Toon posts:

Ik word ziek van het hoge n00b gehalte

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik zie een verschil tussen n00b's en newbie's.
newbie's heb ik nix op tegen.
maar n00b's, gebruiken nooit de search/faq, en blaffen iedereen af ofdat zij alles zijn.

waarom is dat n00b gehalte zo hoog en waarom word er nix tegen gedaan?

ik had ook een FastFAQ gemaakt, maar die mag ik niet meer posten(mailtje over gehad, van een mod/ad).

ik vind het hier steeds saaier worden, als je ziet hoeveel post's er per dag op slot gaan.

zou het niet leuk zijn om eens een systeem te maken dat je kan zien(met tabel), hoeveel slotjes waar worden zeget.
dan kan je dat tracken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja, klagen is 1, maar de oplossing verzinnen is 2.
Dus kom maar op met je oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat spreekt alkaar een beetje tegen;

Eerst zeg je dat er niks aan gedaan word, daarna zeg je dat er zoveel topics op slot gaan.

Dan word er toch veel aan gedaan :?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 11:56 schreef Tom S. het volgende:
Dat spreekt alkaar een beetje tegen;

Eerst zeg je dat er niks aan gedaan word, daarna zeg je dat er zoveel topics op slot gaan.

Dan word er toch veel aan gedaan :?
er gan er veel opslot omdat ik er iets aan doe(ik zit altijd in OCE dus ik icQ Phreak/DaBit even).

maar ik vind dat er nog niet duiderlijk naar de faq word verwezen.
maar op zn minst een systeem, als je je registerd, en je logt voor de 1e keer in, dat je dan minimaal 5 minuten in de faq zit(afsluiten=opnieuw faq openen, volgende keer dat je er op wil).

[edit]
ik heb even van ice => icq gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 14:54

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dan laten ze gewoon hun browservensterje 5 minuten openstaan en gaan ze wat anders doen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 11:58 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

er gan er veel opslot omdat ik er iets aan doe(ik zit altijd in OCE dus ik ice Phreak/DaBit even).
Nou, dan moet jij maar mod worden ;)

FYI, er is een speciaal GVF forum, waar de 'hele' dag wordt besproken hoe we het niveau omhoog kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 11:58 schreef KingOfDos het volgende:

maar op zn minst een systeem, als je je registerd, en je logt voor de 1e keer in, dat je dan minimaal 5 minuten in de faq zit(afsluiten=opnieuw faq openen, volgende keer dat je er op wil).
Je moest eens weten hoe vaak dit al is voorgesteld :)

[topic=178149/1/100]

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:01 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoe vaak dit al is voorgesteld :)

[topic=178149/1/100]
ja wat er in dat topic staat is ook niet verkeerd.
open subflora, moet je accord gaan met de FAQ van de destbetreffende flora.
maar dat moet dan ook als je net geregd bent op GoT.
Op woensdag 08 mei 2002 12:00 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Nou, dan moet jij maar mod worden ;)
idd :P
ik zou het nog niet weten als ze het aan mij vragen hoor, eerst even kijken als litemod, en dan zie ik wel vedder.
alleen de kans is 1 op de 1000 ofzo, maar ze vragen mij toch niet(denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mwah, ik probeer regelmatig mensen op de search en faq te wijzen, als hun antwoord daar makkelijk te vinden is. Een SM melding erbij en je hebt een FAQ-verwijzing + slotje. Mocht dit vaak voorkomen, dan denk ik dat je dit best kan melden bij een moderator, die daar eventueel iets aan kan doen.

Wat betreft de FAQ: in de nieuwe forumsoftware, krijg je bij registratie de FAQ (vekorte versie, met links naar uitgebreide info per onderwerp dacht ik) voor je snufferd, en moet je dit accepteren ('ondertekenen').

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:25 schreef blackd het volgende:
......
Wat betreft de FAQ: in de nieuwe forumsoftware, krijg je bij registratie de FAQ (vekorte versie, met links naar uitgebreide info per onderwerp dacht ik) voor je snufferd, en moet je dit accepteren ('ondertekenen').
jah? cool >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 12:25 schreef blackd het volgende:
Mwah, ik probeer regelmatig mensen op de search en faq te wijzen, als hun antwoord daar makkelijk te vinden is. Een SM melding erbij en je hebt een FAQ-verwijzing + slotje. Mocht dit vaak voorkomen, dan denk ik dat je dit best kan melden bij een moderator, die daar eventueel iets aan kan doen.

