Toon posts:

Audio-cd met cd beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een paar kenissen van mij hebben tmf-hitzone 19 gekocht en die zouden die cd ook graag in hun cd-rom speler willen afspelen. Maar goed nu is het probleem dat er volgens mij een vern**kte TOC opzit, is er een mp3-encoder die daar misschien mee overweg kan zodat ze zelf een kopietje kunnen maken.

Het is zo dat er een buitenste ring op de cd is te zien die een cd-rom speler volgens mij wel inleest en waar een audio-cd speler geen last van blijkt te hebben. Dus als er misschien ook een proggie is die een audio-cd ook echt als een cd-speler inleest moet het volgens mij ook lukken.

En jah er zit een soort van programma op waarmee je hem kunt afspelen alleen dan klinkt de muziek beetje cheesy-sounded :(

Verwijderd

Topicstarter
Owjah ff zeggen wat ik al geprobeerd heb is natuurlijk wel handig :), ik heb al geprobeert met verschillende mp3-encoders maar bij hun cd-rw begint hij niet eens met inlezen en in cd dvd-rom drive begint hij wel met inlezen alleen komt er steeds een soort van hapering na 9 seconden van een track :(. En ik vind wel als die mensen zo'n cd kopen dat ze het recht hebben om dat ding ook in hun computer te draaien :(.

(>:) gelukkig download ik mijn cd's zelf wel geen last van dat soort dingen >:))

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 10:39

Akerboom

Codito, ergo sum

Probeer "Exact Audio Copy" eens! (is *gratis*)

Install | Website

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eac al geprobeert maar dit zonder suc6 :'(

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 16:28
Heb de live CD van K's choice en deze is op een zelfde manier beveiligd. CD-Rom speler zag hem niet, maar als ik vanuit Adaptec CD-Creator (5 dacht ik) keek dan zag ik in de CDRom-drive een nieuwe cd als het ware en deze kon ik gewoon afspelen met de ingebouwde preview speler. Waarschijnlijk kun je hier ook de tracks selecteren en kopiëren naar een nieuw cd-project.

succes

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

't is allemaal afhankelijk van je hardware. Veel cdromspelers bij kennissen proberen dus en daar maar aan de gang met deze cd. Een andere oplossing zie ik niet zo snel.

Hebben ze wel al EAC geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kreeg je bij easy-cd-creator dezelfde stotteringen na 9 seconden :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem ook al in mijn dvd-speler geprobeert maar ik kreeg gewoon echt een vastloper, explorer even afsluiten en toen was bij mij ook nog eens mijn drive weg :+, na keertje opstarten gewoon weer terug maar het is dus geen fijne cd. Maar goed ik heb blindwrite ook al geprobeert die ging ook niet goed :(

Verwijderd

cd beveiliging bestaat niet ik kan elke cd die ik wil over copieren
mocht het je nu echt niet lukken
rip gewoon de tracks en burn die op cd ben je ook klaar

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

clone cd maybe :?

Verwijderd

Topicstarter
Laserboy3d ik heb tot nu toe ook elke cd gekopieerd zonder problemen, ik kopieer regelmatig ook kopietjes voor mijn broer van spellen dat gaat ook allemaal goed. Gewoon beetje zoeken welke beveiliging erop zit en weg ben ik ermee. Maar het probleem is dat je cd-rom speler deze cd's al gewoon niet goed inleest, fatsoenlijk afspelen gaat dus al niet. De enige oplossing die ik nog wel kan bedenken is cd-speler ff loskoppelen en dan kopiëren naar mijn computer maar ik heb geen zin in kwaliteitsverlies.

En als je denkt dat het je lukt bij deze nou ik zou zeggen haal de cd ergens vandaan en probeer het. :)

Verwijderd

Topicstarter
clone cd loopt vast, geeft leesfout aan :(

Verwijderd

Hoe dan ook, met een exact kopietje van de CD kun je ze nog *steeds* niet afspelen op de PC. Effe via de SPDIF van je HIFI deck afspelen en opnemen op de SPDIF IN van je PC lijkt me. Of MP3tjes downen en backupje branden. ;)

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

en nero zou het denk ik dan ook nie doen :S
dan kun je ook alle mp3'tjes van inet downen van de liedjes die erop staan en dan op een cd branden :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

probeer feurio eens. Die claimt het te kunnen.
www.feurio.de

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

mischien kan cd mate em wel branden.
hij is te vinden op www.cd-mate.com. :)

