Maatschappij... altijd dichtbij

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor mij was het de eerste 'echte' dode die ik heb gezien, echt een grote schok voor mij van Pim Fortuyn, hiermee bedoel ik dan de foto van het lijk in het AD
Op dat moment maalde er maar één vraag in mijn hoofd, hoe kunnen mensen zo dom zijn?
God vertelde het al aan de mensen niet altijd de gemakkelijkste weg te kiezen, ook weten we allemaal dat we niet altijd moetten toegeven aan de eerste gevoelens die we bij iets krijgen.
Mensen tolereren niet meer, en denken niet meer aan anderen.
Nederland krijgt steeds meer een individualistische maatschappij... waar het aan toe te schrijven is weet ik niet, misschien ligt het probleem bij de educatie, invloed van omringende landen, of toch de media?, persoonlijk wordt ik er :r misselijk van, alleen al om de gedachte dat mijn kinderen later opgroeien in een nog individualistischer maatschappij, wat nog meer ellende betekend enz.
Tegenwoordig bepaald de media wat er in de wereld gebeurd, de hongerende mensen in Somalië zijn allang niet meer intressant, AIDS, kangker en ebola vinden we al normaal, niet meer intressant ook niet als het hele dorpen uitmoord (echt gebeurd en is nooit verschenen in de media dat een dorp in Afrika volledig is uitgemoord door ebola).

NB: Ik betrek deze visie niet alleen om de dood van Prof. Pim Fortuyn maar om de algehele mensheid.

Ravenof vraagt... Wat is jullie visie op onze maatschappij?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

Elvhenk

Madam Mikmak

Er is hier net vanmorgen een ander topic over geopend, daar kan je verder in posten.
[topic=489125/1/50]

Dit topic is gesloten.