Toon posts:

Fout BIOS Flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het flashen van een MSI 6119 mobo BIOS fout gegaan. Nu had ik als oplossing het volgende.

mobo 1) MSI 6119 met 2 Mbit AMI BIOS chip
mobo 2) PCChips M747 met 2 Mbit AMI BIOS chip

Mobo 2 is afgeschreven (incompleet) en kan de vuilnisbak in. Wat ik wil proberen is om die BIOS-chip van mobo 2 te flashen met de BIOS van mobo 1 (waarna mobo 2 het niet meer doet) en dan die chip van mobo 2 op mobo 1 te plaatsen.
In theorie zou mobo 1 het dan moeten doen toch?

Als je denkt dat het niet gaat werken, waarom niet dan?

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Het zijn dezelfde BIOS chips toch? als het past zou het moeten werken IMO

fotoblog

Verwijderd

Ik zou iig even goed controleren of de pin toewijzing van alle 2 de chips hetzelfde is. >:)
Als dit het geval is dan zie ik niet waarom het niet zou werken.

Verwijderd

Iets wat Asus ooit eens geschreven had:
Laat de machine met mobo2 opstarten, haal draaienderweg de flash rom eruit, stop de flashrom van mobo1 erin, flash de BIOS, stop flashrom terug en zet de machine uit.
Het is wel erg riskant, maar je kan een mobo uitsparen.

Verwijderd

Dat kan je iig doen, maar volgens mij werkt dit alleen met 2 IDENTIEKE mobo's :r en niet met 2 verschillende merken, het enigste wat je dan nl. overhoudt is een geflashte chip met daarop het bios voor een ander mobo |:(

Verwijderd

Ik weet iets simpel doe 15 euro in een envelop met je beschadige eprom stuur hem op met een leuk briefje dit type deze revisie heel belangrijk! kan je adres geven zet het er wel ff voor je bij ;)

Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050, 5692 GA Son
Tel: 040-267-6600.

Of ga langs of stuur hem op heb je binnen een week een nieuwe de nieuwste bios+eprom en geen gezeur en nog meer kapotte shit want dan ben je verder weg van huis! :9

Verwijderd

Heb k ook wel es gehad.
Je moet 2 exact dezelfde mobo's hebben (merk EN type).
Je moet de PC opstarten met de GOEDE bios.
Naar DOS gaan.
Bios (voorzichtig) uit het systeem halen.
Kapotte BIOS terug erin.
Kapotte BIOS flashen.

Werkt perfect :P

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 18:38

Mystic_X

What does this button do

Bij mij is het ook ooit eens fout gegaan.
Toen heb ik gewoon de bios gereset.
Ik weet alleen niet of dat bij jou kan. Kijk anders ff in het boekje hoe dat moet

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat ook zal werken:
1: Start brakke mobo op
2: Flash mobo met verkeerde BIOS
3: Wissel chips
4: Flash brakke mobo met GOEDE bios.

5: Beide mobo's werken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

Op donderdag 09 mei 2002 00:28 schreef Aetje het volgende:
Wat ook zal werken:
1: Start brakke mobo op
2: Flash mobo met verkeerde BIOS
3: Wissel chips
4: Flash brakke mobo met GOEDE bios.

5: Beide mobo's werken.
Dat kan helemaal niet... je laadt de brakke bios... en die schrijf je vervolgens weer weg op een andere Eeprom.. dan heb je dus 2 brakke biossen :?

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:21
Op donderdag 09 mei 2002 00:25 schreef Mystic_X het volgende:
Bij mij is het ook ooit eens fout gegaan.
Toen heb ik gewoon de bios gereset.
Ik weet alleen niet of dat bij jou kan. Kijk anders ff in het boekje hoe dat moet
Dan is het volgens mij, bij jouw, niet fout gegaan met flashen...

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
het hoeft nieteens hetzelfde mobo te zijn... als de bioschip maar identiek is (dus ook type nummer hetzelfde).

Ik heb namelijk zelf een keer geprobeert mijn "ancient" Asus A7V te hot-flashen met een oude A7V en dat ging dus niet goed. Het bleek dus dat het niet identiek dezelfde BIOS chip is. Het is vaag ja... ik weet het, maarja... dan maar een nieuw mobo :P

Xbox360 gamerprofile

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op woensdag 08 mei 2002 11:58 schreef DV het volgende:
Helaas is het flashen van een MSI 6119 mobo BIOS fout gegaan. Nu had ik als oplossing het volgende.

mobo 1) MSI 6119 met 2 Mbit AMI BIOS chip
mobo 2) PCChips M747 met 2 Mbit AMI BIOS chip

Mobo 2 is afgeschreven (incompleet) en kan de vuilnisbak in. Wat ik wil proberen is om die BIOS-chip van mobo 2 te flashen met de BIOS van mobo 1 (waarna mobo 2 het niet meer doet) en dan die chip van mobo 2 op mobo 1 te plaatsen.
In theorie zou mobo 1 het dan moeten doen toch?

Als je denkt dat het niet gaat werken, waarom niet dan?
Een beetje flash proggie zal zien dat de bios niet voor het pc-chips mobo is, en wijgeren te flashen...

Verwijderd

Als electronicus kan ik je zeggen dat je idee perfect moet werken DV, maar je zal het "brakke"-mb wan wel na verloop niet meer aan de praat krijgen natuurlijk want je kan de bios die in uw eerste mb zit niet updaten naar wat nodig zal zijn om de 2-de te doen runnen. daar heb je dan een programmer (apparaat speciaal om eeproms te burnen) en kan je enkel op het eventuele voorstel van gotties ingaan. Ik zou hetzelfde voor je kunnen doen omdat ik dat apparaat ook heb, maar om pracktische redenen zie ik dat niet direct haalbaar. (in uiterste nood kan je me altijd contacteren natuurlijk). Tevens moet je ook rekening houden met het feit dat die chip defecte geheugencellen kan bevatten en dan vervangen moet worden.
Maar begin ZEKER NIET met ic's te verwisselen RUNTIME !!!! dit kan zonder meer het einde van zowel mb's als ic's betekenen !!!!!
Anyway, veel succes man. :7
Pagina: 1