Verwijderd

gewoon ff downloaden in mp3 formaat ? :)

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 23:38
Op woensdag 08 mei 2002 11:46 schreef Dennis_Dennis het volgende:
die zouden die cd ook graag in hun cd-rom speler willen afspelen.
Het is zo dat er een buitenste ring op de cd is te zien die een cd-rom speler volgens mij wel inleest en waar een audio-cd speler geen last van blijkt te hebben.
Klinkt redelijk bekend, heb meerdere cd's die dat hebben.. Aquarium van Aqua had ook zoiets. Audio cd met pc-track. De pc wilde alleen de pc-track zien en de rest niet..
Als je een cd-rom speler hebt met gewoon play-button aan de buitenkant zou je hem gewoon moeten kunnen afspelen. Je cd-rom speler doet dan hetzelfde als een audio cd-speler, gewoon het eerste de beste gedeelte lezen en beginnen met spelen. PC's controleren eerst de gehele cd, zien de autorun op de pc-track en spelen hem af.

Verwijderd

Als je cd/dvd struikelt over een bepaalde data track dan zorg je toch gewoon dat die data track niet meer te lezen is.
Stickertje erover heen, rippen naar mp3 en bakken maar. >:)
Sommige cd/dvd players hebben hier geen last van (lite-on, de meeste plextors, enz.)

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:39
Probeer anders 's met clonyxxl te kijken wat voor beveiliging erop zit

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk ben ik benieuwd wat er zou gebeuren als je gewoon zorgt dat die buitenste ring onleesbaar is, door gewoon paar flinke krasjes erin te zetten maar is natuurlijk duur grapje als je 19 eurotjes vern**kt. Jammer genoeg zit er ook op hun cd speler en ook niet op de mijne meer zo'n afspeel knop.

Mijn lite-on cd-rw pakte hem trouwens ook helemaal niet, maar ik zit hem nu maar gewoon te downloaden voor hun dan B-)

edit: typotje

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 14:09 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Eigenlijk ben ik benieuwd wat er zou gebeuren als je gewoon zorgt dat die buitenste ring onleesbaar is, door gewoon paar flinke krasjes erin te zetten maar is natuurlijk duur grapje als je 19 eurotjes vern**kt. Jammer genoeg zit er ook op hun cd speler en ook niet op de mijne meer zo'n afspeel knop.

Mijn lite-on cd-rw pakte hem trouwens ook helemaal niet, maar ik zit hem nu maar gewoon te downloaden voor hun dan B-)

edit: typotje
Dat is nu net wat ik bedoel. Alleen dan niet door er door heen te gaan krassen maar door er een stickertje op te plakken. >:)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Blindwrite suite moet je ff downen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

even anlog afspelen en opnemen en daarna branden. heb ik met de cd van celine dion gedaan zit geen ruis bij.

Verwijderd

leuk dat je celine dion noemt. Ik heb die cd gebruikt voor een test. Iedereen die een lite-on 16X10X40 heeft. Of was het 42? Die kan beveiligde cd,s inlezen en branden en rippen. En wat je ook maar wil. Om een vage reden kan die lite-on dat gewoon lezen. Ik heb het zelf geprobeerd. Heb het ook met een 24X lite-on geprobeerd. Maar dat lukte niet. De 32 en 40 heb ik nog niet getest. Maar de 16 kan het zeker.

Wel handig om te weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk weer zelf die 24× 10× 40× :(, maar goed zijn er geen programma's die dat aankunnen? Dat wil ik dus wel graag weten, ik heb ze nu gewoon van internet maar komen vast nog wel meer van die cd's dus altijd handig om te weten >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus weer ff te proberen die cd, maar met feurio bij mij cd-rw geeft hij een foutmelding en bij mijn dvd-rom geeft hij toch steeds na 9 seconden een overslaand stukje :(, het is een zwaar *****-cd in ieder geval :(

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Tja die uren verspilde tijd krijg je tegenwoordig als dank voor het legaal kopen van een produkt.
Lijkt wel of ze het illegale circuit een handje willen helpen :?

