Cd fikken met DVD video erop

Pagina: 1
Acties:

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Nee niks illegaals over het rippen van DVD's!!!

Het zit zo. Ik heb met mijn digitale video camera een videotje opgenomen en die bewerkt met Pinnacle Studio 7.13 en daarna het bestand geexporteerd van DVD mpeg2 file. Deze file is dus compleet DVD compatible. Dit filmpje is echter maar 300 MB groot en het is dus niet nodig deze op een DVD+RW, DVD-RW of DVD+R te fikken aangezien het ook gewoon op een cdtje past. Nu weet ik dat dit mogelijk is alleen heb ik nu een programmatje nodig die net als Nero een SVCD kan maken alleen dan nu een DVD. Hetgene wat dit programmatje dus voor mij moet doen is de juiste dirs aanmaken inclusief ifo file met de daarbij horende informatie daarin. Nu begreep ik dat dit met Nero ook zou moeten kunnen maar met de nieuwste versie (5.5.8.2.) zie ik het nergens staan!

Wie weet waarmee ik het wel kan doen?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:27

MrDry

Desperados!

Nero 5.5.8.2. kan inderdaad gewoon een SVCD schrijven.
Heb ik van het weekend nog gedaan.

Als je een nieuw project aanmaakt kan je kiezen voor SVCD

Zie ook http://www.vcdhelp.com/nerosvcd.htm

Quod licet lovi, non licet bovi

• Proggy
Het gaat om het schrijven van een DVD niet om een SVCD. :)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Je kan volgens mij geen DVD op CD branden. Is een heel ander formaat. Je kan SVCD ook niet met DVD vergelijken.

Wat wil je dan precies?

• MrDry

MrDry

Desperados!

DVD branden met Nero: http://www.vcdhelp.com/nerodvd.htm

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:23
Proggy wil denk ik iets maken wat op file-niveau identiek is aan een DVD maar op fysiek-niveau een CD is.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je dan wel een dvdbrander hebben hoor...

• Proggy
Op woensdag 08 mei 2002 11:10 schreef MrDry het volgende:
Je kan volgens mij geen DVD op CD branden. Is een heel ander formaat. Je kan SVCD ook niet met DVD vergelijken.

Wat wil je dan precies?
Het enige verschil met DVD en CD is dat er op een DVD meer past. Verder is de structuur precies hetzelfde! Ik wil dus gewoon een klein DVDtje branden.

Nogmaals ik heb dus de video file al in MPEG2 gezet volgens de DVD standaard. Normaal gesproken brand je met de juiste software de file op een DVD recordable. Die software doet dan net als nero met een SVCD een conversie van de file en maakt de juiste dirs en files aan zodat de dvd speler weet wat hij moet doen.
Ik wil dus nu een programma hebben die hetzelfde doet met een DVD alleen brand ik het dan op CD.

Ik weet zeker dat dit mogelijk is!!!

• Proggy
Op woensdag 08 mei 2002 11:12 schreef MrDry het volgende:
DVD branden met Nero: http://www.vcdhelp.com/nerodvd.htm
Kijk dit moet ik hebben!

• wagenveld
  • Niet online
een dvd is niet hetzelfde als een cd hoor. Andere structuur, andere opbouw, dat soort dingen. Ook leest ie em anders (dubbele laser dacht ik) Dus je kunt geen dvdvideo op een cd branden en die dan in de dvdspeler afspelen als dvd.

• Proggy
Op woensdag 08 mei 2002 11:13 schreef Vinnienerd het volgende:
Proggy wil denk ik iets maken wat op file-niveau identiek is aan een DVD maar op fysiek-niveau een CD is.
Dat is wat ik wil jah!

Ik zie nu dat je met Nero deze functies alleen ziet als je een dvd fikker hebt..... jammer.

Nero heb ik dus niets aan.