Dan is er alleen het probleem dat als je een user bent die hier jaar geleden heeft aangemeld, een post of 3 heeft gemaakt enzo, en nu weer actief word. Die krijgen dat nog niet te zien. Zulke gebruikers zijn er toch nog wel veel.

Denk ook niet dat de nieuw geregde users dat allemaal zullen doornemen enzo, weet van mezelf dat ik al eerder de neiging heb ok te klikken en dan pas te lezen, laat staan echte n00bs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:29 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

Meer info:
Reply van Jaymz, de FAQ-man ;)
Op woensdag 08 mei 2002 12:29 schreef Flipke het volgende:

[..]

Dan is er alleen het probleem dat als je een user bent die hier jaar geleden heeft aangemeld, een post of 3 heeft gemaakt enzo, en nu weer actief word. Die krijgen dat nog niet te zien. Zulke gebruikers zijn er toch nog wel veel.
Dat is waar, maar dan geldt alsnog dat je ernstig niet-faq-lezende-maar-toch-postende-users een zetje in de goede richting kan geven, of dit door een moderator laten doen.
Denk ook niet dat de nieuw geregde users dat allemaal zullen doornemen enzo, weet van mezelf dat ik al eerder de neiging heb ok te klikken en dan pas te lezen, laat staan echte n00bs :)
Ben ik ook met je eens, ik vergelijk dit elke keer weer met een Licensieovereenkomst, er zijn heel veel mensen die zoiets niet lezen. Echter het softwarebedrijf kan je er wel op wijzen dat je (blijkbaar, want je hebt op accept gedrukt) het er mee eens bent. Zoiets heeft deze FAQ-opzet ook.

Voorbeeldje van Jaymz: Faq basis (loopt wel iets achter met wat ie huidig heeft, althans zo stond in zijn reply in bovenstaand topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 12:34 schreef blackd het volgende:

Ben ik ook met je eens, ik vergelijk dit elke keer weer met een Licensieovereenkomst, er zijn heel veel mensen die zoiets niet lezen. Echter het softwarebedrijf kan je er wel op wijzen dat je (blijkbaar, want je hebt op accept gedrukt) het er mee eens bent. Zoiets heeft deze FAQ-opzet ook.
Good point, niet aan gedacht :)
Maar dan ben je dus weer terug bij af, omdat ze het niet lezen gaat het niveau niet omhoog en moet je ze er dus weer op wijzen, precies zoals je nu bezig bent.
Conclusie, je doet niets tegen n00bs, behalve de 'schade' binnen beperkingen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:38 schreef Flipke het volgende:

[..]

Maar dan ben je dus weer terug bij af, omdat ze het niet lezen gaat het niveau niet omhoog en moet je ze er dus weer op wijzen, precies zoals je nu bezig bent.
Conclusie, je doet niets tegen n00bs, behalve de 'schade' binnen beperkingen houden :)
Inderdaad, want een 'selectieprocedure' door bijvoorbeeld:
• Een soort enquete / test bij registratie
• Topics 'screenen', al dan voor of na plaatsing
zijn wel alternatieven om de n00bs eruit te pikken, maar niet haalbaar of gewenst.

Die enquete is te lastig, men moet namelijk vragen hebben die vrij algemeen zijn. Nadeel is ook dat je misschien het doorspelen van de goede antwoorden krijgt, en het grootste punt van kritiek is denk ik dat dit uiteindelijk toch een vrij forum blijft, waar in principe iedereen terecht kan.

De screening is niet haalbaar, ten eerste omdat de huidige software niet aangepast kan worden (Zend encoded, dus ze kunnen niet bij de source), en bovendien kost het heel erg veel tijd om alle posts van nieuwe registraties door te lezen en goed/af te keuren. Bovendien heb je hier 't probleem dat een mod die de topics screent misschien geen verstand van zaken heeft, waardoor er een (te) grote vertraging in het plaatsen van een dergelijk topic komt.

