Toon posts:

S45 Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een S45 (aageschaft bij een abonnement).
Het vage is wanneer ik hem aanzet komt er elke keer te staan:

Vliegtuig Controle
Inschakelen om te bevestigen

Als ik dat annuleer of niet reageer gaat de tel. weer uit...
Heeft iedereen dit? want ik kan dit niet terugvinden in de handleiding en ook beetje vaag dat elke keer als je hem aanzet dat je dat weer moet aanzetten.

Een andere vraag betreft plaatjes in de telefoon... ik heb zo een aantal mappen aangemaakt voor: Ringing tone, Animation en Bitmap. Het vage is ook weer dat in de handleiding niet stond dat je deze mappen aan moest maken (met deze benamingen dus) voor bepaalde functies...
Mijn vraag is dus of er nog meer specifieke mappen aangemaakt moeten worden?

Wat ook vreemd is dat je dus wel plaatjes hebt om in te voegen in een SMS (of eigen plaatjes) maar de plaatjes die de x35 serie had zitten er niet meer in :? Hoe kan je dan iemand nog een plaatje sturen in een SMS met een x35 telefoon ???

Ander punt waar ik met mijn hoofd niet bij kan, is dat ze gekozen hebben voor Bitmap plaatjes... en niet voor compressed plaatjes... of PNG oid. maar okay....

Ook zit er op mijn telefoon een lock (blijkbaar) want als ik mijn libertel prepay card erin doe zegt die iets over Toestel geblokkeerd! NETWERK CODE
Terwijl bij beveiligingen niets afgeschermd staat... ook heb ik van Telfort de netwerk code gehad (204-12). Maar als in een code intik gebeurt er zowiezo niks...

En de functie SMS via GPRS... kan iemand mij met 100% zekerheid vertellen of dat alleen van mijn DATA bundel afgaat... want ik probeerde toevallig ook SMS via GPRS en ik had voor de test het SMS service nr gewist... en toen kon ik dus geen SMS sturen...

Is het ook nog mogelijk om de bestaande beltonen te vervangen??? of zitten deze niet opgeslagen in EEPROM?

En voor screensavers er zit dus standaard die KLOK in en 1 of ander wazig plaatje.... Waar staat dat plaatje in het geheugen kan het dus niet wissen. En welke map moet je aanmaken voor screensavers? kan je hier ook dan ook .bmx files voor gebruiken?

Ook zie je op sommige wapsites plaatjes of screensavers... het is me niet gelukt om die op te slaan... ook de Siemens wapsite met plaatjes ed voor de S45... dan krijg ik een error.... :(

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
Ook zit er op mijn telefoon een lock (blijkbaar) want als ik mijn libertel prepay card erin doe zegt die iets over Toestel geblokkeerd! NETWERK CODE
Terwijl bij beveiligingen niets afgeschermd staat... ook heb ik van Telfort de netwerk code gehad (204-12). Maar als in een code intik gebeurt er zowiezo niks...
Door O2 is een simlock erop gedaan, kan je dus alleen eraf halen door O2 te bellen en te betalen, op de markt hem eraf laten halen of zelf gaan zitten knutselen met een kabel.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Op woensdag 08 mei 2002 12:10 schreef Delete het volgende:
Ik heb sinds kort een S45 (aageschaft bij een abonnement).
Het vage is wanneer ik hem aanzet komt er elke keer te staan:

