I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Je hebt dan je nieuwe IP in een uur ongeveer, dus geen lange wachtlijsten, zwaar relaxt, kosten bedragen eenmalig 25,= en per maand 10,=.
Dit is in GULDENS, in euros weet ik het niet precies, zal wel iets duurder zijn geworden
SRK35ZS-W
BEDANKT!Op woensdag 08 mei 2002 11:13 schreef Scooper het volgende:
Wij hebben hierzo ook 2 IP's op 2 computer bij @home, aanvragen kan in je account van @home (op hun site).
Je hebt dan je nieuwe IP in een uur ongeveer, dus geen lange wachtlijsten, zwaar relaxt, kosten bedragen eenmalig 25,= en per maand 10,=.
Dit is in GULDENS, in euros weet ik het niet precies, zal wel iets duurder zijn geworden
ik ga dus ff deze pc uitzetten en netwerkkaart voor me broertje eruit halen en in de mijne zetten. alles op hub aansluiten en proberen. als dat neit werkt ip's bestellen.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Waarom gaat dat bij mij wel werken dan?Op woensdag 08 mei 2002 11:18 schreef Marv het volgende:
Makkelijkste is om internet binnen te laten komen op 1 pc... en die dan koppelen aan een hub. Ik weet niet of je nu van plan bent direct van de kabelmodem naar de hub te gaan maar dat gaat niet werken.
Ik heb me kabelmodem aan de hub, vervolgens gaan der kabels van de hubs naar beide computers
Werkt perfect!
dat gaan wij dus ook doen. en als het werkt (waarschijnlijk) 2 ips extra aanvragenOp woensdag 08 mei 2002 11:21 schreef JeffG het volgende:
[..]
Waarom gaat dat bij mij wel werken dan?
Ik heb me kabelmodem aan de hub, vervolgens gaan der kabels van de hubs naar beide computers
Heb jij een extra IP van @home dan? Anders kun je er volgens mij problemen mee krijgen.Op woensdag 08 mei 2002 11:21 schreef JeffG het volgende:
Waarom gaat dat bij mij wel werken dan?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Kun je natuurlijk doen maar je moet eens kijken of je niet een oude pc (p75 of zo) hebt staan en dan maak je daar een server van. Scheelt weer wat centenOp woensdag 08 mei 2002 11:22 schreef Oxigun het volgende:
dat gaan wij dus ook doen. en als het werkt (waarschijnlijk) 2 ips extra aanvragen
heb ik ook tegen me vader gezegt maar dat maakte niet uit. Dus ik vind het goedOp woensdag 08 mei 2002 11:23 schreef Marv het volgende:
[..]
Kun je natuurlijk doen maar je moet eens kijken of je niet een oude pc (p75 of zo) hebt staan en dan maak je daar een server van. Scheelt weer wat centen
edit: basisschool spelfout.
Als je dat direct ff gezegd had scheelde dat weer wat verwarringOp woensdag 08 mei 2002 11:25 schreef JeffG het volgende:
Jup, ik heb een extra ip.
we hebben er ook een jaar gedaan om het totaal werkende te krijgen. Maar sinds Winroute Lite erop staat geen problemen meer. Sygate was echt een RAMP.Op woensdag 08 mei 2002 11:25 schreef JeffG het volgende:
Jup, ik heb een extra ip. Zelf vind ik dit veel makkelijker om ipv een extra pc (die altijd aanstaat) een ip adres aan te vragen. Bovendien heb je dan geen last van de bekende router problemen
edit: hoe stel je de ip's dan in. Heb je altijd dezelfde? Ik neem aan van wel.
Sygate een ramp?Op woensdag 08 mei 2002 11:26 schreef Oxigun het volgende:
Sygate was echt een RAMP.