Overigens komen een aantal van deze ideeen/oplossingen uit GvF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:38 schreef Flipke het volgende:

[..]

hmz, als het nou allemaal newbie's waren(dus die wel de faq's lezen) dan vond ik het wel goed.

maar dat je nix tegen n00b's doet, echt wel.
sneller bannen(niet echt leuk, maar laatste optie).
Op woensdag 08 mei 2002 12:43 schreef blackd het volgende:

[..]

Inderdaad, want een 'selectieprocedure' door bijvoorbeeld:

• Een soort enquete / test bij registratie

• Topics 'screenen', al dan voor of na plaatsing
zijn wel alternatieven om de n00bs eruit te pikken, maar niet haalbaar of gewenst.

Die enquete is te lastig, men moet namelijk vragen hebben die vrij algemeen zijn. Nadeel is ook dat je misschien het doorspelen van de goede antwoorden krijgt, en het grootste punt van kritiek is denk ik dat dit uiteindelijk toch een vrij forum blijft, waar in principe iedereen terecht kan.
idd niet een verkeerd idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:47 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

hmz, als het nou allemaal newbie's waren(dus die wel de faq's lezen) dan vond ik het wel goed.

maar dat je nix tegen n00b's doet, echt wel.
sneller bannen(niet echt leuk, maar laatste optie).
Als je merkt dat een user een heleboel slotjes / FAQ vragen post, bijna niks zelf toevoegt aan het forum, zou je bijvoorbeeld een SM melding van kunnen maken. Dit wordt namelijk vaker gedaan (onder de noemer 'helpdeskgebruik'). Dan kijken de moderators ernaar en zullen gepaste maatregelen treffen >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De n00bs zijn de ene kant van dit probleem.
Het 'ziek ervan worden' is de andere kant.
Die zou je ook aan kunnen pakken.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:50 schreef justmental het volgende:
hoezo? wil je iets tegen mij doen?
ik laat het ook aan niemand merken(behalve nu met dit topic).
ik blijf vedder altijd rustig, want je moet de sfeer goed houden op GoT.
Op woensdag 08 mei 2002 12:49 schreef blackd het volgende:

[..]

Als je merkt dat een user een heleboel slotjes / FAQ vragen post, bijna niks zelf toevoegt aan het forum, zou je bijvoorbeeld een SM melding van kunnen maken. Dit wordt namelijk vaker gedaan (onder de noemer 'helpdeskgebruik'). Dan kijken de moderators ernaar en zullen gepaste maatregelen treffen >:) ;)
hmz niet een verkeerd idee, zal ik ook wel eens gaan doen.

ik post wel veel in SM voor slotjes enzo, maar dit is ook niet verkeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dit soort topics komen ook steeds vaker voor, ook daar kunnen mensen inmiddels best misselijk van zijn.... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:53 schreef KingOfDos het volgende:
hmz niet een verkeerd idee, zal ik ook wel eens gaan doen.

ik post wel veel in SM voor slotjes enzo, maar dit is ook niet verkeerd >:)
Nog wel even een tipje:
Misbruik het niet, gebruik met mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:54 schreef Courage het volgende:

[..]

Precies, dit soort topics komen ook steeds vaker voor, ook daar kunnen mensen inmiddels best misselijk van zijn.... :{
sorry voor het openen dan.
maar doe er iets aan, zorg dat het n00b gehalte omlaag gaat(NOFI)
Op woensdag 08 mei 2002 12:54 schreef blackd het volgende:

[..]

Nog wel even een tipje:
Misbruik het niet, gebruik met mate.
GoT is net bier, gebruik het met mate.
gebruik je het teveel dan zal je worden gestraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
:) precies.
Als je daar al ziek van wordt... Moet je het misschien eens bij jezelf zoeken. Niet iedereen is zo slim als de topicstarter (...), niet iedereen is even goed in het gebruiken van de search (soms ook nog een vak appart) en daarnaast zijn er luie mensen.

Ik erger me geloof ik meer aan de mensen die UTFS of SLOTJUH roepen dan aan de n00bs zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:56 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

als ik admin / mod was zou ik ze allemaal bannen die kut n00bs :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 12:56 schreef KingOfDos het volgende:
Daar is dus het GvF voor opgericht, en er zijn tot dusver dus al een aantal oplossingen naar voren gekomen.
Op woensdag 08 mei 2002 12:56 schreef Mr Edge het volgende:
Ik erger me geloof ik meer aan de mensen die UTFS of SLOTJUH roepen dan aan de n00bs zelf.
Bedoel je daarmee mensen die alleen maar UTFS of SLOTJUH roepen, of mensen die met een goede zoekterm aankomen en relevante items uit de FAQ posten?