• Proggy
Op woensdag 08 mei 2002 11:17 schreef wagenveld het volgende:
een dvd is niet hetzelfde als een cd hoor. Andere structuur, andere opbouw, dat soort dingen. Ook leest ie em anders (dubbele laser dacht ik) Dus je kunt geen dvdvideo op een cd branden en die dan in de dvdspeler afspelen als dvd.
Het verschil tussen DVD en CD zijn volgens mij:

- Dubbele lagen mogelijk (vandaar dubbele laser)
- Dubbele zijde mogelijk.
- 'Putjes' dichter bij elkaar wat de grotere ruimte geeft
- Speciaal bedoeld voor filmopslag

Verder is alles hetzelfde naar mijn weten

• wagenveld
  • Niet online
nei dat wou ik dus zeggen.

• Proggy
Ok het moet dus kunnen!
Ik heb namelijk een dvdtje gepakt uit me verzameling en vanaf deze cd alleen de kleine files gepopieerd waardoor het menu en het begin van de film erop staat. En mijn dvd speler speelt het af!

HET KAN DUS WEL!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:53

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op woensdag 08 mei 2002 11:15 schreef Proggy het volgende:

[..]

Het enige verschil met DVD en CD is dat er op een DVD meer past. Verder is de structuur precies hetzelfde! Ik wil dus gewoon een klein DVDtje branden.

Nogmaals ik heb dus de video file al in MPEG2 gezet volgens de DVD standaard. Normaal gesproken brand je met de juiste software de file op een DVD recordable. Die software doet dan net als nero met een SVCD een conversie van de file en maakt de juiste dirs en files aan zodat de dvd speler weet wat hij moet doen.
Ik wil dus nu een programma hebben die hetzelfde doet met een DVD alleen brand ik het dan op CD.

Ik weet zeker dat dit mogelijk is!!!
Het is inderdaad mogelijk, zoek maar op MiniDVD (of cDVD), alleen het probleem is, dat er maar heel weinig DVD-spelers MiniDVD's ondersteunen...

Zie: http://www.vcdhelp.com/minidvd.htm

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• wagenveld
  • Niet online
hoe heb je dat gebrandt dan?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42
doom heeft op zijn site ook info over minidvd. dat is een cdr met dvd 'structuur' zeg maar.

Helaas pakken veel standalone dvd spelers ze niet.....

• Proggy
Tjsa ik wil het nu toch ff proberen. maar met welke software???

• Proggy
Het is trouwens de bedoeling dat het in een dvd speler in de computer afgespeeld word dus dat zal wel gaan werken :P

Verwijderd

't Lijkt erop dat je de file formatting software nodig hebt, verder moet het best op een cd-r kunnen (wat je zelf al zegt, als je niet teveel data hebt, en het past, merkt de dvd-speler het niet eens...).

Maar waar je zo software kunt krijgen voor dvd-mastering weet ik niet.

Mini-dvd (of micro?) is niet hetzelfde, dat is een manier een hele dvd gecomprimeerd als divx maar met menu en ondertitelingskeuze op een enkele cd-r te krijgen...

• Proggy
Op woensdag 08 mei 2002 11:32 schreef aRTee het volgende:
't Lijkt erop dat je de file formatting software nodig hebt
Tjsa daar was ik ookal achter, daarom vraag ik het ook :P

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
probeer Ulead MovieFactory eens, daarmee moet het volgens mij lukken!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op woensdag 08 mei 2002 11:32 schreef aRTee het volgende:
't Lijkt erop dat je de file formatting software nodig hebt, verder moet het best op een cd-r kunnen (wat je zelf al zegt, als je niet teveel data hebt, en het past, merkt de dvd-speler het niet eens...).

Maar waar je zo software kunt krijgen voor dvd-mastering weet ik niet.

Mini-dvd (of micro?) is niet hetzelfde, dat is een manier een hele dvd gecomprimeerd als divx maar met menu en ondertitelingskeuze op een enkele cd-r te krijgen...
Nee hoor, bekijk die site die ik hiervoor gaf maar. Wat jij bedoeld heet een MicroDVD. Zit een wereld van verschil tussen. Kortom: MiniDVD = MPEG2, MicroDVD = DivX.
miniDVD is basicly a DVD but on a CD-R(W) instead of a DVD disc. miniDVD is also sometimes called cDVD. A miniDVD does only fits about 15 minutes video on a 650 MB CD-R(W).

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hier staat een goede guide om MiniDVD's te maken:
http://www.area450.com/create/minidvdguide1-1.htm

Pagina: 1