[plesk] commando's en plesk gebruik consistent?

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik moet de server via ssh commando's EN plesk zelf beheren.
Nou is mijn vraag of iemand hiermee ervaring heeft. Werkt het systeem consistent als ik commando's als ADDUSER gebruik. Ben beetje voorzichtig met het uitvoeren hiervan want er staan al sites online op die server...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14
Het lijkt me duidelijk dat je dit dus ZEKER eerst moet gaan testen op een ouwe computer bij je thuis en NIET meteen op je production server.

Plesk ken ik zelf alleen van de gebruikerskant, dus hoe het intern precies werkt: beats me. Helaas!

• Vinzzz243
Op woensdag 08 mei 2002 11:04 schreef Wilke het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat je dit dus ZEKER eerst moet gaan testen op een ouwe computer bij je thuis en NIET meteen op je production server.

Plesk ken ik zelf alleen van de gebruikerskant, dus hoe het intern precies werkt: beats me. Helaas!
Nou .... ga zeker testen thuis :P stel je voor ...
Was op zoek naar mensen die serverside gebruik ervan maakten, maar toch bedankt voor je post...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14
Op woensdag 08 mei 2002 11:17 schreef Vinzzz het volgende:

[..]

Nou .... ga zeker testen thuis :P stel je voor ...
Nou, dan doe je het toch op de productie-server....lijkt me niet erg slim als er sites op draaien, maar ja als je het niet ergens anders op wilt testen dan niet he...

Thuis, of op je werk dan, maar ik zie dat het een commercieel product is dus dat zal wel een probleem vormen. Helaas!

Verwijderd

Niet doen, als je een user invoegt via SSH dan slaat Plesk die niet op in z'n database. Probeer /usr/local/psa/apache/conf/httpd.conf maar een handmatig te editten. Zal goed gaan, maar Plesk synct eens in de paar uur z'n database met het systeem.

• Vinzzz243
Op woensdag 08 mei 2002 14:20 schreef Magio het volgende:
Niet doen, als je een user invoegt via SSH dan slaat Plesk die niet op in z'n database. Probeer /usr/local/psa/apache/conf/httpd.conf maar een handmatig te editten. Zal goed gaan, maar Plesk synct eens in de paar uur z'n database met het systeem.
Houdt dit dus in, dat het wel kan, maar er een paar uur verschil in zit?

• Vinzzz243
Op woensdag 08 mei 2002 14:14 schreef Wilke het volgende:

[..]

Nou, dan doe je het toch op de productie-server....lijkt me niet erg slim als er sites op draaien, maar ja als je het niet ergens anders op wilt testen dan niet he...

Thuis, of op je werk dan, maar ik zie dat het een commercieel product is dus dat zal wel een probleem vormen. Helaas!
Stel je voor -> ik bedoelde dat ik dat dus ECHT thuis nabootste... |:(
Pagina: 1