Overigens wordt hier ook streng tegen opgetreden (wanneer je alleen UTFS en SLOTJUH roept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:56 schreef Mr Edge het volgende:

[..]

:) precies.
Als je daar al ziek van wordt... Moet je het misschien eens bij jezelf zoeken. Niet iedereen is zo slim als de topicstarter (...), niet iedereen is even goed in het gebruiken van de search (soms ook nog een vak appart) en daarnaast zijn er luie mensen.

ja dat ook ja, SLOTJE en UTFT is ook zeer irri.
gelukkig doe ik dat niet ;)

maar de search heb ik soms ook nog ruzie mee, vooral als je niet weet wat je zoekt.

maar kijk eerst naar jezelf, dan naar andere.
niet dat ik alles goed doe, ik schop topic's te snel(na 4 uur al, mag pas na 24uur).

maar vedder vind ik zelf dat ik het wel goed doe hiero.
Op woensdag 08 mei 2002 12:58 schreef Nielsz het volgende:

[..]

|:(
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 13:00 schreef KingOfDos het volgende:
?
Denk je dat het zo simpel is? Ff een knop omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik laat het ook aan niemand merken(behalve nu met dit topic).
ik blijf vedder altijd rustig, want je moet de sfeer goed houden op
GoT.
Ahh en daarom onderteken je je FastFAQ met de volgende text..
Ik ben van het ANTI newbie/n00b afz**k front!
[/FastFAQ #1]
idd, klinkt als een echte sfeer maker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Op woensdag 08 mei 2002 12:59 schreef blackd het volgende:
Bedoel je daarmee mensen die alleen maar UTFS of SLOTJUH roepen, of mensen die met een goede zoekterm aankomen en relevante items uit de FAQ posten?

Overigens wordt hier ook streng tegen opgetreden (wanneer je alleen UTFS en SLOTJUH roept).
Allebei. Ik bedoel, als je iemand naar de search verwijst, geef em dan meteen een voorbeeld. Er zijn mensen die dat netjes doen. Alleen een verwijzing naar de search zonder hulp, daar schiet een "n00b" (lelijk woord) nix mee op. Hij/zij is niet voor nix een n00b.
Alleen maar utfs of slotjuh is natuurlijk nog erger, maar daar zal iedereen het wel over eens zijn.
Op woensdag 08 mei 2002 13:00 schreef KingOfDos het volgende:
<knip>
maar de search heb ik soms ook nog ruzie mee, vooral als je niet weet wat je zoekt.
<knip>
maar vedder vind ik zelf dat ik het wel goed doe hiero.
[..]
?
Kijk, je geeft zelf al toe dat de search niet altijd makkelijk werkt, en dat voor een "gevorderde gebruiker".

Dat je verder vindt dat je het goed doet is denk ik wel duidelijk. Daar slaat de |:( van Nielsz ook op denk ik. Je doet een beetje uit de hoogte. Daarmee stoot je mensen voor hun hoofd. De manier waarop je de dingen brengt wekt niet echt veel sympathie op bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom krijgen alle noobs gewoon niet elke keer dat ze iets vragen een 24uurs ban voor GoT dat lijkt me wel een goeie oplossing ;)

(P.S. ik kijk bij lieve adjes omdat kingofdos hier wat ging posten en over powerstrip het was wel een beetje een n00b vraag maar ik had al in de faq gelezen :( :( :( :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sorry hoor, maar deze discussie en AL deze voorstellen zijn echt al vaak gedaan. Enquette heb ik ooit ook voorgesteld, maar komt er niet omdat je er ook goede users mee wegjaagt ("een board waar ik een kwisje moet doen? No f**ing way").

Users verplichten de FAQ te lezen spelen we ALLANG mee. Verder willen we berichten kunnen "pushen" zodat je ze MOET lezen als user.

Om er nou weer een topic vol mee te schelden lijkt me niet nodig

[search=niveau].

