[DVD-Speler]Lade of gleuf met stof?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik wil dus een DVD speler gaan kopen voor in mijn PC maar welke is gunstig; met een lade of zo een met alleen een gleuf met dat stof erin?

wat ik wil weten is;

Welke is het stilst, betrouwbaar (mechanisme dan) en van welk merk.

Ik heb gesearch en heb gezien dat pioneer en de lite-on best goed uit jullie mening komt.

Bij mij in de buurt (http://www.dimension.nl) een Lite-On DVD 16x48 bulk € 60,00 & een Pioneer DVD-116 16x 40x Tray bulk € 87,00

en wat is beter aan te raden bulk of retail in deze gevallen?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bulk of retail: Bulk = grijze/geen doos zonder extra software zoals powerDVD, retail is in glimmende/kleurige doos met schroefjes, kabel en software.

Wat betreft Pioneer - LiteOn.. maakt kwalitatief eigenlijk niet zóveel uit, Pioneer is wat bekender qua DVD spelers, liteOn in CDRW's.

Slot-in of Tray? Slot-in ziet er strak uit en is weer eens wat anders, maar het is wel slechter voor je CD; als er scherp vuil op de rubber invoerrol zit heb je kans dat je CD beschadigt; hetzelfde effect als met CD's in de auto..

Een tray is dus wel beter voor je cd's, en meestal zijn ze net ietsje stiller doordat het wat beter afsluit met zo'n klepje.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
stil zijn ze allang niet meer maar lite-on vint ik zelf een heel goed merk en niet al te veel herrie 1 tip waat je ook doet neem geen A-open die dingen gaan egt snel kapot en maaken een herrie waar de hel buert gewoon om komt klagen dat er een kind woord mishandeld

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 11:09 schreef Gulie het volgende:
stil zijn ze allang niet meer maar lite-on vint ik zelf een heel goed merk en niet al te veel herrie 1 tip waat je ook doet neem geen A-open die dingen gaan egt snel kapot en maaken een herrie waar de hel buert gewoon om komt klagen dat er een kind woord mishandeld
IDD geen spellingcontrole ;)

Verwijderd

Ik zou zeker geen slot-in van pioneer doen, ik heb beneden een stereosetje van pioneer staan met ook een slot-in cd-speler. Soms pakt hij helemaal de cd niet meer en dan hoor je hem wel draaien maar blijft de cd hangen, zwaar irritant dus.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb zelf een Pioneer Slot-in en ben er erg tevreden mee, ik had hiervoor een Sony met lade, maar die maakt ietjes meer lawaai dan deze. Echt stil zijn de DVD drives niet!
Slot-in is geloof ik juist beter voor je cd's! Omdat ze geen contact maken met plastic en dus ook geen krassen oplopen!

|Specs|

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 11:57 schreef Korn21 het volgende:
Ik heb zelf een Pioneer Slot-in en ben er erg tevreden mee, ik had hiervoor een Sony met lade, maar die maakt ietjes meer lawaai dan deze. Echt stil zijn de DVD drives niet!
Slot-in is geloof ik juist beter voor je cd's! Omdat ze geen contact maken met plastic en dus ook geen krassen oplopen!
Maar zoals eersder is gezegt kunnen die rubberwieltjes toch de cd/dvd beschadigen?

Verwijderd

Pioneer is Japans (duur)
Lite-on is Koreaans (goedkoop)

Over kwaliteit doe ik geen uitspraken...

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 12:00 schreef victorvanacht het volgende:

Over kwaliteit doe ik geen uitspraken...
Waarom niet ?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Japanese components, Korean components, all made in Taiwan!

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik zou zeker voor de slot-in gaan, het is veel makkelijker en de cd's worden sneller opgepakt.
(Je hoeft niets zo lang te wachten voordat je de CD kan gebruiken nadat je hem eringestopt hebt)

Over beschadigingen zou ik me geen zorgen maken, daar ik heb ook nooit last van.

Verwijderd

Ja ff voor de duidelijkheid over die slot-in van die cd-speler hier, die is wel al 2 jaar oud, en het begon ook eigenlijk pas na 1œ jaar ofzo.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
So what? De mijne is ook ruim 2 jaar oud....

Maar zo'n induvidueel gevalletje zegt natuurlijk niks.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Die lite-on DVD vanaf welke firmware versie is 'ie regio vrij of deze speler zo wie zo regio vrij ?

En dan gaat het over type 16/48 met no. LTD-163

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 15:18 schreef Fireman het volgende:
Die lite-on DVD vanaf welke firmware versie is 'ie regio vrij of deze speler zo wie zo regio vrij ?

En dan gaat het over type 16/48 met no. LTD-163
Voor dit type is hier een utility beschikbaar, zoek voor meer info op google 'dvd firmware'.

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

van de lite-on weet ik niet zoveel (de branders zijn goed) :D

Wat betreft de pioneer met slot-in....die is echt goed man.
Het voordeel is dat ze heel snel zijn met het inlezen van cd's en dvd's. Wat ik gewoon een heel groot voordeel vindt.

Het duurt met mijn a-open cd-romspeler uren voordat ik een cd zie met verkenner oid.
Dat is echt zwaar irri.

Dus daarvan uitgaande zou ik zeker voor de pioneer gaan.

Mijn netwerkje

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 16:13 schreef Tele het volgende:

[..]

Voor dit type is hier een utility beschikbaar, zoek voor meer info op google 'dvd firmware'.
ik heb nog een ander topic eraan gehangen [topic=489564]

heb het antwoord, als ik het goed heb. eerst de nieuwste firmware gh5k en dan dat andere utillity eroverheen draaien.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 22:14
Persoonlijk heb ik betere ervaringen met een liteon.
Heb nu verschillende liteon dvd drives gehad (allemaal 16/48) Nieuwe en oude types.
Heb ook met 1 pioneer gewerkt (slotin), die was op zich ook goed MAAR, bij zwaar verkraste cd's of gewoon slechte cd's maakte de Pioneer drive leesfouten, bij zip files uitpakken kreeg je dan bv een crc error. Of divx files met errors enzo. (errorcorrectie was nogal waardeloos imho)
Bij de liteon drives is dti absoluut niet het geval.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 22:14
PS: Inlees tijden zijn bij liteon en pioneer ongeveer gelijk. Aopen is inderdaad pokke sloom, die drives zijn pas benaderaar wanneer deze volledig zijn 'geupspeed' .
Bij liteon is dit niet het geval.. zodra de cd begint te draaien kun je data ervan af lezen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:32
AOpen is idd bout. Niet alleen klinkt het alsof er kinderen worden mishandeld, maar ondertussen wordt er echt iets mishandeld: je harddisk :( Heb al bijna een Samsung 20GB 5400RPM harddisk zien sterven door zo'n kutding. Als't een bigfoot was geweest, zou die harddisk allang overleden zijn bij de eerste keer (die Samsung heeft het 5 keer overleefd, doet het nu nog steeds)
Pagina: 1