Printers in citrix, met automatische configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-04 23:13

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Op de lokaties hebben we een netwerkprinter, een HP2200DN, en zijn geinstalleerd op de pc's daar. Wanneer er een sessie wordt gestart word er op de citrix server ook netjes een printer aangemaakt voor die client. Maar deze printer is dan niet de HP2200DN maar een standaard HP2200. De gebruikers zouden dan de printer zelf moeten configureren, dat is lastig want we zijn al blij dat ze snappen hoe ze moeten inloggen.

Dus hoe zorg ik ervoor dat Citrix een HP2200 aanmaakt met extra bakken, etc?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
leuke tooltjes voor dit soort dingen heb ik nog niet gevonden, ik denk dat je rechtstreeks in de registry aan de gang moet. als je de juiste keys te pakken hebt kan je op allerlei manieren de settings aanbieden.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zelfde probleem hier, ook nog geen oplossing....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Dat klinkt nog niet echt fantastisch.. :'(

We hebben hier nu een enorm $^#* pakketje, Uniprint, om de printopdrachten kleiner te maken. Dit programma giet alle opdrachten in een pdf'je, maar laat meer dan eens de layout niet heel. Dus we moeten weer over naar het normale printsysteem. Voor de gebruiker moet het klik'n'print zijn. Ik hoop dat iemand nog een idee heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op donderdag 09 mei 2002 12:03 schreef Pjotrik het volgende:
Dat klinkt nog niet echt fantastisch.. :'(
Er staat geen printer mapping aan (CMC of WTSUPRN.INF)?
We hebben hier nu een enorm $^#* pakketje, Uniprint, om de printopdrachten kleiner te maken. Dit programma giet alle opdrachten in een pdf'je, maar laat meer dan eens de layout niet heel. Dus we moeten weer over naar het normale printsysteem. Voor de gebruiker moet het klik'n'print zijn. Ik hoop dat iemand nog een idee heeft.
dan zou ik toch ElePrint pakken *D

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 22:18 schreef elevator het volgende:

[..]

Er staat geen printer mapping aan (CMC of WTSUPRN.INF)?
[..]

dan zou ik toch ElePrint pakken *D
De printers worden wel gemapped hoor. Maar wordt dan als een standaard printer aangemaakt. Bijv de HP2200 met maar 1 invoerbak en zonder duplexer. Het had dan een HP2200 met 500 vel invoerbak, en duplexer.

En Eleprint lijkt teveel op Uniprint, daar krijg ik nu al de kriebels van. :+ Tnx anyway :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Op zaterdag 11 mei 2002 00:15 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

De printers worden wel gemapped hoor. Maar wordt dan als een standaard printer aangemaakt. Bijv de HP2200 met maar 1 invoerbak en zonder duplexer. Het had dan een HP2200 met 500 vel invoerbak, en duplexer.
Ahh. Deze instellingen worden (vermoed ik) opgeslagen in:
code:
1
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Printers\<printername>\PrinterDriverData\

als je die key nu opslaat voor een geconfigureerde 2200DN, en importeert voor een auto-gecreerde printer, heb je normaal gesproken een 2200DN.
En Eleprint lijkt teveel op Uniprint, daar krijg ik nu al de kriebels van. :+ Tnx anyway :)
;(

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:35
Als je een sessie start en hij maakt die printer aan, staat er dan bij de opmerkingen automatic created client printer ?

anders zou je eenmalig de printer in kunnen stellen en die text weghalen.

Heb het hier ook gehad en toen bleven ze wel gewoon staan.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 12:11 schreef elevator het volgende:
als je die key nu opslaat voor een geconfigureerde 2200DN, en importeert voor een auto-gecreerde printer, heb je normaal gesproken een 2200DN.
Dan heb je toch een standaard, niet geconfigureerde 2200DN, waar je de papierbakken nog moet configureren? Tevens is de enige mogelijke manier om dat aan de praat te krijgen, ook de driver van de 2200DN te installeren. Die PCL5e of PCL6 van HP wel te verstaan. Is die wel geschikt voor TS gebruik?

• elevator
  • Niet online

elevator

Op zaterdag 11 mei 2002 13:23 schreef smiley het volgende:

[..]

Dan heb je toch een standaard, niet geconfigureerde 2200DN, waar je de papierbakken nog moet configureren? Tevens is de enige mogelijke manier om dat aan de praat te krijgen, ook de driver van de 2200DN te installeren. Die PCL5e of PCL6 van HP wel te verstaan. Is die wel geschikt voor TS gebruik?
in de registry key hierboven zitten de instellingen van de driver (tenminste, als de driver zich aan de regeltjes hebben gehouden.. <zucht>). Als je die dus saved (van een geconfigureerde 2200DN) en importeert voor je printer, is je printer weer geconfigureerd. Geen mooie oplossing, maar als je wanhopig bent (en geen UPD wil of kan gebruiken)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 15:12 schreef elevator het volgende:
en geen UPD wil of kan gebruiken)
UPD ondersteund geen duplexing.

• elevator
  • Niet online

elevator

Op zaterdag 11 mei 2002 15:17 schreef smiley het volgende:
UPD ondersteund geen duplexing.
bedoelde UPD in het algemeen (dus bijvoorbeeld Screwdrivers, ThinPrint, ElePrint) enzo.

Verwijderd

ik neem aan dat je wel de drivers van de hp2200DN op de Terminal server hebt geplaatst in het bedoelde mapje? kgeloof dat het met NT4.0TSE %windir%\system32 is.
Pagina: 1