IP Adres Alcatel ADSL modem niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb sinds kort m'n wired/wireless ADSL netwerkje aan de praat gekregen (e-tech wireless router met ingebouwde switch).

M'n desktop (via draadje) en m'n laptop (via wireless) krijgen netjes via DHCP ip adressen in de range 192.168.1.x uitgedeeld van de router. De instellingen van de router kan ik bereiken via 192.168.1.1.

However: Ik kan m'n modem-instellingen niet meer bereiken. Volgens mij heeft het modem een lokaal adres 10.0.0.138 en 10.0.0.150 naar de router, maar ik kom niet bij m'n modem... Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Is er ergens een tutorial of FAQ die mij uit kan leggen hoe die ip-adres mapping werkt? Dus van m'n echte externe ip adres naar 10.0.0.138 van het modem naar 10.0.0.150 of 192.168.1.1(???) van m'n router naar 192.168.1.x voor m'n clients?

Snappen jullie het nog?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Kan je je modem pingen ?

Komen de DNS en Gateway gegevens wel goed over bij de clients?

probeer anders zonder router de modem te configureren.

is je modem toevallig ook DHCP servertje samen met de router ? Kan fout gaan...

Nog progrssie gehad?

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Fox_nl
Modem pingen : Neen
DNS & Gateway : Komen goed over
Modem zonder router configureren werkt natuurlijk, maar naar mijn mening moet dit ook via de router kunnen... toch???

Is modem DHCP??? Oeh, das een goede... Daar ga ik vanavond eens voor zitten. Als ik het me goed herriner staat ie op automatisch of zo. Zeker weten doe ik het zo niet...

Verwijderd

je kan niet door de router bij je modem komen, 10.x.x.x reeks is interne reeks net als de 192.168.x.x dus je kan niet meer bij je modem komen nu je je router ertussen heb! aanvraag naar een 10.x.x.x reeks stuurt je router gewoon niet door! als je bij je modem wil komen moet je hem gewoon ff los aan een pc hangen die je dan een 10.0.0.150 of ander ip adres geeft! dan kan je je modem instellen en daarna hang je je modem weer aan je router en zet je ip adres van je pc weer terug naar dhcp!

• Fox_nl
Kijk, aan zulke duidelijke antwoorden heb je tenminste wat! Thanks ;)

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Op woensdag 08 mei 2002 12:41 schreef sailormanfj het volgende:
je kan niet door de router bij je modem komen, 10.x.x.x reeks is interne reeks net als de 192.168.x.x dus je kan niet meer bij je modem komen nu je je router ertussen heb! aanvraag naar een 10.x.x.x reeks stuurt je router gewoon niet door! als je bij je modem wil komen moet je hem gewoon ff los aan een pc hangen die je dan een 10.0.0.150 of ander ip adres geeft! dan kan je je modem instellen en daarna hang je je modem weer aan je router en zet je ip adres van je pc weer terug naar dhcp!
Dat is niet helemaal waar. Op de modem draait nl gewoon een HTTP server waar gewoon op te komen is vanaf een andere range.

Ikzelf heb nl 192.168.x.x en kan netjes op de modem komen via Http://10.0.0.138

• Fox_nl
:? :? :? :? :? Nou weet ik 't ook niet meer. Ga vanavond toch maar eens naar het DHCP verhaal in m'n modem kijken.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik neem aan dat je ook deze site hebt gevonden:

http://www.bruring.com/nuke/

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als je je router goed hebt geconfigureert zou je overal bij moeten kunnen komen. Het probleem is dus niet je modem maar je router. Kijk even of je daar een default server kunt instellen of iets dergelijks. Een router zou juist voor de koppeling tussen die 2 verschillende ip-ranges moeten zorgen. Lijkt erop dat dit dus niet of niet goed gebeurt. Wat ook nog zou kunnen is dat de modem het niet slikt dat er niet direct een verbinding wordt gemaakt maar via een router........Lijkt mij dat het dus wel moet kunnen want ik zou niet weten waarom ze het zo zouden maken dat je niet via een router je modem kunt benaderen.......vandaar......

iRacing Profiel

Pagina: 1