animated .gif over 2 frames?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:28
Ik ben nu bezig met een site die gebruik maakt van 3 horizontale frames;

frame 1
-------
logo ---------
-------
frame 2
-----------------
frame 3

Frame 1 en 3 zijn navigatie frames, deze zijn constant. Frame 2 is het enige frame wat steeds veranderd.

Nu heb ik het logo van het bedrijf door frame 1 EN 2 gesplit, zodat het 1 plaatje lijkt.
Nu wil ik achteraf van dat logo een animated gif maken, maar deze kan ik natuurlijk niet splitsen, omdat dan de 2 delen out of sync gaan lopen.

Is het mogelijk om die animated gif over de 2 frames te laten "hoveren" op de een of andere manier? Dit logo moet net als frame 1 constant blijven.

Of zijn hier andere oplossingen voor?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

nope.. je zou hem kunnen knippen en met een javascriptje ze beiden op hetzelfde moment laten starten... Maar geen garantie dat ze dan goed synchroon lopen.

maar thats about it met je frames-setup.

Verwijderd

Weet natuurlijk niet waar je animatie moet komen, en hoe groot je animated gif is.
Maar kunt ook een andere indeling van je frames maken, waarbij de animated gif in een apart frame zit. Of je kunt werken met inline frames. Of werken met een frameless popup.
Lijkt op een div. maar is popup. Kun je overal plaatsen.

Verwijderd

waarom maak je niet gewoon een extra framepje aan?
is misschien niet zo mooi, maar het werkt

dat je dit krijgt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
|frame 1(const) |
|_______________|
|Frame 2 (logo) |
|_______________|
|Frame 3 (var)  |
|_______________|
|Frame 4 (const)|
|_______________|

of kan dat om een bepaalde reden niet?

Verwijderd

Layers?
Plaats een volledig plaatje van het logo in een div (in bijv frame2.htm) en zet de top op bijv -50px, dan zet ie hem als het goed is boven beide frames.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 12:44 schreef ELANAZ het volgende:
Layers?
Plaats een volledig plaatje van het logo in een div (in bijv frame2.htm) en zet de top op bijv -50px, dan zet ie hem als het goed is boven beide frames.
Nee, een frame of window heeft zeg maar oneindig hoge muren, daar komt niets overheen.

Verwijderd

:'(

Kom ik net ook achter...

Hmm, najah, gebruik toch geen frames...

Wat je altijd kan doen is de twee plaatjes absoluut positioneren, moet altijd goed gaan.

Ga wel ff pielen

Verwijderd

http://www.dynetic.nl/got/hoverframes/

edit: maak je browserscherm maar groter en kleiner, dan zie j ehoe het werkt.
Pagina: 1