Sorry maar ik denk eerder dat het aan de gebruiker ligt dan aan het programma
Je geeft aan welke nic voor internet is en welke voor het netwerk. (vind ie meestal zelf al)
Je zorgt dat het ip van de server bekend is. Je vult dat ip in bij dns en gateway bij de clients en je bent klaar. Nog nooit problemen mee gehad en werkte meestel binnen een kwartiertje
Die ip's zul je wel automatisch toegewezen krijgen. En normaliter hou je dat ip vrij lang. (ik heb nu voor het eerst een ander ip.. sinds een paar jaar of zoOp woensdag 08 mei 2002 11:26 schreef Oxigun het volgende:
Ik heb de ip's van mijn pc's gewoon dynamisch, het enige wat je dan in hoeft te stellen is je hostname (bij @home CCxxxxxx-x).Op woensdag 08 mei 2002 11:26 schreef Oxigun het volgende:
[..]
we hebben er ook een jaar gedaan om het totaal werkende te krijgen. Maar sinds Winroute Lite erop staat geen problemen meer. Sygate was echt een RAMP.
http://start.home.nl ?Op woensdag 08 mei 2002 11:44 schreef Oxigun het volgende:
Ik ken dat grijze schermpje voor je @home services. Maar dat is weg (gelukkig). Alleen nu heb ik het weer nodig. Op www.home.nl staat niets. Maar hoe krijg ik dat ding terug? Wat is de url?
je kunt ook gewoon: www proberen... maar bij mij werkt dat niet
ja die werkt. maar je moet de OS opgeven. Waar is dat nu voor nodig? Het werkt toch voor elke windows? Me broertje gebruikt W98 SE NL (net als me vader) en ik Windows XP Prof.Op woensdag 08 mei 2002 11:50 schreef Marv het volgende:
[..]
http://start.home.nl ?
je kunt ook gewoon: www proberen... maar bij mij werkt dat niet
Als je je nu opgeeft voor Extra pc's betaal je geen aansluitkosten en hoef je voorlopig geen maandelijkse kosten te betalen. Je ontvangt over enige tijd een e-mail waarin wordt gevraagd of je gebruik wil blijven maken van de dienst. Vanaf dat moment zul je maandelijks € 4,52 per extra adres moeten betalen.
https://ms2.nl.home.com/MultipleIP/
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
bedankt nog
Verwijderd
yup dat is al een aardige tijd nuOp woensdag 08 mei 2002 12:57 schreef Ronnie_T het volgende:
Tijdelijke actie:
Als je je nu opgeeft voor Extra pc's betaal je geen aansluitkosten en hoef je voorlopig geen maandelijkse kosten te betalen. Je ontvangt over enige tijd een e-mail waarin wordt gevraagd of je gebruik wil blijven maken van de dienst. Vanaf dat moment zul je maandelijks € 4,52 per extra adres moeten betalen.
https://ms2.nl.home.com/MultipleIP/
Koop ergens een oude p75 of zo iets en gooi daar smoothwal op werkt perfect.Op woensdag 08 mei 2002 11:26 schreef Oxigun het volgende:
[..]
we hebben er ook een jaar gedaan om het totaal werkende te krijgen. Maar sinds Winroute Lite erop staat geen problemen meer. Sygate was echt een RAMP.
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
kijk maar es in de pricewatch op de tnet frontpage , staan er zat ...
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
werkt prima toch??
kost het ook nix extra
Verwijderd
Ik heb tusendoor niets veranderd en dit gaat echt niet zo. De 2 andere pc's doen het goed behalve deze.
Ligt dat misschien aan de 20m UTP kabel? Kan toch bijna niet.
Ik krijg ping time outs op servers waar ik eerst altijd 200kb/s of hoger op haalde!
????? dat mag toch zomaar niet?? ik betaal er voor!Op donderdag 09 mei 2002 12:39 schreef Nephilium het volgende:
Ik las laatst bij Troubles athome, dat @home binnenkort moet stoppen met meerdere ip's per aansluiting. Ivm groot ip te kort, was het niet verantwoord om 1 aansluiting meerdere ip's te geven .(XS 4all is er ook mee gestopt om dezelfde reden).
