Toon posts:

W2k file sharing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik via run of via browse naar een computer in een w2k netwerk (met active directory) wil connecten via bijv. start-run- \\192.168.200.211\share_naam krijg ik de foutmelding path can not be found. terwijl de netwerk connectie goed is (gecheckt met PING). er is een chare aanwezig. Wat doe ik fout?

Moet is de W2 prof systemen binnen active directory registreren of zo?

PS
Met net use kijg is ook geen contact met de systemen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat is je ip configuratie?

is netbios over tcp/ip mischien gedisabled? (als je als client win98 hebt dan kun je er inderdaad niet op.. pingen nog wel overigens)

dus ietsjes meer info :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dit checken?

Ik krijg overigens het zelfde probleem als ik via DNS opzoek ga naar de desbetreffende systemen.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
jonge je mag niet cross posten

Je hebt al een topic staan in WOS

read the faq ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 08 mei 2002 10:23 schreef lbe het volgende:
Waar kan ik dit checken?

Ik krijg overigens het zelfde probleem als ik via DNS opzoek ga naar de desbetreffende systemen.
Netbios over TCP/IP vind je bij de TCP/IP properties van je netwerkkaart dan advanced en bij WINS kijken :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Hebbie toevallig overal dezelfde username wachtwoord combi. of is je guest account op de te-sharen-pc-share enabled?

ook probs mee gehad. Ik kan nu thuis overal bij doordat er overal win2k met zelfe user/pass wordt gebruikt (guest aanzetten doe ik alleen op lan-parties ivm safety van pc)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Jongens, lees even het verhaaltje van de topicstarter. Hij zegt in z'n post dat hij \\ip-adres intypt en dan de melding path not found krijgt. Dit heeft IMHO niets te maken met netbios (die voor een naam <-> ip vertaling zorgt). Het probleem ligt dus duidelijk ergens anders.
Waar presies, kan ik ook niet direct zeggen, maar volgens mij alvast niet bij netbios.

Topicstarter : krijg je reactie als je gewoon \\ip-adres doet (zonder sharename erachter) ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 08 mei 2002 16:54 schreef G8KeePeR het volgende:
Jongens, lees even het verhaaltje van de topicstarter. Hij zegt in z'n post dat hij \\ip-adres intypt en dan de melding path not found krijgt. Dit heeft IMHO niets te maken met netbios (die voor een naam <-> ip vertaling zorgt). Het probleem ligt dus duidelijk ergens anders.
Waar presies, kan ik ook niet direct zeggen, maar volgens mij alvast niet bij netbios.

Topicstarter : krijg je reactie als je gewoon \\ip-adres doet (zonder sharename erachter) ?
"path not found" kan ook betekenen dat ie geen netbios>ipadres resolutie kan doen.....

gebruikt de topicstarter mischien een WINS server? (server staat wel in wins maar de client mischien niet?)

heb je iets meer ip info?

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1