Toon posts:

[Delphi] Mail openen en automatisch verwerken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[Verzend applicatie]
Ik heb een programma geschreven waar mee een user een order verzend. Dit verzenden gebeurd via email.

[Ontvang applicatie]
Nu ik wil een programma schrijven die altijd als er in outlook een mailtje binnen komt met het subject: "Test", de bijgevoegde attachment(tab delimited file) opent en verwerkt in een paradox database.
Het verwerken in een database moet me wel lukken. Ik heb alleen niet echt een goed idee hoe ik het openen en verwerken van een mailtje in outlook doet. Heeft iemand dit wel is gedaan?

Verwijderd

ik denk dat je een POP3 connector moet maken, de mail ontvangen en dan de met subject 'test' eruit fileteren opslaan op je pc en verwijderen van je mail server.

dan kun je met outlook nog de andere mail's ontvangen.

in delphi zit een pop connector.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kijk es naar Indy, deze hebben goede POP3 componenten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Als je het met Delphi wilt doen is het inderdaad het best om een POP connectie te maken zoals hierboven al is beschreven...

Wil je het nou echt in Outlook hebben dan is Visual Basic de handigste oplossing (als script taal)...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom wil je zo nodig vanuit Outlook het mailtje lezen? Kan je niet veel beter zelf de popbox leeghalen? Scheelt je veel geklooi.

Mocht je toch met Outlook willen spelen:

- Maak een nieuwe applicatie
- Zet een OutlookApplication op je form (staat in Servers tabblad) en zet AutoConnect op True
- Plaats een knopje, creeer onclick event met de volgende code:
code:
1
2
3
4
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  OutlookApplication1.ActiveExplorer.Display;
end;

Runnen et voila: Outlook is actief. Je kan veel meer doen dan alleen displayen, maar dat mag je zelf uitzoeken :)