Toon posts:

Mailing list in ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen online F1 Managers Game geprogrammeerd in ASP, dat werkt allemaal goed, behalve 1 dingen. Na iedere Grand Prix wordt er een mailtje gestuurd naar iedere deelnemer met zijn of haar behaalde scoren van die Grand Prix. Dit werkte allemaal goed totdat er meer dan +- 50 mensen mee deden. Als ik nu het overzicht mailtje wil versturen doed hij er een aantal (ongeveer 50) en dan krijg ik een foutmelding (http internal server error).
Ik weet nu niet of het komt door dat iemand bijvoorbeeld een ongeldig e-mail adres op heeft gegeven of omdat de server het niet aan kan dat er zoveel mailtjes achter elkaar verstuurd worden.
De source ziet er ongeveer zo uit:

do while rs.eof
emailadres = rs("emailadres")
enz.
Set Mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
Mail.From = ""
Mail.to = emailadres
Mail.Subject = "Scoren overzicht"
Mail.Body = Body
Mail.Send
set Mail = Nothing
set Body = Nothing
rs.movenext
loop

Kan iemand mij helpen??

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet eens de optie "Show friendly http errors" uit in je IE settings. Dan krijg je een gedetailleerdere foutmelding.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Set Mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail") 
 Mail.From = ""
 Mail.to = info@joudomein.nl
 Mail.Subject = "Scoren overzicht"
 Mail.Body = Body
 while not rs.eof
   Mail.bcc = rs("emailadres")
   rs.movenext
 wend
 Mail.Send

set Mail = Nothing
 set Body = Nothing

Dit lijkt me beter, je geeft gewoon alle ontvangers als bcc mee.

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met alles in BCC te plaatsen kan je niet per user zijn/haar resultaten mailen, want dan stuur je uiteraard dezelfde mail naar iedereen. Het is dus logisch dat je per user een mailtje stuurt...

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 11:21 schreef Tommel het volgende:

Dit lijkt me beter, je geeft gewoon alle ontvangers als bcc mee.
Dit heeft ook nadelen, als je bv meer dan 100 mensen een meel wil sturen werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de melding script timed out, dus het duurd gewoon te lang voordat het script is uitgevoerd. Ik moet dus mijn script anders opbouwen. Dat hij het in groepjes verstuur ofzoiets.

Verwijderd

je zou dan bv 10 mails kunnen sturen, en dan een response.redirect geven met een parameter dan je groep 2,3,etc moet gaan sturen

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 11:27 schreef f1housenl het volgende:
Ik krijg de melding script timed out, dus het duurd gewoon te lang voordat het script is uitgevoerd. Ik moet dus mijn script anders opbouwen. Dat hij het in groepjes verstuur ofzoiets.
Dan zou je aan het begin van de code de time out tijd langer kunnen maken.
Standaard is dit 90 sec je zou hier 180 bv van kunnen maken.
code:
1
Server.ScriptTimeout = 180
Pagina: 1