktop en een laptop met docking station. Ik plug mijn router ertussen maar krijg geen verbinding met internet, wie kan me helpen ?
Verwijderd
je zult die router nog wel moeten configgen lijkt me..staat daar niks over in de handleiding ?
Verwijderd
Je moet eens een kijkje nemen op http://www.freedity.com/mxstream/ Met deze handleiding moet het lukken ik heb ook net 2 dagen die zelfde router en bij mij werkt het perfect nadat ik die handleiding had doorgenomen.
Je moet het Mac adres van de netwerkkaart die je van Chello hebt gehad clonen in je Router.
Heb je dat al gedaan??
Heb je dat al gedaan??
Wees consequent, maar niet altijd
Iets wat je vooral niet moet vergeten:
Als je je router wilt gaan configgen, zet dan wel je proxy uit, anders gaat IE eerst verbinding maken met je (Chello) proxy, en daarna probeert ie het interne netwerkadres 192.168.123.254 op te gaan. Dat lukt dus niet
Dit is in de handleiding niet zo goed omschreven, het duurde vrij lang voordat ik hierachter was (je gaat ervan uit dat IE wel zo slim is om de proxy te bypassen voor interne adressen, als je dat aangeeft).
Verdere configuratie is een eitje, let wel goed op je port-forwarding, als je bepaalde internet diensten aanbied via een van je pc's.
Verder is jouw probleem een klassiek geval van RTFM.
Als je je router wilt gaan configgen, zet dan wel je proxy uit, anders gaat IE eerst verbinding maken met je (Chello) proxy, en daarna probeert ie het interne netwerkadres 192.168.123.254 op te gaan. Dat lukt dus niet
Dit is in de handleiding niet zo goed omschreven, het duurde vrij lang voordat ik hierachter was (je gaat ervan uit dat IE wel zo slim is om de proxy te bypassen voor interne adressen, als je dat aangeeft).
Verdere configuratie is een eitje, let wel goed op je port-forwarding, als je bepaalde internet diensten aanbied via een van je pc's.
Verder is jouw probleem een klassiek geval van RTFM.
Dat is volgens mij idd ook de oplossing. je mac adres is namelijk bekend bij chello en die router heeft een ander mac adres dan bij hun bekend is. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij een kennis van me. Dit was ook met chello en die us robotics router (usr8000)Op woensdag 08 mei 2002 14:33 schreef Ook het volgende:
Je moet het Mac adres van de netwerkkaart die je van Chello hebt gehad clonen in je Router.
Heb je dat al gedaan??
en dit is dus geen RTFM probleem ! want daar staat niet in vermeld dat chello de mac adressen registreerd !
Duh, waarom denk je anders dat je je MAC adres kan clonen? Niet voor de lol ofzo. Het is algemeen bekend dat sommige providers netwerktoegang alleen aan bekende MAC adressen toekennen.
Ik heb nooit mijn MAC adres hoeven clonen, niet dat ik me kan herrinneren tenminste. Bij mij werkte het gewoon. Ik heb ook geen DHCP hier, er zijn een aantal regio's waar je Chello IP dynamisch is.
En dit staat trouwens op de USR CD die bij de router hoort:
Question: What can I do if the broadband router can't obtain an IP address from my ISP?
Answer:
Make sure that your broadband modem, analog modem, or ISDN modem is connected properly.
Try unplugging then plugging back in your cable or DSL modem in order to reset it.
If you are using dynamic IP addressing, make sure that your cable or DSL modem is DHCP-capable.
Some ISPs require that you use a registered MAC address.
Ik geef toe dat de geschreven manual niet echt alle onderwerpen goed behandeld, ik had dus problemen met mijn proxy. Maar daar zijn FAQs voor, daar vond ik indertijd de oplossing, zonder dat ik hier gelijk begin te gillen dat de boel niet werkt.
Ik heb nooit mijn MAC adres hoeven clonen, niet dat ik me kan herrinneren tenminste. Bij mij werkte het gewoon. Ik heb ook geen DHCP hier, er zijn een aantal regio's waar je Chello IP dynamisch is.
En dit staat trouwens op de USR CD die bij de router hoort:
Question: What can I do if the broadband router can't obtain an IP address from my ISP?
Answer:
Make sure that your broadband modem, analog modem, or ISDN modem is connected properly.
Try unplugging then plugging back in your cable or DSL modem in order to reset it.
If you are using dynamic IP addressing, make sure that your cable or DSL modem is DHCP-capable.
Some ISPs require that you use a registered MAC address.
Ik geef toe dat de geschreven manual niet echt alle onderwerpen goed behandeld, ik had dus problemen met mijn proxy. Maar daar zijn FAQs voor, daar vond ik indertijd de oplossing, zonder dat ik hier gelijk begin te gillen dat de boel niet werkt.