Zodra we technisch de mogelijkheid hebben zullen we aan deze voorgestelde zaken gaan werken!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
en weer open :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 13:08 schreef Mr Edge het volgende:
Allebei. Ik bedoel, als je iemand naar de search verwijst, geef em dan meteen een voorbeeld. Er zijn mensen die dat netjes doen. Alleen een verwijzing naar de search zonder hulp, daar schiet een "n00b" (lelijk woord) nix mee op. Hij/zij is niet voor nix een n00b.
Alleen maar utfs of slotjuh is natuurlijk nog erger, maar daar zal iedereen het wel over eens zijn.
Ik probeer zo veel mogelijk om relevante topics uit de search te vissen, of relevante FAQ informatie te posten. Als je alleen UTFS schreeuwt, heeft de topicstarter er niks aan, en kan je net zo goed niet posten.
Op woensdag 08 mei 2002 13:09 schreef JvS het volgende:
Sorry hoor, maar deze discussie en AL deze voorstellen zijn echt al vaak gedaan.
<knip voorstellen>
Om er nou weer een topic vol mee te schelden lijkt me niet nodig
Ik haalde deze voorbeelden van GVF voorstellen alleen aan ter illustratie dat er wat aan gedaan wordt. Het was ook niet de bedoeling dat hier verder over gediscussieerd wordt, aangezien ik al aangaf dat deze twee oplossingen al afgewezen of niet gewenst waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Op woensdag 08 mei 2002 13:09 schreef JvS het volgende:

[search=niveau]
In ieder geval met een search voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dicht :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, ik dacht: als jullie het echt voor de 10.000ste keer erover willen hebben, wie ben ik dan om je tegen te houden..

Aan de andere kant kan je ook eerst eens een keertje kijken of je voorstellen niet al 10tallen keren eerder gegaan zijn. Maar misschien komt er naast de flames ook wat geniaals uit rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
open >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JvS: Make up your mind, WOMAN! :P

Tsja, n00bs, het blijft een probleem. Ik ben een groot voorstander van structureel doorverwijzen naar beginnersweb.nl.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Ik merk wel aan de vele slotjes dat er de laatste tijd strenger wordt gemod. Alleen: het aantal slotjes blijft hoog. Dat betekent dus dat het niet helpt, althans dat is mijn indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 13:28 schreef polaris het volgende:
Ik merk wel aan de vele slotjes dat er de laatste tijd strenger wordt gemod. Alleen: het aantal slotjes blijft hoog. Dat betekent dus dat het niet helpt, althans dat is mijn indruk.
Stel je eens voor hoe het zou zijn als er minder slotjes waren gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 08 mei 2002 13:29 schreef Courage het volgende:

[..]

Stel je eens voor hoe het zou zijn als er minder slotjes waren gezet.
Het zou bijzonder leuk zijn als er minder slotjes hoefden te worden gezet. Ik beweer heus niet dat die slotjes onterecht zijn. Ik betreur het alleen dat het niveau niet stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 12:29 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

Zal in de praktijk wel meevallen denk ik, kwestie van vinkje zetten en klaar, of iemand het verhaal nou wel of niet leest, dat is niet te controleren.

De oplossing lijkt dus mooier dan dat ie is, wat zegt dat vinkje nou? (In ieder geval niet dat iemand de FAQ ook daadwerkelijk heeft gelezen).

Het probleem wat jij beschrijft is ook bijzonder moeilijk op te lossen, echte n00b's detecteer je pas na langere tijd, eigenlijk zou ik voor n00b's een ander woord moeten hebben, ik bedoel dan ook "mensen die feitelijk niets op GoT te zoeken hebben, en die beter af zijn op een ander forum".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 11:54 schreef KingOfDos het volgende:
kijk ik zie een verschil tussen n00b's en newbie's.
In principe is er helemaal geen verschil tussen een newbie of een n00b, het enige verschil is dat mensen die zich leete zakken voelen n00b schrijven en normale mensen newbie of misschien zelfs beginner :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 14:11 schreef Hans het volgende:

[..]