Vliegtuig Controle
Inschakelen om te bevestigen

Als ik dat annuleer of niet reageer gaat de tel. weer uit...
Heeft iedereen dit? want ik kan dit niet terugvinden in de handleiding en ook beetje vaag dat elke keer als je hem aanzet dat je dat weer moet aanzetten.
Vogens mij is dit een profiel dat geactiveerd is.
Een andere vraag betreft plaatjes in de telefoon... ik heb zo een aantal mappen aangemaakt voor: Ringing tone, Animation en Bitmap. Het vage is ook weer dat in de handleiding niet stond dat je deze mappen aan moest maken (met deze benamingen dus) voor bepaalde functies...
Mijn vraag is dus of er nog meer specifieke mappen aangemaakt moeten worden?
Die mappen hoef je ook niet aan te maken. Hij maakt de benodigde mappen zelf aan wanneer dit nodig id
Wat ook vreemd is dat je dus wel plaatjes hebt om in te voegen in een SMS (of eigen plaatjes) maar de plaatjes die de x35 serie had zitten er niet meer in :? Hoe kan je dan iemand nog een plaatje sturen in een SMS met een x35 telefoon ???
Die nieuwe plaatjes werken via een nieuw SMS formaat namelijk EMS, wordt ook door Nokia ondersteund. Met oude toestellen werkt dit dus niet!
Ander punt waar ik met mijn hoofd niet bij kan, is dat ze gekozen hebben voor Bitmap plaatjes... en niet voor compressed plaatjes... of PNG oid. maar okay....
Vind ik vrij normaal, aangezien de plaatjes erg klein zijn
Dat heet een simlock, heeft Telfort erop gezet om juist te voorkomen dat je er andere kaarten insteekt
En de functie SMS via GPRS... kan iemand mij met 100% zekerheid vertellen of dat alleen van mijn DATA bundel afgaat... want ik probeerde toevallig ook SMS via GPRS en ik had voor de test het SMS service nr gewist... en toen kon ik dus geen SMS sturen...
Zou je bij Telfort moeten informeren, ik vermoed dat het niet alleen van je databundel afgaat (weet bijna wel zeker dat ze een dergelijke melkkoe niet weggeven, zeker omdat er op de website staat dat je sms-bundels kunt kopen naast een gprs-abonnement)
Is het ook nog mogelijk om de bestaande beltonen te vervangen??? of zitten deze niet opgeslagen in EEPROM?
Je kunt er zelf 4 in het geheugen zetten en natuurlijk zoveel als je wilt in het flexgeheugen
En voor screensavers er zit dus standaard die KLOK in en 1 of ander wazig plaatje.... Waar staat dat plaatje in het geheugen kan het dus niet wissen. En welke map moet je aanmaken voor screensavers? kan je hier ook dan ook .bmx files voor gebruiken?
Je kunt zelf een bitmap instellen als screensaver. Dit is alleen mogelijk met .bmp plaatjes
Ook zie je op sommige wapsites plaatjes of screensavers... het is me niet gelukt om die op te slaan... ook de Siemens wapsite met plaatjes ed voor de S45... dan krijg ik een error.... :(
mmm welke firmware versie heb je?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 08 mei 2002 14:01 schreef Waslijn het volgende:

Die mappen hoef je ook niet aan te maken. Hij maakt de benodigde mappen zelf aan wanneer dit nodig id
[..]
Nope... doet die niet

Die nieuwe plaatjes werken via een nieuw SMS formaat namelijk EMS, wordt ook door Nokia ondersteund. Met oude toestellen werkt dit dus niet!
[..]
Wat ik bedoelde is of het nog mogelijk is om naar de x35 toestellen de normale plaatjes te sturen? of moet je dan gewoon de code gebruiken bv: "%Heart" ?

Dat heet een simlock, heeft Telfort erop gezet om juist te voorkomen dat je er andere kaarten insteekt
[..]
Beetje vaag toch??? dat werd toch alleen gedaan bij Prepay??? heb nog nooit een lock gehad bij een abonnement in al die jaren dat ik phones koop.

Zou je bij Telfort moeten informeren, ik vermoed dat het niet alleen van je databundel afgaat (weet bijna wel zeker dat ze een dergelijke melkkoe niet weggeven, zeker omdat er op de website staat dat je sms-bundels kunt kopen naast een gprs-abonnement)
[..]
Ga nog wel ff dubbelchecken

Je kunt er zelf 4 in het geheugen zetten en natuurlijk zoveel als je wilt in het flexgeheugen
[..]
Dat weet ik... vroeg me gewoon af of je die andere 38 beltonen eruit kon slopen en vervangen...

Je kunt zelf een bitmap instellen als screensaver. Dit is alleen mogelijk met .bmp plaatjes
[..]

Yub heb net een draaiend Ying Yan logo gemaakt... gewoon met een bitmap... je moet de plaatjes onderelkaar zetten in 1 bitmap en dan de file opslaan en extensie veranderen in .bmx

mmm welke firmware versie heb je?

Heb 21 erop gezet die van de Siemens Site

Verwijderd

Topicstarter
Die vliegtuigcontrol blijft weird... ik zie het aan in het profile maar hij is niet aangevinkt...

SMS via GPRS, weet ik nog niet zeker moet morgen weer bellen dan is "DE GPRS man" aanwezig

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Vaag dat hij de benodigde mappen niet zelf aanmaakt. Doet die van mij wel gewoon. Heb zelf ook firmware versie 21.

Verwijderd

Topicstarter
Yub ik vind 't ook vaag... Trouwens ook vaag dat ik geen ander Telfort abonnement sim erin kan doen :? dan geeft die ook aan dat die gelocked is...

Verwijderd

Die bijgeleverde siemens software is waardeloos, je kunt veel beter de trail van s25atonce 151 downloaden (wel even opletten bij instellingen, dat je de s45 aanklikt en de snelheid gelijk zet).

Met dat programma kan je logo's en screensavers maken, editen, ringtones, agenda, kalende, sms synchroniseren. en nog veel meer! zal eens kijken of ik een linkje voor je kan vinden! Of meld je even aan via msn, stuur ik em door!
Pagina: 1