Sony Sub naar z'n waarde?

Pagina: 1
Acties:

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
HelaHola!
Ik kan een Sony Subwoofer kopen, via 2dehands markt.
Kost me 175€, en hijs actief.
Het type is sa-w301 en volgens de huidige eigenaar was het toen het parade paardje van Sony (toen is 4jr trug).
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2708542796
Eigenaar stuurde plaatje mee.. ;)
Ik wil deze misschien bijplaatsen in mijn huidige setup, louter voor films (bij muziek heb ik genoeg bass en ik vermoed dat een sub m'n muziek meer zal verprutsen...).

M'n spullies:
Amp: Pioneer vsx409-rds (5x80w+aansl. voor active subsel)
front: Infinity Delta 30's (leveren veel laag, maar geen sub)
center: Infinity Reference MKII
achter: Jamo LS800 (voldoen)
Verder DVD speler met eigen decoder etc.

Is deze sub de moeite voor mijn setup? Hoeveel meer 'feeling' bij films levert een sub (als ik film kijk rammel ik in principe al van de bank nu.. die 2 delta's geven echt een vet geluid, ben der zwaar verliefd op O+ ).

Of, Hervas/JvS/Jag :D moet ik maar sparen voor een Rel Quake oid? :D

Owjah, kan dus niets van dit model vinden.. daarom post ik het hiero uberhaupt. Ben zelf niet weg van Sony, maar sub's zijn niet mijn terein.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik heb dezelfde versterker en bij films mis ik idd de lage tonen, dus als ik jou was zou ik em kopen. Ik weet niet of die sub het geld nog waard is dus dat zou je even ergens moeten nagaaan.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 10:12 schreef djcrossfire het volgende:
Ik heb dezelfde versterker en bij films mis ik idd de lage tonen, dus als ik jou was zou ik em kopen. Ik weet niet of die sub het geld nog waard is dus dat zou je even ergens moeten nagaaan.
Erm, de versterker maakt het laag niet hoor, geeft het hooguit door :+
Wat voor speakers heb je?

Verwijderd

Ik heb een sony sub... en ik vind hem mooi klinken icm muziek maar voor films.... a big no no!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 10:12 schreef nigelator het volgende:

[..]

Erm, de versterker maakt het laag niet hoor, geeft het hooguit door :+
Wat voor speakers heb je?
Ja duh zover was ik ook al, maar alsie het laag door geeft aan sub die je niet hebt dan heb je dus ook niet veel laag. Heb btw Yamaha speakers, het type weet ik zo niet. ze zijn igg 2 weg en 120 watt en al een jaar of 8 oud. Op mijn oude Kenwood versterker gaven ze trouwens wel zwaar vet geluid

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 10:18 schreef djcrossfire het volgende:

[..]

Ja duh zover was ik ook al, maar alsie het laag door geeft aan sub die je niet hebt dan heb je dus ook niet veel laag. Heb btw Yamaha speakers, het type weet ik zo niet. ze zijn igg 2 weg en 120 watt en al een jaar of 8 oud. Op mijn oude Kenwood versterker gaven ze trouwens wel zwaar vet geluid
Vreemd, misschien moet je sub uit zetten in je versterker, dan geeft ie die signalen ook aan je speakers door als het goed is. Ik heb wel lekker strak en warm geluid. Niet overdreven, dan had ik wel sony versterker met mega-bass gekocht, maar gewoon lekker. Als ik die superbass knop aan zet dan ist echt niet te harden meer.. veel te veel ranzige dikke bass :( MAgoed, alles staat daarom op std instellingen. Vind het zelf verder erg goede versterker..

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 10:17 schreef Pauluz het volgende:
Ik heb een sony sub... en ik vind hem mooi klinken icm muziek maar voor films.... a big no no!
Hmm, oke, waarom niet?
En welke heb je.. is die enigsinds vergelijkbaar met deze?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alleen om dat flesje bier ernaast zou ik em al kopen :)

Alles kan stuk.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 10:29 schreef remco_k het volgende:
Alleen om dat flesje bier ernaast zou ik em al kopen :)
Voor 175 euro zou die er ook wel bij mogen ook denk ik ;)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Dan wordt het toch weer tijd voor een bescheiden schopje.

