surfen met chello i.v.m. mxstream

Pagina: 1
Acties:

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
weet iemand of er tussen kabel(chello) en adsl(mxstream) nu zo'n groot verschil zit? ik had eerst adsl. het beviel me prima en vooral surfen gaat lekker snel(sites worden volledig en snel geladen).
nu heb ik dus kabel, maar wat me opvalt is dat veel sites niet of onvolledig geladen worden.

waar kan dat aanliggen? ik heb trouwens kabel via een netwerk(4pc's en 1 server+hub)

___________________________*

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je deelt nu je bandbreedte met je buurman, met adsl niet.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 12:06 schreef CrashOne het volgende:
Fatsoenlijke kabel is ook meerder malen sneller, wisselt alleen erg vaak. En dat is bij adsl weer niet :)

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja maar dat is alleen in de avond het geval. nu ben ik alleen in dit huis. en ik kan nu gewoon 150KByte/s dl en 15KByte/ ul halen dus dat is het vreemde. grote bestanden binnenhalen gaat dus prima.

___________________________*

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:08 schreef Flipke het volgende:

[..]

Fatsoenlijke kabel is ook meerder malen sneller, wisselt alleen erg vaak. En dat is bij adsl weer niet :)
Je zegt het al, FATSOENLIJKE kabel, maar helaas is de kabel verbinding in heel erg veel gevallen NIET fatsoenlijk, of enorm instabiel.
Voor surfen lijkt mij een ADSL verbinding toch sneller, je deeld het niet, dus 's avonds zal het niet veel trager gaan, de ping is beter.. Alleen is de downloadsnelheid in sommige gevallen lager, vooral met een goedkoop abbo. Maarja, als je gewoon site's bezoekt heb je lijkt me meer aan stabiliteit dan aan downloadsnelheden. Als je een pagina met 200KB/sec download, nadat ie 1 menuut bezig is geweest met verbinding te maken, kun je beter hebben dat ie DIRECT verbinding heeft en hem binnenhaalt met 50KB/sec. :)

🌞🍃

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 12:06 schreef CrashOne het volgende:
al die kabeltjes komen toch samen op 1 plek? bij zo'n wijkcentrale? en dat is toch zowel bij kabel als bij adsl het geval?

ligt er dan toch gewoon aan hoe snel en hoeveel zo'n wijkcentrale kan verwerken... hoe meer mensen er constant gebruik maken van het internet, hoe meer zo'n centrale te verwerken heeft en hoe langer het gaat duren

ik heb zelf chello, maar mijn overbuurman heeft mxstream
en ik kan niet zeggen dat het bij mij of bij hem nou sneller gaat :?

de ene site zal ook makkelijker te benaderen zijn (minder hops ofzoiets) dan de andere site

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

kan best dat ADSL ook op een centrale uitkomt, maar met kabel is het zo dat er een bepaalde bandbreedte is die gedeelt wordt door mensen op die centrale. met ADSL heeft iedereen gewoon die en die max snelheid die hij dan ook altijd zal halen (mits de verbinding achter de provider ok is).

ik heb dan ook nog bijna nooit meegemaakt dat ik niet ongeveer 110kB/s haal (128kB max min overhead e.d.)

daar naast zorgt dat er ook voor dat je heel wat minder last hebt van packet loss met ADSL. iets wat heel wat gamers wel op prijs kunnen stellen, weet ik uit ervaring.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

Kabel is in de wijk al gedeeld. Net als vroeger met COAX netwerkkabels, betekent dit dat hoemeer zenders hoe groter de kans op collisions. Vanaf de wijkcentrale gaat dit over op glasvezel en vanaf daar heb je geen collisions meer.

Bij ADSL is jouw lokale toegang niet gedeeld=geen collisions. Vanaf de wijkcentrale gaat dit via een soort switch (DSLAM) over naar een glasvezel kabel = nog steeds geen collisions.

Ook is bij kabel de maximum snelheid +/- 30 Mbps gedeeld door hele wijk. Bij ADSL is maximum snelheid (mxstream 1/bbned 8 Mbps per persoon), en wordt bij de centrale dit eigenlijk gebundeld.

Daarom is ADSL stabieler.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Dat je kabel deelt met je buren is wel waar, maar dat hoef je niet meteen te merken.
In geval van chello is je kabelmodem gelocked op 1.5mbit. Maar het netwerk dat achter je kabelmodem zit kan veel meer aan dan 1.5mbit (iets van 30 mbit als je lancity hebt, met docsis is dat weer beter). Moeten dus wel heel wat buurmannen tegelijk bezig zijn wil je dat merken :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ten eerste: Raak er maar vast aan gewend.

Ten tweede: Nooit de proxy gebruiken van Chellol tijdens het surfen

Ten derde: Probeer andere DNS servers

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1