Toon posts:

[mxstream] lijn plots dood, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maanden lang probleemloos kunnen internetten en opeens ligt de lijn eruit, niets helpt (rebooten modem etc.) alle settings zijn alsnog hetzelfde gebleven.

Planet verwijst naar KPN (geeft aan dat het aan line sync ligt)
KPN verwijst naar Planet.

grom.

iemand ervaringen mee dat je er plotseling uitligt?

// Mala.

edit: typo.

Verwijderd

bel een mannetje van kpn op en vraag of ie langskomt :)

Verwijderd

Topicstarter
Na hoeveel keer bellen gaan ze dat doen?

ze blijven aangeven dat ZIJ het niet zijn... :?

arg. hopeloos als je er zoweinig invloed op hebt.

edit: alweer type + verduidelijking.

• DjEeg
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 21:56
modem getweakt zeker? hoef je de kpn ook niet te bellen want op dat niveau gaan ze je niet helpen. enige tijd geleden hebben ze de upstream opgeschroeft. bij mij moest ik in de modem de dail up weer aanzetten zoals hier beschreven: http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=5

mzzl

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
Als je line sync lampje knippert, is het een KPN-probleem (of een probleem lokaal bij jou thuis, zoals kabels,stekkers etc).

Als je line sync continu brandt, is alles bij jou thuis in ieder geval ok (qua hardware dan), en kan het inderdaad zowel bij KPN als bij je provider liggen (of, softwarematig op je pc). In dat geval is het inderdaad vaak kastje<->muur :( en moet je bij beide blijven zeuren.

Krijg je foutmeldingen ? Welke ? En wat doet je line sync ?

Whatever

Verwijderd

met je zeggen dat je anders wel naar de concurent gaat :) dat help in de regel wel hoor :)

Verwijderd

waar woon je in de buurt ?

want op me werk is gisteravond ook die adsl verbinding eruit geklapt :(

lampje blijf ook maar knipperen, en gaat ook niet meer contenu branden...
Ook gebeld enzo naar kpn en naar provider... weizen ze ook naar elkaar Grrr. Nu nog steeds niet opgelost... en nu zijn onze webservers fucking offline :(.

Verwijderd

Topicstarter
ik woon (nog een paar weken) in hartje Amersfoort.

Ik heb de modem idd getweaked zodat hij als gateway functioneert en zelf uitbelt enzo, maar als ik hier de settings niet aan verandert heb ligt het dan echt aan het feit dat de upstream verandert is?

die modem belt uitzichzelf weer uit als het goed is als de lijn down is geweest. (en al helemaal nadat ik power gereset heb)

Verwijderd

Heb ik ook 2 keer gehad na stroomstoring bij mij thuis. heb toen gewoon modem ff uitgelaten totdat het wat rustiger tijdstip was, volgende ochtend voordat ik naar me werk ging om 7 uur aangezet en voilla linesync had ie weer ik heb hem op always on staan en niet op dial on demand! werkt super!

eerste keer toen dat gebeurde ik ook met KPN gebeld modem gereset weer terug getweaked weer orginele KPN software erop maar nee hoor nog niks, dagje uit toen wel! toen alles weer terug getweaked en nu als het nog een keer gebeurt gewoon weer wachten half dagje en dan is meestal alles weer ok! denk dat het aan de centrale bij de KPN ligt maar vraag me ook niet wat, zou er best wel een keertje binnen willen kijken en eens zien hoe de controll van het ATM systeempje werk!

Verwijderd

Als je met je webbrowser naar je modem gaat, en dan naar PPP-configuratie kijkt, wat is de state ? Up of Down ?

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 11:58 schreef Freeman9 het volgende:
Nu nog steeds niet opgelost... en nu zijn onze webservers fucking offline :(.
pssstt ik kan wel op je site komen met de domein als ip.

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Op woensdag 08 mei 2002 11:58 schreef Freeman9 het volgende:
... en nu zijn onze webservers fucking offline :(.
No Offense, maar mission critical webservers (??) op een (A)DSL lijn hosten ?? |:(

Als 't je linesync is, KPN bellen en net zo lang zeuren totdat je bij een engineer terecht bent gekomen. Die kunnen remote een trap geven tegen de telco apparatuur aan de andere kant van je lijn. Ze lopen nogal vaak te prutsen bij de KPN en dan ligt de boel er weer 's uit zonder dat ze het direct merken. :(

[update] 213.84.xxx.160 is gewoon bereikbaar?

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Pagina: 1