Toon posts:

Goede processor-cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een Abit BF mobo gekocht, ik vond het tijd om mijn PIII 500 te gaan overclocken na vele positieve postings hierover gelezen te hebben. Ik heb op dit moment alleen maar koelribben op mijn processor zitten (zonder fan). Toen ik hem @550 op wilde starten begon het moederbord na een tijdje te piepen, volgens mij door een overhitte processor (ik verbrande m'n vinger zowat aan die koelribben...)

Ik denk dus dat ik een betere cooler op mijn processor moet zetten. Mijn vragen:

- Wat is een goede, betaalbare processorcooler? (voor PIII 500)
- Boven in mijn bigtower heb ik een dubbele fan die lucht naar buiten blaast, is dit goed? (moet ik onderin nog een "zuigfan" plaatsen?)

Alvast bedankt,

Een beginnende overclocker...

Verwijderd

golden orb is wel goed maar als je echt heel hard wil gaan overklokken is een alpha+delta HP combo erg goed als luchtkoeling of je kan naar waterkoeling gaan.

Over het algemeen kan je de golden orb goed gebruiken.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik zou in ieder geval een koeler aanschaffen met een fan erop, op deze manier vraag je om problemen. Een Golden Orb is een goede relatief goedkope keuze, wil je echt xtreem gaan overklokken dan zou ik zeker voor de Alpha gaan. De delta fan is een goede fan, maar let wel op dat je deze niet op de fanheader van je BF6 kan aansluiten, zelf heb ik de YS-Tech fan die op de Alpha geleverd wordt en kan hiermee mijn P550E op 825Mhz krijgen op een BF6