Maargoed.. ik zou het idd ook maar analoog proberen...
Digitaal zal het waarschijnlijk nie fijn gaan.. krijg je waarschijnlijk zon rare clicks en blips erin :(

Als dat ook nie werkt naar behoren dan zit er nie veel anders op dan de mp3s te downen.. |:(

Verwijderd

ANALOOG! JAAAH! das een idee :)
duurt alleen wel 20x langer met lezen :)

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 20:32

bennierex

Pilot_Z

Ik had ook een aantal CD's die op deze manier beveiligd waren en dus ook niet werkten in me portable MP3 speler :(

Je kunt ze kopieëren door de cd in je brander te stoppen, dan te rippen met bijv. AudioCatalyst en vervolgens de files terug op CD branden. Let er wel op dat bij het laatste nummer bij het rippen de eindtijd niet goed wordt aangegeven. Dit moet je dan ff op de juiste tijd instellen zodat je niet met nog 2 minuten aan extra gekraak/gepiep na het laatste nummer hebt. Werkt bij mij tot nu toe nog steeds goed en kan ze nu wel fijn in me MP3 speler afspelen.

edit:

Ik heb een bejaarde Sony 4x2x24 brander :7

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

maar is het al gelukt :?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt door de buitenste laag heel even met een niet watervaste viltstift onleesbaar te maken >:)

• Snow_King
  • Laatst online: 10-04 16:31

Snow_King

Konijn is stoer!

Op zondag 12 mei 2002 20:54 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Het is gelukt door de buitenste laag heel even met een niet watervaste viltstift onleesbaar te maken >:)
Ik werk bij een E**o waar ze cd's verkopen en ging die CD van Shakira eens ff bestuderen, maar kon die buitenste ring niet echt goed vinden, klopt ut dat ie een iets andere kleur heeft en dat er daarna het 'onbeschreven'stuk van de Cd zit?

En werkt die beveiliging niet alleen tegen Windows en Mac? of ook tegen Linux?

EDIT: Verknal je de CD niet, als je er met NIET watervaste viltstift op schrijft? zo nee, dan leen ik ff wat cd's van die E**o....

Verwijderd

Ik heb die tmf 19 (gewoon) op mijn toshiba 6602b (32x) ingelezen mbv clonecd 4 (de beta-versie nog). :)

Duurde wel een 50 minuten (geloof ik) maar goed ik heb 'em dus... (incl. de 2de (beveiligde sessie).

Het schijnt dat dit soort cd's redelijk in te lezen zijn op plextor cdr-drives.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Op zaterdag 18 mei 2002 00:29 schreef CrazyTaxi het volgende:
Ik heb die tmf 19 (gewoon) op mijn toshiba 6602b (32x) ingelezen mbv clonecd 4 (de beta-versie nog). :)

Duurde wel een 50 minuten (geloof ik) maar goed ik heb 'em dus... (incl. de 2de (beveiligde sessie).

Het schijnt dat dit soort cd's redelijk in te lezen zijn op plextor cdr-drives.
die beveiliging is dus hardware matig en dus niet software matig? dus het is niet windows wat vastloopt maar je cd-rom drive die het niet snapt?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Je kunt deze cd's gewoon van internet halen, als je een backup van jouw gekochte muziekcd wilt hebben. Dat is een oplossing.

Wat je ook kunt doen is om de automatisch afspelen van cd's uitzetten en het programma AudioCatalog gebruiken om de muziek naar wav op de harde schijf te zetten; tenminste ik heb het zelf een keer gedaan en ik hoor het vaker dat dit gewoon lukt.

Verder las ik ergens hiero dat er speciale programma's zijn die deze cd's gewoon inlezen en omzetten naar bijvoorbeeld mp3.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Op zaterdag 18 mei 2002 09:43 schreef Brakius het volgende:
Je kunt deze cd's gewoon van internet halen, als je een backup van jouw gekochte muziekcd wilt hebben. Dat is een oplossing.

Wat je ook kunt doen is om de automatisch afspelen van cd's uitzetten en het programma AudioCatalog gebruiken om de muziek naar wav op de harde schijf te zetten; tenminste ik heb het zelf een keer gedaan en ik hoor het vaker dat dit gewoon lukt.