Ligt niet aan je kabel. Ik heb ook een extra IP. M'n broertje zit beneden op de kabel en ik hier boven en ik heb ook wel 20 meter aan kabel. Werkt allemaal perfect, maar... (ja, er is een maar) het kan zwaar langzaam gaan (lees: zelfs MSN wilt niet meer connecten) als mijn broertje 'ff' een bestandje aan het uploaden is naar een vriend of per ongeluk AudioGalaxy aan laat staan waar mensen vrolijk van hem downloaden. Ook als ik een bestand verstuur, zeurt m'n broertje meteen van: "ik heb een hoge ping, kan niet eens CS spelen, bla bla".Op donderdag 09 mei 2002 15:29 schreef Oxigun het volgende:
We hebben het nu allemaal aan de praat. Gister pc beneden en het werkte goed, nauwelijk slag enzo. Maar nu staat me pc boven en ik lag vreselijk.
Ik heb tusendoor niets veranderd en dit gaat echt niet zo. De 2 andere pc's doen het goed behalve deze.
Ligt dat misschien aan de 20m UTP kabel? Kan toch bijna niet.
Ik krijg ping time outs op servers waar ik eerst altijd 200kb/s of hoger op haalde!
Kortom: kijk eens even of de andere PC's veel aan het uploaden zijn, daar ligt het bij mij in ieder geval aan. Ik denk dat het bij mij zo extreem is, omdat onze hub volgens mij niet full duplex is. Binnenkort krijg ik een full duplex hub te leen en dan weet ik het eindelijk zeker of het daar aan ligt.
JE deelt idd je 15 kb/s cap, dus als iemand in je huis met 15 kb/s upload, tsjaaaaa.....Op vrijdag 10 mei 2002 15:42 schreef Thijs het volgende:
[..]
Ligt niet aan je kabel. Ik heb ook een extra IP. M'n broertje zit beneden op de kabel en ik hier boven en ik heb ook wel 20 meter aan kabel. Werkt allemaal perfect, maar... (ja, er is een maar) het kan zwaar langzaam gaan (lees: zelfs MSN wilt niet meer connecten) als mijn broertje 'ff' een bestandje aan het uploaden is naar een vriend of per ongeluk AudioGalaxy aan laat staan waar mensen vrolijk van hem downloaden. Ook als ik een bestand verstuur, zeurt m'n broertje meteen van: "ik heb een hoge ping, kan niet eens CS spelen, bla bla".
Kortom: kijk eens even of de andere PC's veel aan het uploaden zijn, daar ligt het bij mij in ieder geval aan. Ik denk dat het bij mij zo extreem is, omdat onze hub volgens mij niet full duplex is. Binnenkort krijg ik een full duplex hub te leen en dan weet ik het eindelijk zeker of het daar aan ligt.
En hubs zijn altijd half duplex, daar kan het niet aan liggen. Een switch is full duplex. Maar goed, half duplex 10mbit is al meer dan genoeg voor @Home hoor, das de zwakke keten niet.
Maakt geen hol uit met hoeveel k/s ik up, het is en blijft een ramp. Ik zou echt niet weten waar het dan aan moet liggenOp vrijdag 10 mei 2002 15:56 schreef m-m het volgende:
[..]
JE deelt idd je 15 kb/s cap, dus als iemand in je huis met 15 kb/s upload, tsjaaaaa.....
En hubs zijn altijd half duplex, daar kan het niet aan liggen. Een switch is full duplex. Maar goed, half duplex 10mbit is al meer dan genoeg voor @Home hoor, das de zwakke keten niet.
edit: dit klopte niet.Op vrijdag 10 mei 2002 16:48 schreef Thijs het volgende:
[..]
Maakt geen hol uit met hoeveel k/s ik up, het is en blijft een ramp. Ik zou echt niet weten waar het dan aan moet liggen