Voor mijn baas heb ik het volgende uitgezocht en van een bedrijf de volgende offerte gekregen.
Er moet een w2k SBS voor 8 users geconfigged worden met niet te spannende policies (die wij zelf aanleveren) en zie verder hieronder. Ook moet er exchange geconfigureerd worden.
Nu vind ik het kwa tijd dat er vrij veel tijd in zit maar kan niet beoordelen ofdat dit normaal is.
1. Globale Info over DHCP/Fileserver/Mail SB Editie:
a. 8 concurrent users op LAN (Roaming Profiles ivm flexwerkplekken)
b. ISDN inbelfaciliteit op Cisco 8xx Serie router
c. Backup solution voor server en databestanden van gebruikers
d. harddisk indeling, software pakketten installatie
e. serverbeheer toepassingen (voor remote beheer)
Benodigde tijd: +/- 60 uren (met fine tuning van server en applicaties)
2. Globale Info over Mailserver Exchange:
a. 8 concurrent users op LAN en WAN
b. Inrichting en Installatie
Benodigde tijd: +/- 40 uren (met testfase voor installatie ter plekke)
Kortom 100 uur bijelkaar met een dito prijskaartje. Is dit een goede tijdinschatting voor het geleverde.
ps. de server wordt geheel buiten het bedrijf configureerd en daarna door ons zelf aangesloten zeg maar. Ook de clients worden door onszelf geconfigureerd en niet door dit bedrijf. Is echt alleen het inrichten van de server.
Er moet een w2k SBS voor 8 users geconfigged worden met niet te spannende policies (die wij zelf aanleveren) en zie verder hieronder. Ook moet er exchange geconfigureerd worden.
Nu vind ik het kwa tijd dat er vrij veel tijd in zit maar kan niet beoordelen ofdat dit normaal is.
1. Globale Info over DHCP/Fileserver/Mail SB Editie:
a. 8 concurrent users op LAN (Roaming Profiles ivm flexwerkplekken)
b. ISDN inbelfaciliteit op Cisco 8xx Serie router
c. Backup solution voor server en databestanden van gebruikers
d. harddisk indeling, software pakketten installatie
e. serverbeheer toepassingen (voor remote beheer)
Benodigde tijd: +/- 60 uren (met fine tuning van server en applicaties)
2. Globale Info over Mailserver Exchange:
a. 8 concurrent users op LAN en WAN
b. Inrichting en Installatie
Benodigde tijd: +/- 40 uren (met testfase voor installatie ter plekke)
Kortom 100 uur bijelkaar met een dito prijskaartje. Is dit een goede tijdinschatting voor het geleverde.
ps. de server wordt geheel buiten het bedrijf configureerd en daarna door ons zelf aangesloten zeg maar. Ook de clients worden door onszelf geconfigureerd en niet door dit bedrijf. Is echt alleen het inrichten van de server.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!