Toon posts:

GF2MX onder XP trager als W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu met W2k sp2, maar wil toch maar eens naar XP Pro toe, het opstarten duurt nogal beroerd lang :'(
Maar nu het volgende: Grafisch presteerd het zeer beroerd bij mij, OpenGL Screensavers zijn bijvoorbeeld niet vooruit te schoppen. Terwijl ik onder W2K de snelheid moet verlagen om de txt te kunnen lezen kan ik koffie halen bij XP. |:( Het is toch een GF 2 MX (twin)

Ik doe alleen muziek op mijn pc, geen games. Maar mijn muziek pakketten Wavelab CubaseVST enzo hangen wel erg op graphics.. De led's op de kaart geeft wel AGP4 aan.

Iemand tips? (draai nu weer W2K) Alvast THNX

Deton8tor 28.32 en laatste VIA 4-1 drivers...

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:08
Ik had niet zo'n groot verschil als jij maar ik had hetzelfde toen ik overstapte op WinXP. Je kunt beter een fresh instal van WinXP gebruiken met det. 28.32 of 23.11 maar ik zou geen via drivers installen. WinXP heeft daar al ondersteuning voor en bij mij presteren de standaard viadrivers in WinXP beter als de 4-1 drivers van via zelf. Of heb je dat al geprobeerd?

Daarnaast is het zo dat als je de setup gebruikt van de viadrivers deze niet altijd geinstalleerd worden. FF bij je hardware kijken of ze wel geinstald zijn ja of nee. Zo niet, dan moet je ze handmatig installen voor via AGP, via PCI. Staat ergens wel een topic over...

PS ik heb zelf alle 4in1 drivers geprobeerd vanaf 4.28 tot 4.37

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fresh install gedaan. Wat ook zo raar is, is dat de screensaver ook in 640*480 gaat staan op 1 monitor terwijl hij het perfect doet onder W2K. Vaag he.

Ik heb zonder met via drivers geprobeerd. D8 dat de AGP misschien niet helemaal lekker liep onder XP maar ook met de via drivers geen verbetering...

Heel vaag probleem, thnx voor je ervaring!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:08
Graag gedaan, en succes ermee.