SCHOP!

:D ach ja...

anyway.. zijn er nog mensen die 'echte' ervaringen hebben, of iets over Sony - sub's weet?

Verwijderd

Een sub is pas leuk als er een hele dikke chassis in zit.
Kun je lekker bulderen tot onder de gehoorgrens.

Een goede sub moet je niet horen, maar voelen.
Goedkope sub haalt nooit de gehoorgrens. Kun je net zo goed je huidige set in de hoeken plaatsen, waardoor het baseffect versterkt wordt.

Vriend van mij heeft een zelfbouwsub met een visaton chassis erin van 40cm. Kast met een inhoud van ong 100 liter.
MDF 28 milimeter, dubbellaags, met bitumen er tussen geplakt.
Uiteraard versterkt door een flinke mono versterker.

Deze sub hoor je inderdaad dus niet. Tis alleen maar schudden wat dat ding doet.
Als je een cd'tje opzet wat flink laag produceert (Dikke orgelcd ofzo) is het erg indrukwekkend.

Alles bij elkaar heeft het iets van F 2500.- gekost, maar dan heb je ook wat.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Oke, magoed, mijn huiskamer is zo'n beetje 100liter, dus dat zal niet gaan :)
2500,- heb ik er zeker niet voor over, maar deze sub zal dus niet passen in mijn huidige set? Ik had zelf al m'n twijfels over Sony gemixt met Infinity (even die surround rommel van me achterwege gelaten natuurlijk ;) ).

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 11:26 schreef nigelator het volgende:

SCHOP!

anyway.. zijn er nog mensen die 'echte' ervaringen hebben, of iets over Sony - sub's weet?
Weinig reacties zeg :D

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Weinig mensen met sony subs denk ik :) De enigste sony sub die ik ooit gehoord heb klonk veel te bonkerig. Een sub moet je niet horen, een sub moet niet aanwezig zijn maar een sub moet als het ware op gaan in de muziek :P Ik heb maar weinig subs gehoord die daar aan voldoen... Maar misschien ben ik wat dat betreft wel te veeleisend?

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 10:22 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hmm, oke, waarom niet?
En welke heb je.. is die enigsinds vergelijkbaar met deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/54956_SA-VE225.gif

Ik heb deze subwoofer met 2 speakers erbij in het zwart... met 16 cm bass driver... bij een beetje zware explosie of iets gaat ie al over zn nek

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op woensdag 08 mei 2002 11:26 deed nigelator het volgende:

SCHOP!
Auw! ;(

Heb zelf een aktieve Sony sub, K weet het model niet uit m'n hoofd.
Was in de winkel al een goedkope.
Ik dacht iets van f300,- (gulden!) (nieuw bij BCC) ofzo.
Hij komt zeker niet onder de gehoorgrens maar klinkt wel aardig, kan ook best hard en laat bij de meeste films m'n bankstel schudden.
Goed genoeg voor z'n prijs iig.
Freq range 22 - 180 Hz met instelbaar kantelfilter, 180 graden fase draaiing en volume knopje.

Als ik Jouw was zou ik ff verder kijken dan deze gebruikte... Ik denk dat je voor hetzelfde geld wel een nieuwe kan kopen, maar of de nieuwe kwalitatief even goed is als de gebruikte kan ik je niet zeggen.

Trouwens als je naar een subje op zoek bent, ik heb ergens tussen de bende op zolder nog een klein actief magnat subje liggen...
Is echt een prut ding Freq range 800-810 Hz ofzo... :) :)haha...
Nee hoor, grapje... Doet ut nog wel maar mooi klinkt ie niet :r ... Vandaar de Sony sub :)... Voor EUR 55,55 is die magnat voor jouw... Maar ja, die wil je niet hebben, ik ook niet namelijk. Dus... :9

Alles kan stuk.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou d'r niet aan beginnen.. Lekker dat geld op je rekening laten staan en geld bijsparen voor een betere sub.