Ik heb de gebruiksaanwijzing van voor naar achter gelezen, maar weet niet hoe ik het Mac adres van mijn netwerkkaart moet clonen in mijn router. Ik heb dit dus nog niet gedaanOp woensdag 08 mei 2002 14:33 schreef Ook het volgende:
Heb je dat al gedaan??
Zie hier:

Ik wou hem re-sizen, maar dan is het zeer slecht leesbaar.
Het MAC adres dat ik gebruik heb ik natuurlijk ff weggegomd
Edit: Je weet waarschijnlijk ook niet hoe je het MAC adres van je NIC te weten komt? Open een command prompt, en tik:
ipconfig /all
in. Dan krijg je alle benodigde info te zien. Als dit te moeilijk is, kan je ook je Chello contract erbij pakken, daar zal je MAC adres ook op staan.
Ik wou hem re-sizen, maar dan is het zeer slecht leesbaar.
Het MAC adres dat ik gebruik heb ik natuurlijk ff weggegomd
Edit: Je weet waarschijnlijk ook niet hoe je het MAC adres van je NIC te weten komt? Open een command prompt, en tik:
ipconfig /all
in. Dan krijg je alle benodigde info te zien. Als dit te moeilijk is, kan je ook je Chello contract erbij pakken, daar zal je MAC adres ook op staan.
Ok ik heb dus gedaan wat er allemaal in de handleiding staat, heb contact met mijn router, en onder "toolbox" kan ik alleen het Mac adres "clonen", wat er dan gebeurt is dat hij niet het Mac adres cloont van mijn ethernet kaart in PC, en dus krijg ik geen verbinding.
Chello heeft een Motorola "Surfboard" modem geinstalleerd, waarvan ik het IP adres heb en hierin kan ik alle adressen zien, ook die van mij ethernet kaart dus, ik krijg het Mac adres niet in mijn Router, heb diverse keren de kabels gecontroleerd, andere gebruikt, maar nog steeds geen resultaat mijn router. De versie van mijn Router is 1.32
Chello heeft een Motorola "Surfboard" modem geinstalleerd, waarvan ik het IP adres heb en hierin kan ik alle adressen zien, ook die van mij ethernet kaart dus, ik krijg het Mac adres niet in mijn Router, heb diverse keren de kabels gecontroleerd, andere gebruikt, maar nog steeds geen resultaat mijn router. De versie van mijn Router is 1.32
Kan je niet gewoon het MAC adres invullen? Dat moet echt wel mogelijk zijn. Bovendien is v1.25 de laatste firmware versie voor de USR model 8000 router, welke router heb jij dan? Of issie zo nieuw dat de nieuwste firmware nog niet op de site staat ofzo?
Met het Motorola modem heb ik geen ervaring, ik heb hier het Com 21 type. Daar is prima mee te werken.
Zoals ik eerder zei, pak je contract erbij, en vul het MAC adres in wat daarop staat. Dan moet het goed zijn, met dat adres ben je bij hun bekend.
Met het Motorola modem heb ik geen ervaring, ik heb hier het Com 21 type. Daar is prima mee te werken.
Zoals ik eerder zei, pak je contract erbij, en vul het MAC adres in wat daarop staat. Dan moet het goed zijn, met dat adres ben je bij hun bekend.
Ik kan dus niets invullen, alleen de knop "clone Mac adres" selecteren, boven de "knoppen" komt dan het Mac adres te staan, wat dus niet overeenkomt met mijn ethernet kaart.
Hij grijpt dat MAC adres ook niet bepaald uit de lucht blijkbaar. Waar komt het vandaan? Is het je laptop? haal die er anders eens helemaal vanaf, en probeer het dan nog eens. Dat MAC adres moet ie ergens vandaan halen.
En welke router heb je nou? Daar heb je me geen antwoord op gegeven. Geef eens wat meer info over je setup! Post screenshots ofzo, als het maar duidelijk is. Hiermee kan ik ook niet veel.
En welke router heb je nou? Daar heb je me geen antwoord op gegeven. Geef eens wat meer info over je setup! Post screenshots ofzo, als het maar duidelijk is. Hiermee kan ik ook niet veel.
Als je ingelogd bent op je router dan is er een aparte sectie DHCP. Als je daar heen gaat is er een button met "Clients List". Als je daar op drukt dan zie je welke pc's met welke mac-adressen op de router zijn aangesloten via DHCP. De clients waarvan je het IP adres zelf hebt ingesteld staan daar dus niet tussen.
Je kan dan zien welk mac adres van jouw pc is (en misschien ook wel welk Mac adres door je router gebruikt wordt als je op CLONE drukt!)
Je kan dan zien welk mac adres van jouw pc is (en misschien ook wel welk Mac adres door je router gebruikt wordt als je op CLONE drukt!)
Wees consequent, maar niet altijd
Pagina: 1