Verder las ik ergens hiero dat er speciale programma's zijn die deze cd's gewoon inlezen en omzetten naar bijvoorbeeld mp3.
kijk...

als niemand die cd's meer kan lezen dan zijn ze dus ook niet meer te rippen en op internet te zetten!

maar dus cd automagisch afspelen uitzetten?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:38

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

1 op 1 copieren lukt meestal wel.
Had ook zo'n cd van Sting, maar die ging wel 1 op 1.. duurde echter wel vet lang.. op 16x branden en dan er 10min over doen oid.. hij doet het overigens prima :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Leest niemand hier meer het tweakers.net nieuws?
Er is woensdag al een posting over geweest:

Audio-CD beveiliging unlocken met viltstift

• Brakius
Wanneer een cd niet te valt te rippen, dan komt hij niet op internet te staan. Dit zou betekenen dat er een beveiliging moet komen die niet te rippen valt. Ik ken weinig beveiligingen die niet te rippen vallen. Dus, voorlopig kun je de cd's gewoon downloaden.

Op de Commodore Amiga heb ik zelf een kopie beveiliging geschreven voor een floppy. Ik schreef de uppersite van een track met een ander diskdrive dan de lowersite van de track. Ik las daarna de track weer in en controleerde de gap-lengte (de lege ruimte). Deze lengte schreef ik weer terug op deze track en las hem daarna weer in om te controleren af de gap-lengte niet gewijzigd was. Omdat elk drive een ander roteersnelheid heeft en de gap-lengte per drive verschillend is (ook al is het minimaal), produceerde ik een floppy met verschillende gap-lengtes. Mijn programma die op de floppy stond controleerde de gap-lengtes.

Verwijderd

Kijk dat is nog eens een persoonlijk anti-kopieer-methode...

knap bedacht!

ik ben ook van de amiga-tijdperk, kijk dat waren eens computers... :)

• Brakius
Tja, hij was alleen te goed! Een kopie-box kon deze floppy niet kopieeren. Met andere woorden: de software house kon het niet gebruiken...

Verwijderd

ARGH!!! ik heb liteon 16x10x40 maar heb nieuwe firmware en dan lukt dat nie meer :(

• Animal
  • Laatst online: 10-04 13:45
iemand nu nog oplossingen?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn eigen cd van Shakira en later ook met een geleende cd van Marco Borsato (Onderweg). Bij beide cd's is de buitenste ring vrij goed zichtbaar. Simpel even 2 stickertjes plakken was voldoende (recht tegenover elkaar voor balans, want anders gaat je cd-rom speler verrot bij hoge rotatiesnelheid). Soms moet je wel even de stickertjes minimaal verschuiven voordat de drive de cd oppikt. Gewoon een kwestie van uitproberen.

Bij de cd van Borsato had ik wel het probleem dat de eerste track van elke cd (dubbel-cd) niet afspeelbaar was. Daarom speelde ik het eerste nummer gewoon met de ingebouwde software cd-speler op de cd en nam ik dat geluid op met Goldwave rechtstreeks naar de HDD in waveformaat. De rest kon gewoon rechtstreeks van cd geript worden.

• Animal
  • Laatst online: 10-04 13:45
nou, ik heb hier een cd van Celine Dion en daar is dus geen lijn op te bekennen.

Ikke naar win98se en autorun afgezet , vervolgens geript met Audiocatylist en Klaar is Dave

Verwijderd

Die beveiliging is erg makkelijk te omzeilen. Vreemd dat het hier nog niet doorgedrongen is. Zet met een merkstift een paar strepen door alleen de buitenste ring. Dan is de datatrack on leesbaar en speelt elke speler hem weer af.

Waar ik de info vandaan heb? Een vrij onbekende site:

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=21806

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
EN als je geen Viltstift wilt gebruiken, of downloaden om een of andere vage reden :)

DAn moet je ff je cd speler op je Line In van je pc aansluiten en opnemen maar *D

XXXVI

Verwijderd

hmmz als ik echt niet langs de cd kopieer beveiliging kom (bij audio cd's dan) gooi ik mun normale cd speler aan mun computer en dan maar rippen via mun line in en cooledit of soortgelijk programma....

Verwijderd

Nu heb ik een nieuwe CD van Nathalie Imbruglia en deze CD bevat zo'n ring ongeveer 2 cm van de buitenkant af. Betekent dit als ik hier met viltstift op wil markeren dat ik perse op die lijn van 2 mm moet blijven over de gehele circel of kan ik het andere gedeelte van de CD per ongelijk ook zwart maken zonder dat ik daarmee mijn CD verknal.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

vraagje...
werkt zoiets als de eh.. ff denke van wie is et prog ook alweer??? ehm.. adaptec EZ CD zit een session switcher bij geloof ik, zou zoiets niet werken?

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

nee dat werkt niet.
Pagina: 1