Ik heb nog nooit een sub gehoord van Sony die niet waanzinnig bonkte, en die dus absoluut niet te intergreren viel met een set. Bovendien vind ik het te duur voor zo'n apparaat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Oke, bedankt mensen.

Sorry voor het harde schoppen ;)

Ik spaar wel door.. was er al bang voor, Sony is bij mij ook niet populair, maar misschien was deze idd net zo speciaal als dat de huidige eigenaar zegt dat ie is.

Zal wel neit dus :D

MAgoed, wat voor budget zou een passende sub zijn op het niveau van m'n infinity's.. hele kritische en analytische speakers vind ik te gek.. 'k wil alles horen :D
Rel Quake is algemeen populair hier op het forum, zijn er ook ietsie goedkopere alternatieven?

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Heb hier een JBL subwoofer setje voor 450 euro. Actief en 2 rear speakers erbij, weet de naam niet zo. Heb het alleen niet zo op Sony speakers.

De prijs van deze set was 50% eraf. Koste eerst 900 euro volges mij.. Ik kan em goed voelen iig

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 08 mei 2002 14:47 schreef nigelator het volgende:

Rel Quake is algemeen populair hier op het forum, zijn er ook ietsie goedkopere alternatieven?
Staar je toch niet blind op REL, een heleboel mensen hier vinden REL GE-WEL-DUG... en dat roepen ze dan ook overal, terwijl de meeste mensen nog nooit een REL gehoord hebben.

Ik heb zelf een wat duurder model gehad van REL de Q200E, kostte bijna 900 pleuro's, maar ik vond hem het geld absoluut niet waard. Die is er na 2 weken ook weer uit gegaan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een Rel Q50 gehad, ook heel snel weer weggedaan.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Heb de Rel Quake 50x50cm dingest gehoord en die klonk wel 'bruut'. Alleen, mijn huiskamertje is 4x5m ongeveer, en er staat nu al voor 0,6m3 aan speakers in ofzo.. dus ruimte qua ruimte en plek is er niet voor zo'n beest.

Is een subwoofer per definitie een aanslag op je buren?
Of kun je juist ook bij lage volumes lekker diepe basjes hebben? Ik woon in de meest gehorige flat van Nederland :D
Na zo erg ist niet.. maar om de situatie te schetsen. M'n vorige speakers hebbik weggedaan omdat ze te groot waren (owjah, minor detail, ze klonken verrot.. waren Conrad dingen ;) ).

Ik hoor het al weer.. of eigenlijk niet, ik ga wel weer es luisteren.. :D thx again :)

Verwijderd

beetje Off topic
Op woensdag 08 mei 2002 15:45 schreef nigelator het volgende:
Heb de Rel Quake 50x50cm dingest gehoord en die klonk wel 'bruut'. Alleen, mijn huiskamertje is 4x5m ongeveer, en er staat nu al voor 0,6m3 aan speakers in ofzo.. dus ruimte qua ruimte en plek is er niet voor zo'n beest.
Mijn kamer is 2,30 bij 1,90 en er staan 3 flinke subs in ,2 zuilspeakers en nog 2 grote speakers 60 cm hoog. daarnaast nog 7 satelietjes inmiddels niet meer aangesloten om mn geluidskwaliteit omhoog te schroeven :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 16:14 schreef Pauluz het volgende:
beetje Off topic
[..]