In principe is er helemaal geen verschil tussen een newbie of een n00b, het enige verschil is dat mensen die zich leete zakken voelen n00b schrijven en normale mensen newbie of misschien zelfs beginner :7
en dan vraag ik me ineens af waarom mensen die n00b willen schrijven leete zakken moeten worden genoemd, vergeef me, maar ik zag ineens de humor in je post niet meer.

n00b == newbie == beginneling die het allemaal nog niet zo begrijpt (waar niks mis mee is)

Op dat punt krijg je dus gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
wat is er nou weer mis met leete zak? Gaan we hier nou overal over struikelen? :?

Je kan ook ergens de humor van inzien, misschien een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 08 mei 2002 14:11 schreef Hans het volgende:
Onzin. Onze crew-definitie (jaja, die hebben we) van een newbie is gewoon een normale beginner die bereid is moeite te doen om iets te leren, en de n00b is iemand die alles in hapklare brokken voorgeschoteld wil hebben en een grote scheur opentrekt als iemand hem vertelt dat ie zelf z'n handjes wel eens mag laten wapperen. Daar komt het ongeveer op neer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 01:03
Op woensdag 08 mei 2002 14:28 schreef Exirion het volgende:

[..]

Onzin. Onze crew-definitie (jaja, die hebben we) van een newbie is gewoon een normale beginner die bereid is moeite te doen om iets te leren, en de n00b is iemand die alles in hapklare brokken voorgeschoteld wil hebben en een grote scheur opentrekt als iemand hem vertelt dat ie zelf z'n handjes wel eens mag laten wapperen. Daar komt het ongeveer op neer.
amen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Misschien is het mogelijk als een nieuwe gebruiker zich registreerd dat hij alleen in een newbie forum kan posten, terwijl alle andere forums alleen gelezen kunnen worden.
Na een x aantal posts kan hij overal in posten, soort van HK idee.

Hierdoor moet degene gaan zoeken voor het antwoord, en aardige tweakers kunnen hem eventueel helpen in het newbie forum, tevens hou je deze topics uit het oog van de wat door gewinterde tweaker in de normale forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 14:28 schreef Exirion het volgende:

[..]

Onzin.
Goed, jij kan het onzin vinden en je eigen definitie hanteren maar de termen zijn identiek, alleen de schrijfwijze is anders. De term newbie of n00b bestaat al ff langer dan de CounterStrike en MSN BReeZaaHhh generatie. Same goes for 1337-speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 15:34 schreef Hans het volgende:

[..]

Goed, jij kan het onzin vinden en je eigen definitie hanteren maar de termen zijn identiek, alleen de schrijfwijze is anders. De term newbie of n00b bestaat al ff langer dan de CounterStrike en MSN BReeZaaHhh generatie. Same goes for 1337-speak.
Wat is erger, n00b of die >:)

Iedereen heeft een eigen defentitie van n00bs en newbies, de meesten onder ons zullen zelf ook vast wel ergens nog niet veel vanaf weten, dus op dat gebied ben je ook een n00b/newbie. Als die mensen daar dan iets over vragen verwachten ze toch ook niet uitgescholden te worden, maar vriendelijk geholpen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een goed idee voor het nieuwe forum: Als iemand (newbie, n00b of 'gewoon') een topic opent, dan wordt de topictitel eerst ff door de search gehaald en komt er te staan:
Heb je deze topics al bekeken?

• Search result 1
• Search result 2
• Search result 3
• Search result 4
etc...
Misschien dat ze dan zoiets hebben van: eej, da's mooi! En dan staan er onder aan de pagina drie knoppen: 'Topic plaatsen', 'topic aanpassen' en 'laat maar zitten'. Ze worden dan toch ff in contact gebracht met andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 08 mei 2002 15:34 schreef Hans het volgende:

[..]

voor de duidelijkheid. Intern in de crew gebruiken we de term n00b en newbie dus zoals Exirion gebruikt. Dan kan de term al veel langer bestaan, zo gebruiken we het. Niet nodig om over te gaan mierensexen lijkt me. :{

Aangezien ik in een wisselvallige bui ben en dit topic nergens heengaat (behalve dan dat er inderdaad vrij veel n00bish vragen zijn, maar dat wisten we en daar werken we aan, tot aan bepaalde hoogten. Als we tever doorgaan zijn we weer fascisitisch streng enzo en mag je weer helemaal "niets" op het forum :o)...

Deze gaat nu toch dicht :P.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.