[lengte] toetstenbordkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand de maximale lengte voor een toetsenbord en muiskabel.
Heb een 2de pc en wil ik met een switch via mijn bestaande toetsenbord, muis en monitor kunnen regelen, enige probleem is dat ie ruim 3 meter verwijderd staat van de huidige. Kan dit problemen opleveren met reageren van de muis enzo?

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb een keer een verlengkabel voor m'n muis en toetsenbord gemaakt van 15 meter, en dat werkte prima. Ik verwacht dus geen problemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 13:19
Ik kan dit inderdaad bevestigen. Ik heb zelf ook een verlengkabel van ruim 15 meter lengte voor mijn muis en toetsenbord (om de computer te bedienen als ik beneden dvd zit te kijken via de pc :) ) en dat gaat perfect. 3 meter moet dus zeker geen probleem zijn.

• Proxar
  • Niet online
He dat is cool, wist niet of het problemen zou opleveren, beter eerst vragen voor uitvoeren om problemen te voorkomen toch? Hebben jullie verlengkabels aan elkaar gekoppeld of zelf kabel gemaakt? Zijn ze zo lang te koop 15 meter?

Verwijderd

zelf maken natuurlijk :D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 10:41 schreef Proxar het volgende:
He dat is cool, wist niet of het problemen zou opleveren, beter eerst vragen voor uitvoeren om problemen te voorkomen toch? Hebben jullie verlengkabels aan elkaar gekoppeld of zelf kabel gemaakt? Zijn ze zo lang te koop 15 meter?
Ik heb er hier eentjel iggen die ik ongeveer 10 meter is schat ik zo, deze is niet zelf gemaakt maar was bij onze plaatselijke computerboer gewoon verkrijgbaar. Ze zijn er dus wel kant-en-klaar op de markt, vast ook wel van 15 meter.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let alleen wel op dat je niet teveel storing hebt, dat zou ervoor kunnen zorgen dat je kabel niet goed werkt (maar als je zorgt voor een goede afscherming kan het geen kwaad).

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:17

Snow_King

Konijn is stoer!

dit is een beetje offtopic, maar toch vraag ik het ff, zonde van een nieuw topic...

Hoe ver rijkt een draadloos toetsenbord en een muis? dus geen IR, maar een die via de FM werkt.

dat vind ik makkelijk om mijn DivX en DVD beneden te kijken....

Verwijderd

Hej Proxar,
Als je een 2e PC met een switch wil besturen moet je dan niet ook je monitor-kabel verlengd hebben :?

Daar had ik dan eerder naar gevraagd dan een simpel serieel kabeltje voor het toetsenbord :P

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Op woensdag 08 mei 2002 19:23 schreef RolfLobker het volgende:
Hej Proxar,
Als je een 2e PC met een switch wil besturen moet je dan niet ook je monitor-kabel verlengd hebben :?

Daar had ik dan eerder naar gevraagd dan een simpel serieel kabeltje voor het (hier stond DE :P ) toetsenbord :P
uhm... tv-out? voor je DVD beneden.....

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 19:23 schreef Snow_King het volgende:

[..]

uhm... tv-out? voor je DVD beneden.....
Ik had het niet tegen jou ;)

Wil je trouwen mijn spel-fout ook even in jou quote wijzigen :P "de toetsenbord" moet "het toestenbord" worden.

Verwijderd

een ps2 verleng kabel is idd bij iedere computerboer te halen, ik heb er ook een van 15 meter en heb er nog nooit problemen me gehad.

• Proxar
  • Niet online
Denk dat de monitor kabel wel goed zit, heb immers ook tv-out liggen van meter of 10, of is de kabel/signaal van een monitor anders dan een normale tv-out kabel/signaal?

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:05 schreef Proxar het volgende:
Denk dat de monitor kabel wel goed zit, heb immers ook tv-out liggen van meter of 10, of is de kabel/signaal van een monitor anders dan een normale tv-out kabel/signaal?
Standaard VGA-Kabel is vééééééél gevoeliger voor storing dan Composiet (TV-out).
Je hebt om VGA te verlengen een dure kabel nodig.
Op de eerste plaats omdat de aansluiting waar je de beide stekkers in het midden bij elkaar klikt goed verbinding moet maken en afgeschermd moet zijn.
En op de tweede plaats omdat je heel veel verlies lijdt op een afstand van zeg 10 mtr.

Op hoge resoluties (1280x960 bv) zal je scherm heel erg wazig worden als je geen goede verlengkabel gebruikt.

Als je een Monitor Verlengkabel gaat halen zorg er dan voor dat je hem terug kan brengen als het beeld niet goed is.

Ik vind het wel erg grappig hoor.

Dat je wèl vraagt of je je toetsenbordkabel kunt verlengen maar niet of je de monitorkabel kunt verlengen |:(

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik heb keyboard, muis en VGA met 5 meter moeten verlengen. Werkt goed moet ik zeggen... Alleen is een dubbel afgeschermde VGA kabel wel nodig.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 18:21

Adm.Spock

Duik-Aap

Ik heb wel eens toestenboreden en PS/2 muizen verlengd tot een metertje of 50, nog steeds geen storingsmelding gehad van die zeikerds die KVM over Cat5 te duur vonden.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Op woensdag 08 mei 2002 10:27 schreef Proxar het volgende:
Weet iemand de maximale lengte voor een toetsenbord en muiskabel.
Volgens de spec's: minder dan 3 meter totaal. Zoals je hebt gelezen zit er redelijk wat rek in, maar het kan je gebeuren dat een bepaalde combinatie van keyboard, machine en kabel niet werkt. Probeer het eerst even, voordat je die 25 meter door het hele huis vlecht voor jan met de korte achternaam.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
Dit soort spul verkopen ze allemaal bij Informatique

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik heb een verlengkabel van 15 meter er aan hangen. Werkt perfect... Wel een ouwe koe trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Aetje op 18-01-2003 16:03 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:18

LopeZ

Too much is never enough

oud/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.