Toon posts:

[XP] radeon 8500 refresh rate nix helpt :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hercules 3D prophet FDX 8500 LE en een CTX VL950T 19" monitor. Gisteren heb ik mijn pc gewoon afgesloten en toen draaide alles netjes op 1280 x 1024 @ 32 bits kleuren met 85hz. Vanochtend zette ik de computer aan en staat alles op 60hz en daar blijft het op :( . Het volgende heb ik al geprobeerd:
- radeonator
- refresh lock
- powerstrip
- nieuwe drivers
- oudere drivers

Wie kan me helpen???

Verwijderd

Heb je in de advanced tab de tv out wel uitstaan (in ieder geval niet als primary display)? Dit had ik ook toen ik nieuwe drivers installeerde, dan ziet het er inderdaad niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 11:21 schreef us1111 het volgende:
Heb je in de advanced tab de tv out wel uitstaan (in ieder geval niet als primary display)? Dit had ik ook toen ik nieuwe drivers installeerde, dan ziet het er inderdaad niet uit.
Ja deze staat zo ie zo uit omdat de kabel voor tv-out er niet inzit. Ook heb ik de 2e monitor uitgeschakeld en de juiste drivers voor mijn 1e monitor goed geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu even snel een Leadtek Vanta in mijn pc geschroefd en die doet het wel goed. Hiermee heb ik denk ik de optie dat de monitor kaduuk is uitgesloten. Zou het kunnen zijn dat de hercules kaart defect is???

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is de nieuwste omega drivers, met refresh lock, te installeren. Deze draai ik nu ook, kan nu eindelijk ook mohaa op meer dan 60Hz draaien.
Ik denk niet dat het een hardware probleem is, aangezien er wel meer driver problemen qua 60Hz zijn geweest.
Heb je de oude drivers trouwens wel eerst helemaal weg gehaald? Daar staan wel handleidingen voor op het web.

Volgens mij staan de omega drivers wel op www.rage3d.com

En homepage van omega: http://www.zardonthemystic.com/redsoftware/

Good luck..

Verwijderd

Topicstarter
Na het swappen van de kaarten, kan ik opeens wel mijn windows resuloties weer instellen en vastzetten.. kzou niet weten wat het geweest is :?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Monitor driver?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:26 schreef Maiar het volgende:
Monitor driver?
Die was goed geinstalleerd...
Pagina: 1