Mijn kamer is 2,30 bij 1,90 en er staan 3 flinke subs in ,2 zuilspeakers en nog 2 grote speakers 60 cm hoog. daarnaast nog 7 satelietjes inmiddels niet meer aangesloten om mn geluidskwaliteit omhoog te schroeven :)
Waarom krijg ik zo het gevoel dat het waarschijnlijk niet klinkt zoals ik het graag wil hebben ;)

Of wel, en heb je een perfect uitgedachte set voor je kamer.
Mijn ogen gingen open toen ik m'n Infinity's kocht. Die zijn zo helder en vol.. :) en zo kleine speakertjes en zo'n onwijze kast in verhouding :) vet relaxed :)

Magoed, hebben je buren een goede verhouding met je ? :P

Verwijderd

Als ik alle subs open zet en ik luister de nieuwe tiesto (lethal industry) dan is die bass niet prettig meer... maar ik heb een groot deel verkocht en volgende week wordt alles opgehaald... Ik ga nu voor kwaliteit ipv dik vermogen. Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1681360600

Ik woon in vrijstaand huis... met ongeveer 3 meter tussenruimte tot de buren... als ik mn ramen dichthou is er nix aan de hand.. ramen open >> dan heb ik ruzie omdat ze dan elkaar niet meer kunnen verstaan >:)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 16:25 schreef Pauluz het volgende:
Als ik alle subs open set en ik luister de nieuwe tiesto (lethal industry) dan is die bass niet prettig meer... maar ik heb een groot deel verkocht en volgende week wordt alles opgehaald... Ik ga nu voor kwaliteit ipv dik vermogen. [afbeelding]

Ik woon in vrijstaand huis... met ongeveer 3 meter tussenruimte tot de buren... als ik mn ramen dichthou is er nix aan de hand.. ramen open >> dan heb ik ruzie omdat ze dan elkaar niet meer kunnen verstaan >:)
Hehe wel vet :)
Zijn dat nou die aldi speakers, of beledig ik je nou? Ze lijken er iig een beetje op. ;)

Dit zijn mijn schatjes :D
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3162221378

Er zit normaal een zwarte kap voor, geshaped in de vorm van de speaker, de tweeter is met kap nog zichtbaar.

Verwijderd

Haha ja dat klopt die heb ik al rear speakers... maar die heb dus eindelijk verkocht... was tussentijdse oplossing omdat ik nog geen grote rears had... maar heb ik met mn hele set erbij gegeven voor een kleine meerprijs :)

edit:

Je Speakers zien er erg netjes uit :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 16:57 schreef Pauluz het volgende:
Haha ja dat klopt die heb ik al rear speakers... maar die heb dus eindelijk verkocht... was tussentijdse oplossing omdat ik nog geen grote rears had... maar heb ik met mn hele set erbij gegeven voor een kleine meerprijs :)

edit:

Je Speakers zien er erg netjes uit :)
Thx, heeft me aardig tijd/moeite gekost ze te vinden voor mijn budget, maar het resultaat is er wel naar :)

Nah, hoe klonken die aldi beesies.. ze zien er wel geinig uit, alleen vermoed ik dat ze licht zijn en niet zo diep, klopt dat?

Verwijderd

specs zeggen 25 hz tot 20000 maar verder dan de 55 komt ie niet... de kwaliteit is op zich niet slecht voor het geld... 75 euro per paar.. dat is natuurlijk helemaal nix en ze kunnen best concureren met de goedkopere sony speakers (weet ik uit eigen ervaring)

Maar die zijn dus verkocht... Ik ga waarschijnlijk voor de b&w 502 of mission of tannoy speakers... nog ff rekenen
:)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 22:35 schreef Pauluz het volgende:
specs zeggen 25 hz tot 20000 maar verder dan de 55 komt ie niet... de kwaliteit is op zich niet slecht voor het geld... 75 euro per paar.. dat is natuurlijk helemaal nix en ze kunnen best concureren met de goedkopere sony speakers (weet ik uit eigen ervaring)

