Toon posts:

[W2K&Unix] Monitoring Tools

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor m'n werk ben ik op zoek naar een nieuwe monitoring tool voor onze omgeving met Unix en W2K servers(met bedrijfskritieke SQL databases). Ik zit de laatste dagen veel te zoeken naar goeie tools en lees de meest misselijkmakende lofzangen op producten. Nou hecht ik daar wat minder waarde aan dan ervaringen van gebruikers van deze tools, dus graag zou ik weten of jullie ervaringen hebben met monitoring tools. Zowel goede als slechte ervaringen interesseren mij. Iemand?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Wat wil je allemaal gaan monitoren?? Als je alleen wil monitoren of de machine nog aan staat, dan kun je in het meest simpele geval iedere 30 sec ene ping uitvoeren...

Of wil je ook met SNMP aan de gang???

Er is legio aanbod van dit soort programma's, maar je moet natuurlijk wel eerst duidelijk hebben wat je wil monitoren..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28
Servers Alive is 'n zeer solide tool voor de basic networkmonitoring. 't is wel net iets te eenvoudig voor de meer ervaren netwerk geeks.

Ik persoonlijk zweer bij NetSaint & MRTG om m'n netwerk & pijpleidingen in de gaten te houden.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

HIer op mijn werk gebruiken we Big Brother voor het monitoren van Unix en win2k/nt servers. Is gekoppeld aan sms, e-mail en een mooie webapplicatie.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijkt me idd wel handig als je even vermeld *wat* je wilt monitoren ..

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Is idd wel handig om te weten...
Het gaat in eerste instantie om een batchverwerking op een SQL server; waarschijnlijk via VB scripting. Daar de uitkomst daarvan resulteert in een flink aantal betalingen de dag erna is het kritiek dat problemen hierin DIRECT opvallen.
Ook is natuurlijk van belang hoe de W2K servers zich houden. Zijn er problemen aan het onstaan met de soft-/hardware, vreemde meldingen in de security logs etc. Duidelijker?
Pagina: 1