Maar die zijn dus verkocht... Ik ga waarschijnlijk voor de b&w 502 of mission of tannoy speakers... nog ff rekenen
En vergeet niet te luisteren :D
Misschien ook Infinity in je luisterrijtje opnemen.. vind ze lekker helder door hun 'speciale' tweeter en heel erg analytisch. Hoor nu dus wel verschil tussen audio cd's en winamp op versterker, of dvd met mp3. Terwijl de audio cd ook van mp3's gemaakt zijn (audio cd is helderder en dynamischer... ). Zeker die lager dan 256kbit hoor ik nu verschil. Tis niet zo erg dat ik dus alleen nog maar audio cd's wil, maar heb er nu wel meer dan eerst :)
Ook merkte ik dat m'n eerste brander het niet zo nauw nam met fouten.. de tikjes en kraakjes waren niet van de lucht.. hoorde ze in ene allemaal :D

Magoed.. Mission is lekker rustig luisteren B&W vond ik saai en Tannoy heeft weer allerlei leuke acoustische skins over hun speakers heen.. :D Zo hebben ze allemaal wat.. luisteren en gij zult horen.. ofzo

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2859933039

Hiero nog eventjes de tweeter.. hijs beetje onscherp, maar kan nu even geen nieuwe maken (cam is op vakantie met ander baasie).

Verwijderd

Kzal je adviezen meenemen.. en ik ga morgen luisteren... ik kom er alleen achter dat het morgen hemelvaart is.... GVD |:(|:(|:(|:(

Ik helemaal plannen vergeet ik dat weer... lekker slim ben ik.. nou dan vrijdag maar

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:01 schreef Pauluz het volgende:
Kzal je adviezen meenemen.. en ik ga morgen luisteren... ik kom er alleen achter dat het morgen hemelvaart is.... GVD |:(|:(|:(|:(

Ik helemaal plannen vergeet ik dat weer... lekker slim ben ik.. nou dan vrijdag maar
Me2 :(
Morgen komen m'n ouders langs, en kan geeneens vreten voor ze halen :D Dat wordt Mac-en ofzo ;)

Magoed.. ben niet zo'n audiofreak, maar irriteerde me wel aan m'n vorige speakers.. als ze aan stonden, was het druk. Kon ze niet verdragen, allemaal lawaai.. en toen ging ik naar expert na advies hiero om naar Mission te luisteren. Echt mooi.. die kerel wist waar ie het over had en kon me perfect laten horen hoe je onderscheid maakte. Na een uur ik zonder iets te kopen weg (had echt geen geld voor Mission's nieuw :+ ). Toen had ik net een Infinity center gekocht, en het viel me op dat die zoveel geluid op bracht, terwijl er zulke kleine speakerjtes in zitten, vergeleken met m'n oudjes. Dus ik luisteren/zoeken naar Infinity's.. en die Delta's die lieten m'n hartje sneller bonken.. :D

Anyway.. wat ik dus probeer te zeggen :) laat je niet neppen door verkopers of een forum, luister naar je zelf en vooral veel.. laat het een dagje bezinken en luister nog meer, eigen muziek etc.
(Ik had Anouk mee, met dat nummer dat je dat water hoort mee, wat trance, wat Celtische muziek en Sting)

Verwijderd

ik heb allemaal mp3's die ik nog moet branden met allemaal boxtestjes erop... muziek met bass op allerei freqenties en muziek met hoge tonen stemmen en alles.. (met dank aan gabor !)

Verder zalk een dikke trance cd meenemen en whitney houston (best off) goede vrouwen stemmen enzo...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:15 schreef Pauluz het volgende:
ik heb allemaal mp3's die ik nog moet branden met allemaal boxtestjes erop... muziek met bass op allerei freqenties en muziek met hoge tonen stemmen en alles.. (met dank aan gabor !)

Verder zalk een dikke trance cd meenemen en whitney houston (best off) goede vrouwen stemmen enzo...
Kewl :) klinkt goed :)

Maarja, ik ga dus ooit maar es kijken voor een subje.

Verwijderd

Ja... en believe me.. kheb 2 keer een goedkopere sub gekocht... maar je kan beter in 1 keer wat meer uitgeven dan heb je meteen wat...

Pagina: 1